Dzisiaj jest 01 maja 2024, 04:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

smarowanie łańcucha w 929

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

smarowanie łańcucha w 929

Post » 23 kwietnia 2012, 21:37

witam chłopaki

dzis w swojej 929 wymyłem lancuch i nasmarowalem go na nowo :)

mam pytanie jak czesto trzeba wykonywac ta czynnosc ?

jak czesto wy to robicie ?

i jakie macie srodki do tego, czym smarujecie ?

dzis znajomy dal mi srodek do smarowania, lecz on sie bardziej orientuje w crossach?

wiec licze na wasza pomoc :)


pozdrawiam
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 23 kwietnia 2012, 21:45

Siemanko :)

Ja do smarowania zawsze używałem smaru S100 http://allegro.pl/weisses-ketten-spray- ... 34679.html stosowałem zawsze po jeździe na jeszcze ciepły łańcuch psikasz czekasz kilka minut ładnie zastyga i nie "rzuca" podczas jazdy po motocyklu a smarowałem co ok 500 - 600km no chyba że trafił się deszcz to zawsze mycie i smarowanie po każde takiej przygodzie.
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 23 kwietnia 2012, 21:48

Wystarczy smarować co 300-500km w zależności od tego jak gorliwy jesteś. ;) Myślę, że co 500km jest optymalnie.
Najlepiej robić to od razu po jeździe, bo gdy łańcuch jest nagrzany, to smar łatwiej dostaje się tam gdzie powinien. Poza tym do następnej jazdy "rozcieńczacz" zdąży sobie spokojnie odparować.
Do smarowania najwygodniejsze są smary w sprayu, jest na nich napisane, że są do łańcuchów z różnymi typami uszczelnień (o-ring itp...). Do crossów są inne smary, bo środowisko pracy jest inne - duużo piachu i kurzu.
Właściwie każda firma robiąca chemię do motocykli ma w swojej ofercie smar do łańcuchów moto.
Castrol syfił mi felgi, teraz mam Bel Ray-a i też brudzi felgę. Z tego co czytałem jakiś czas temu, to ponoć najmniej brudzący jest motul road plus, ale nie miałem jeszcze przyjemności go wypróbować, bo dokańczam poprzedni smar.
Ostatnio zmieniony 23 kwietnia 2012, 21:49 przez LENAR, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2012, 21:49

Ogólnie to taka prosta zasada.

Smaruje się po każdej jeździe w deszczu czy też trudnych warunkach typu piach, pył itp.

A tak przy normalnych warunkach to zależy jakie masz smarowidło.

Ja trochę eksperymentowałem używałem smarowidła motula ładnie się trzymało łańcucha i jedno smarowanie wystarczało tak na 200-300km jazdy w dobrych warunkach. Minus tego smaru to jego cena.

Używałem też smaru CX-80 nie trzyma się już tak dobrze jak motul ale przy odpowiednim smarowaniu jak w instrukcji daje rade. Smarowanie jak najbardziej okej wystarcza na ok 200km jedno smarowanie. Plus to niska cena i dobra wydajność.

Używałem też castrola podobnie wszystko jak w motulu tylko ,ze bardziej brudził motocykl ,a cena taka przeciętna.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 kwietnia 2012, 21:52

łańcuch należy smarować jak rolki łańcucha zaczynają świecić i po każdej jeździe w deszczu, dodatkowo zaleca się czyszczenie łańcucha CHAIN CLEANEREM co 3-4 smarowania. Powiem szczerze że nie zrobiłem chyba nigdy więcej jak ze 350km po porządnym smarowaniu żeby łańcuch się nie świecił i wątpię żeby wytrzymał 600km bez smarowania,
ja używam od jakiegoś czasu smaru CARAMBA i jestem bardzo zadowolon trzyma lepiej niż castrol o-r nie rozrzuca a cena ta sama.

tutaj ranking smarów według czasopisma MOTOCYKL

1. S100
2. Caramba
3. Louis Procycle Weiss
4. Polo Weiss
5. Louis Procycle Dry L
6. Polo Dry Lube
7. Castrol O-R
8. Castrol Racing
9. Motul Road plus
10. PDL

 
Posty: 29
Rejestracja: 17 sierpnia 2011, 23:15
Lokalizacja: okolice W
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 1

Post » 23 kwietnia 2012, 21:58

Ja używam tego smaru
Bel-Ray Chain Lube
niżej link do aukcji.
http://allegro.pl/smar-do-lancucha-bel- ... 64761.html
Wg mnie bardzo dobry smar używam bo bladego i crossa :) tu i tu się świetnie sprawdza :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2012, 22:05

Wielkie dzieki za odpowiedzi i rady :)

ogolnie to znajomy mi troche dzis pomogl:) bo sie w tym troche orientuje ja w sumie zaczynam dopiero z moto :)

wymylismy go carszerem goraca woda, potem go wydmuchalismy przy pomocy sprezarki:) odczekalismy chwile i zaczelismy go pryskac

mam puszke to zrobie zdjecie i tu go wrzuce :) do oceny :)

to z tego co piszecie to na jakies 300 km starcza smarowanie :)

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 10:07 pm ]
p.s.

teraz tyle mi podaliscie rodzaj smarow ze juz sam nie bede wiedzial co wybrac :)
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 23 kwietnia 2012, 22:16

bierz S100 na prawdę dobry będziesz zadowolony a ja łańcuch zawsze nafta myje.
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 kwietnia 2012, 22:21

no mozna naftą niby nawet gdzieś czytałem w jakiejś instrukcji obsługi od F4 ważne żeby nie używać jakiejś benzyny czy czegoś ostrego co zniszczy gymowe oringi, tak samo kerczer kerszer karcher to moim zdaniem też nie jest dobra opcja myć wodą i jakimiś detergentami pod cisnieniem. lepiej użyć profesjonalnego środka do tego który napewno nie zaszkodzi a czysci elegancko w momencie
http://allegro.pl/castrol-chain-cleaner ... 11859.html taka puszka starczy na spooooro czyszczen bo to troche wystarczy prysnąć i szmata przejechać i łańcuch jak nowy

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2012, 22:32

Rozumeim Wielkie dzieki za rady chlopaki, nastepnym razme sie do tego przyloze :)
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2012, 22:45

Unikaj raczej mycia karcherem łatwo uszkodzić łańcuch.. Ogólnie nie używaj karchera do mycia motocykla gdzie są jakieś łożyska elektryka itp i chłodnica..

Co do smarów to słyszałem b.dobre opinieo Carrambie. Znajomi uzywają i chwalą i ja też będę teraz testował bo za dobre pieniądze jest i podobno jakość rewelka.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 23 kwietnia 2012, 22:48

LENAR, mam tego motul road plus i brudzi felgę jak cholera a kórz i brud tak łapie że szkoda gadać miałem tego Bel Ray-a i lepiej wypadał niż motul. Kupiłem teraz IPONE SPRAY RACING CHAIN BLANC 500ML SMAR BIAŁY zobaczymy jak to się bedzie spisywało. A łańcuch myje naftą szczoteczka i świeci się jak nówka :) smarowanie tylko i wyłącznie po trasie na rozgrzany łańcuch
Oddam nerkę za cbr :)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość