Dzisiaj jest 17 maja 2024, 14:31

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

WYMIANA OLEJU RATUNKU!

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 297
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 23:20
Lokalizacja: Kluczbork
Pochwały: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Rok produkcji: 2004

WYMIANA OLEJU RATUNKU!

Post » 20 czerwca 2011, 19:41

Chłopaki ratujcie,wymieniam olej w moto wraz w filtrem w ksiązce serwisowej jest napisane 3,7 litra przy wymianie filtra,mi weszlo 3 i jest full(juz po zaciagnieciu oleju przez filter) i co teraz?! RATUNKU!
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 20 czerwca 2011, 19:56

Moto na prawo i lewo przechalales?? ja tak robie rozgrzeje go do zalaczenia sie wetylatora i spuszczam. Filtr swoje tez sie jeszcze napije pompa zaciagnie itp po odpaleniu
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 104
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:35
Lokalizacja: Jawor / L
Pochwały: 1
Motocykl: Ducati 996
Rok produkcji: 0

Post » 20 czerwca 2011, 20:17

Przy ostatniej wymianie oleju spokojnie wlałem 4 litry. Może nie spuściłeś do końca? Rozgrzej silnik i dopiero zlewaj oliwe.
No speed limit, no police - no FUN :-)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 20 czerwca 2011, 20:21

doklanie ja tez wlalem tyle bez zadnego oporu takjak Kolega pisze gargamel
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 20 czerwca 2011, 22:51

Jak już masz zalane moto olejem i według stanu jest ok, kontrolka oliwy się nie pali to odpal moto i zerknij w oczko. podejrzewam że jak chwile popracuje to stan troszke spadnie. Nie wiem czy to ma jakiś sens ale ja osobiście przed zakręceniem nowego filtra zalewam go tak w 1/3 olejem. Do 929 wlazło mi dokładnie 3,7l.

Awatar użytkownika
 
Posty: 297
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 23:20
Lokalizacja: Kluczbork
Pochwały: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Rok produkcji: 2004

Post » 20 czerwca 2011, 23:26

To robił mechanik, wlal 3 litry i wg niego zlal tez 3 litry.... ale moto całkiem wystygło w domu i po stanie widze ze musze dolać...
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

 
Posty: 11
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:42
Lokalizacja: Gorlice
Motocykl: Fireblade 929
Rok produkcji: 0

Post » 21 czerwca 2011, 01:19

Wniosek - nie oddawaj więcej sprzętu do mechanika który nie potrafi poprawnie wymienić oleju ;)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 21 czerwca 2011, 09:10

Dokladnie juz wiecej nie jedz do niego. Tyle to sobie sam zrobisz i Ty bedziesz pewien na 100% ile zlales a ile wlales :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 21 czerwca 2011, 09:57

mi nigdy nie udaje sie idealnie wlac tyle co w manualu czy to w aucie czy moto zawsze troche mniej mi wchodzi ale nie 0.7L :) hehe tak wlasnie mechanicy robią na sztuke szybko szybko zlac wlac skasowac grosz, nawet nie chce im sie poczekac pobujac moto zeby wszystko zlecialo, a samemu mozna sobie na spokojnie poczekac, ja rowniez zalewam olej do filtra niby wtedy szybciej uklad ma odpowiednie cisnienie oleju ale ponoc nie jest to konieczny zabieg

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 22 czerwca 2011, 21:07

to i dodam cos od siebie
nie jest konieczne zalewanie filtra olejem , ale jak juz wkręcimy filtr (przed wkeceniem oczywiscie smarujemy uszczelke olejem) zalejemy olej to nie wolno od razu odpalać moto ,tz. krecimy rozrusznikiem tyle az zgaśnie kontrolka smarowania (krecimy z przerwami tak by nie spalić rozrusznika) gasnie kontrolka i mamy pewność że olej jest wszędzie
spokojnie odpalamy moto i jazda próbna ;]
co do stanu oleju umnie zawsze 4l ;]
tez nie jestem za tym o oddawac moto do mechanika ,ale co ma powiedzieć ktos kto niema jak i gdzie wymienic olej . :/

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 22 czerwca 2011, 21:52

pierwszy raz słysze cos takiego zeby kręcić z przerwami aż zgaśnie kontrolka cisnienia oleju. Poza tym miałem juz w swoim życiu kilka aut i motorów i chyba musiałbym zapłon odcinać żeby silniki kręciły, a nie odpaliły. Auto jak i motor palą mi na dotyk więc nie ma opcji kręcenia a nie odpalenia. Nawet jak spuścisz całkowicie olej to i tak nie oznacza to że wszystko chodzi na sucho więc czas w którym silniki chodzą od odpalenia po zalaniu świeżym olejem do uzyskania pełnego ciśnienia napewno im nie zaszkodzi tym bardziej że są to jałowe obroty i silnik chodzi bez obciążenia. A dodam że jak ostatnio zmieniałem olej w swoim aucie jak i motorze to kontrolka nie gasła nawet ok 4 sekund i jakoś nie ma to większego wpływu na rozwój motoryzacji w Polsce. No ale każdy robi tak żeby sie z tym dobrze czuć...Niedługo ktoś napisze ze trzeba sie pomodlić przed wymianą oleju i zrobić dziesięć pompek

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 22 czerwca 2011, 22:10

Dobre te pompki :one:
maliniak

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości