Dzisiaj jest 19 listopada 2019, 14:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

PILNE !! ILE OLEJU DO LAGI WLAC?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

PILNE !! ILE OLEJU DO LAGI WLAC?

Post » 18 stycznia 2010, 18:31

Witam jak w temacie ile oleju do lagi wlac i jaki olej najlepiej. niech ktos szybko napisze bo mam rozebrane i bym dzis skonczył thx wielkie

Awatar użytkownika
 
Posty: 231
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 18 stycznia 2010, 18:54

Wchodzi 488cm^3 do jednego widelca, a lustro poziom oleju od góry lagi bez sprężyny to 90mm. Pozdro

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 5:55 pm ]
A olej SAE 10W

 
Posty: 1008
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 18 stycznia 2010, 19:22

na nasze drogi niektorzy polecaja 15W (gesciejszy)

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 18 stycznia 2010, 21:45

Dzięki wielkie panowie za pomoc wlałem przy wciśniętej ladze na max w dół i odstęp od góry zostawiłem na oko 50mm bo jeszcze tam bąbelki powietrza troche było widac wiec pewnie jeszcze troche poszło w dół... i weszło tak spoglądając na olej + - 500. oczywiscie bez tej sprezyny.. Olej wlałem jednak ten 15w. I tak teraz czytam te wasze odpowiedzi i kolego Cris piszesz że 90mm odstęp - tak samo ma byc w 929 ?? bo w sumei jak za duzo oleju bedzie to moze byc troche za twardo i uszczelniacze znowu pojda.. odp :)

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 stycznia 2010, 22:42

ustalenie poziomu oleju +- na oko i zalanie 15W no kurw... normalnie chyle czola :brawo: Jak zagniesz lagi na krawężniku to szukaj na wymianę ze starego cb bo z tego co widze bedzie bez roznicy a o wiele taniij :jupi:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 231
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 19 stycznia 2010, 00:42

no tak ma byc 90mm

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 19 stycznia 2010, 01:20

czyli co spuscić ten olej calkiem?? nie moze byc 15W ? zlozylem moto bez składania plastików puki co... i w sumie normalnie ale jesli ma sie cos stac to wole spuścić to i zalać 10W. nigdy tego nie robiłem wiec nie mam doswiadczenia akurat w tej dziedzinie wiec chciałbym zapytać jeszcze jaką marke oleju ??

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 12:29 am ]
aa i jeszcze pytanie - jak odmierze te 488ml i je wleje na złożonym moto bez wyciągania lag i tych spreżyn to da rade tak ?? Czy musze wyjąc sprezyny scisnac je i dopiero ?????? odp

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 19 stycznia 2010, 10:07

Im gęściejszy olej tym wolniej przepływa przez systemy tłumień kompresji i powrotu, co w połączeniu z ustaleniem poziomu od górnej krawędzi rury na oko zaowocuje zerwaniem nadgarstków i szybkiw wjazdem na pole przy wejściu w zakręt. Do 929 polecam 5W syntetyczny który jest bardziej czuły na dostrojenie tłumieniami i w przypadku widelców typu upside down sprawdza sie o wiele lepiej. Niektórzy nawet zalewają 2.5W. System regulacji ma bardzo szeroki zakres i śmiało można lać rzadkie syntetyczne oleje które doskonale spisują się w sporcie. Oleje 10W czy 15W są dedykowane w szczególności do tradycyjnych widelców choć są wyjątki (sc57np) Ustawienie poziomu lustra też daje pole do popisu zmieniając objętość wolnej przestrzeni gazowej w niewielkim zakresie co zmienia charakterystykę pracy zawieszenia. ściągnij serwisówkę ze strony i odczytaj wartość poziomu oleju od górnej krawędzi rury po dokładnym otpowietrzeniu układu tłumień. Po odpowietrzeniu i odczekaniu na odbombelkowanie oleju hihi: ustalasz poziom oleum od górnej krawędzi przy wciśniętej górnej rurce. Do tego wykonaj narzędzie z prostej zaznaczonej na daną wysokość rurki którą znakiem trzymasz przy krawędzi rury. Jak odciągniesz nadmiar oleju to już Ty pomyśl ale polecam pogadać z dziewoją rotfl2: Powisz jej że motórzyści tak piją trunki z rury przedniej i wciągnie nadmiar bez wahania. Efektem ubocznym będzie bekanie olejem danej marki podczas nocnych zmagań :027: Btw pamiętaj o bardzo istotnej rzeczy jaką jest pozostawienie odpowiedniej wysokości gwintu do zamontowania górnego korka z regulacją tłumienia. Tak w skrócie i pośpiechu dałem kilka moich sugestii z którymi nikt nie musi się zgadzać. Żeby zrobić to dobrze potrzeba troszki narzędzi i lusza do pomocy w odseparowaniu sprężyny też specjalnym przyrządem. POWODZENIA :jupi:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 19 stycznia 2010, 13:05

heheheh no troche to zabawnie opisiałes ale dzięki za rade ;) napewno sie przydadzą Twoje informacje bo ja w sprawie zawieszenia byłem zielony i serwisowke sobie dopiero sciagnalem. Dzis biore sie za korekte tylko jak ksiądz odwiedzi moj dom i pojdzie bo lata dzisiaj po koledzie : hihi:

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 19 stycznia 2010, 13:43

jak już sam rozebrałeś to zrób to dobrze i jeśli czegoś nie będziesz wiedział to zadzwoń a pokieruję 667 345 913
wciąż zajmuję się serwisem


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości