Dzisiaj jest 05 maja 2024, 17:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

bezyna 98

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

bezyna 98

Post » 10 kwietnia 2008, 20:53

Witam mam 2 problemy ;) 1. zalalem moto benzyna 98 no i po pewnym czasie jakies 10 km po moto zaczelo inaczej chodzic obroty nieco spadly na jakie 0.8-0.9 wczesniej 1.1 1.0 troche teraz sa za niskie no i wskazowka na wolnych obrotach mniej plynnie chodzi. Dzis wlasnie dopiero to zobaczylem no i jeszcze jak mu dawalem troche wkosc i np z wysokich obrotow wychamowalem postawilem na stopce pod domem chwile pochodzil i zobaczylem ze z tej rurki co od chyba wtryskow idzie jest slad paliwa na kostce pozniej wjechalem do garazu troche pogazowalem ale juz nic nie bylo nic nie skaplo ;) ale obroty niskie zostaly, na zimno bezproblemu zapalil wkrecac sie tez wszystko ok wczesniej przed zatankowaniem sprawdzalem filtr powietrza z ciekawosci wszystko ok. Obstawiam paliwo za te obroty a wy jak uwazacie tylko ze caly bak jest paliwa tza wyjezdzic no i czy to ze troche mu sie ulalo paliwa to norma ? 2 sprawa to ze wymienilem sobie plyn chamulcowy no i mi troche na dolach cieknie z teego pojemnika przy klamce jedna to ze wyciek troche pod tym wieczkiem a 2 to z zlaczenia wezyka z zbiorniczkiem czy dokrecac bardzo mocno? tam widzialem gwint w zbiorniczku zeby go nie uszkodzic <hmm> pozdro ladna pogoda:D

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 21:27

Jeśli bezpośrednio przed zatankowaniem podniosłeś (uchyliłeś zbiornik) to mogłeś przy jego ponownym opuszczeniem i zamocowaniem do ramy lekko zagnieść przewód powrotu(nadmiaru) z zaworu regulującego ciśnienie na wtryskach. Stąd wytworzone większe ciśnienie na wtryskiwaczach zalewa Ci lekko silnik szczególnie na biegu jałowym odczuwalny spadek obrotów, może także podymić na czarno i więcej spalić. Zmienia się także skład mieszanki paliwowo-powietrznej - stąd nierówne wolne obroty. Paliwo które skapało z nadmiaru na glebę też świadczy o zalewaniu. Zwróć także uwagę, czy kontrolka nie miga kodem błędu FI. Gdyby waha była lipna to nie jechałby w całym zakresie rpm jak należy :wink: Powodzenia !!!

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 9:35 pm ]
sprawdź membranę w zbiorniczku, czy czasem się nie podwinęła, ważny poziom pod MAX - nie więcej z połączenia zbiornika z pompą nie powinno cieknąć po wymianie płynu(chyba, że wcześniej się "pociło") Wymiana płynu nie ma nic do rzeczy. Śruby lekko i z wyczuciem...nie tak żeby soki poszły, -)) Powodzenia !!!
kogut

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 22:03

membrane sprawdzalem i wydawalo sie wszystko ok tyle ze przekrecilem ta gume o 90 stopni bo tam taki gumowy prostakat jest no i teraz troche mniej cieknie ale cieknie no a z tym dolem to pewnie utne kawalek wezyka i zaloze jeszcze raz :( no i sprawdze jutro z tym bakiem ale czy jest tam cos takiego ze mozna bylo zle to zlozyc ? ale to jak by nie dostawal tyle paliwa co trzeba to by sie moze nie wkrecal na wysokie obroty tylko by mulilo go z braku paliwa?

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 22:18

ja napisałem "lekko zagięty" Taki przypadek już był. Jeśli będzie dostawał więcej paliwa to będzie się wkręceł. To jest przewód powrotu nadmiaru i jeśli jest zagięty to paliwo jest doprowadzone do wtryskiwaczy popd większym ciśnieniem, jak uchylisz zbiornit to zobaczysz, sprawdz palcem czy nie masz czarnego nalotu na końcówce wydechu(mocno czarnego) :wink:
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 10 kwietnia 2008, 22:33

cziken, siema!o co chodzi z tym czarnym nalotem na koncowce-bo ja mam cos takiego-ostatnio sciagalem wydech i w srodku sadza jak ws kominie,.....pozdro

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 22:56

końcówka wydechu ma być ciemnobrązowa po dłuższej jeździe - to świadczy o ogólnej dobrej kondycji silnika (układ paliwowy oraz korbowo-tłokowy) świadczy także o bardzo prawidłowej mieszance paliwowo-powietrznej. W przypadku układu wtryskowego to komputer ECM zarządza dawkowaniem paliwa i mieszanki analizując dane ze wszystkich sensorów na motocyklu np. czujnik położenia przepustnicy, czy wałków rozrządu. Ty akurat możesz mieć słabe świece, zabity filtr powietrza, czy ogólnie serwisowo zaniedbany motocykl (tu wszystko ma znaczenie; zawory, exup, synchronizacja podciśnień na przepustnicach) Zalecam także montować zalecane świece irydowe najlepiej denso pod model, ewentualnie NGK CR9EHI9. Standard CR9EH9 są do sc33 ale handlarze w sklepach wpychają :P

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 10:59 pm ]
na marginesie to dodam, że w swojej 929 zrobiłem sobie zawory, exup, podciśnienia na przepustnicach i po prostu radości z jazdy od 3000 nie ma końca (exup ustawiłem na zakres 3000-odcięcie zapłonu}
kogut

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2008, 10:55

sprawdzilem dzis pod bakiem nic nie bylo niepokojacego wszystko ok obroty mam 1.0 ? jakie powinny byc prawidlowe? mam to pokretlo od obrotow ustawiania ale to chyba mam zardzewialem bo nie idzie tego ruszyc moze jak bym czyms to spsikal hmm . Czy 1.0 -0.9 to nie za malo pozdr

[ Dodano: Pią Kwi 11, 2008 12:23 pm ]
sprawdzilem i katalogowo chyba 1.2 co mam posprawdzac? znajomy proponowal wybrac sie do serwisu hondy i zeby podpieli pod komputer i sprawdzili co i jak ale to juz pewnie kosztuje. co zrobic zeby ta linka zaczela chodzic ? a czy przy raczce gazu mozna zwiekszyc obroty? pozdr

[ Dodano: Pią Kwi 11, 2008 5:48 pm ]
wyjezdzilem wache zalalem 95 i dalej to samo hmm co mam robic ?

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2008, 22:59

pokrętło od wolnych obrotów jest na giętkim wałku i powinno bez problemu się obracać. Wolne obroty ok 1200 rpm (wskazówka lekko poza 1000) Wątpię aby salon hondy był wyposażony w komputer TEXA, oscyloskop, tachometr etc. Wiem z autopsji z serwisem suzuki...może teraz mają taki sprzęt :roll: Jeśli moto zbiera się dobrze i kolor wydechu jest ciemny brąz to podkręć obroty. Pytałem się czy nie mruga Ci cyklicznie czerwona kontrolka świadcząca o błędzie lub kontrolka FI. Przekręć kluczyk i włącz przycisk czerwony na run, nie odpalaj tylko obserwuj czy czerwona kontrolka łypie w cykliczny sposób, jeśli tak to ile razy. FI powinno zgasnąć zaraz po odpaleniu. Jeśli nic się nie dzieje to powinno być ok. Chcąc sprawdzić błędy zapisane, które pojawiły się w przeszłości trzeba włożyć zworkę w łącze diagnostyczne i przekręcić kluczyk and turn the ignition ON ! Ilością cyklicznych mrugnięć pokaże zakodowaną usterkę :lol:

[ Dodano: Pią Kwi 11, 2008 11:02 pm ]
O BOSZE !!! Dzisiaj robiłem strupiałego GPX-A z 88 i TM 125 zarypanego na amen... NEVER EVER !!!!!!!! :?
kogut

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2008, 23:11

odpowiedz mi na priv co ci napisalem ;)


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości