Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 13:32

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zaślepione wężyki przy gaźnikach

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 14 lipca 2008, 14:31
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBR SC33, CBR PC23, XT 43F
Rok produkcji: 0

Zaślepione wężyki przy gaźnikach

Post » 18 lipca 2008, 10:42

Witam,
niedawno, przy okazji regulacji ssania w moim Bladym, zauważyłem jakieś dziwne modyfikacje przy gaźnikach. A więc tak: patrząc w kierunku przodu motocykla na gaźniki po lewej na skrajnym lewym gaźniku mamy czujnik położenia przepustnicy - natomiast po prawej na skrajnym prawym gaźniku jest jakiś wężyk gumowy (jakieś podciśnienie) - zauważyłem że taki wężyk znajduje się po prawej stronie każdego gaźnika. U mnie każdy z tych wężyków jest przecięty i pozaślepiany. Nie rozbierałem jeszcze gaźników w bladym, ale czy ktoś wie co to jest i czemu może być zaślepione ? Dodam, że moto było kupione w salonie w RPA w Kapsztadzie, potem jeździło w Anglii (tam coś kombinowali - założony jest kompletny Akrap, K&N który wywaliłem już bo moto miało dziurę w obrotach i coś grzebane przy gaźnikach (DynoJet)). Generalnie to spalanie mam w normie, a moto zap... jak wściekłe (czytaj: ma przynajmniej fabryczne parametry użytkowe).
Do tego jeszcze zauważyłem że z airboxa wychodzą dwa węże - jeden z przodu (to odma, jest OK), a drugi powinien wychodzić w tylnej części i tam również mam zaślepiony króciec.
Czy ktoś wie co to za modyfikacje?

Aha - jeszcze jedno pytanie - niedawno wymieniłem świece - NGK CR-cośtam na identyczne nowe NGK. I tu dziwna rzecz - od tamtej pory jak jadę chwilę na niskich obrotach (<4 tys.) i odkręcę gaz nagle to moto się dławi i ledwo przyspiesza). Przed wymianą nie zauważyłem nigdy czegoś takiego. Zdarzyła się komuś wadliwa świeca kiedyś ? No bo chyba tylko taka możliwość jest...



Pozdro

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 18 lipca 2008, 12:06

ponieważ w SC33 do synchronizacji gaźników trzeba wkręcać adaprery pod szafę gaźników ktoś mógł sobie zrobić uproszczenie i wypuścił zaślepione przewody co ułatwia życie. Zaślepiony przewód przy airbox to może być ominięty dopływ powietrza do PAR VALVE który doprowadza powietrze z puchy w kolektor wydechowy na zawory. jeśli chodzi o świeco to rzadko, ale jednak się zdarza lipa. Filtr powietrza niepotrzebnie wyrzuciłeś skoro masz dyno - trzeba było dostroić gaźniki
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 14 lipca 2008, 14:31
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBR SC33, CBR PC23, XT 43F
Rok produkcji: 0

Post » 18 lipca 2008, 12:45

To na 100% nie są adaptery do synchronizacji gaźników. Z prawej strony każdego gaźnika jest plastikowy, okrągły dekielek z rurką na której jest ten wężyk (w środku pewnie są jakieś membranki) i potem ten wężyk idzie gdzieś w stronę króćca między gaźnikiem i głowicą (nie widzę dokładnie gdzie). Każdy z tych wężyków mam przecięty i oba końce po przecięciu zaślepione.

Ten przewód do PAR VALVE to może być to, bo wydech jest nieseryjny (wraz z kolektorami).

K&N nie wyrzuciłem, cały czas mam go w domu (wyczyszczony i nasączony) i czeka na lepsze czasy :P Moto na nim chodziło dobrze, z wyjątkiem opóźnionej reakcji na nagłe dodanie gazu. Mówisz o dostrojeniu gaźników w sensie regulacji iglicami ?

[ Dodano: Pią Lip 18, 2008 12:54 pm ]
Update: zajrzałem jeszcze do manuala - faktycznie w modela na Californię było PAIR VALVE czyli coś jak EGR w samochodach, powodujący zmniejszenie emisji spalin - to są pewnie jakieś tego pozostałości, chociaż nie mam pojęcia co ma model kalifornijski z modelem kupionym w południowej afryce... :shock:

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Re: Zaślepione wężyki przy gaźnikach

Post » 18 lipca 2008, 18:58

lewar pisze:Aha - jeszcze jedno pytanie - niedawno wymieniłem świece - NGK CR-cośtam na identyczne nowe NGK. I tu dziwna rzecz - od tamtej pory jak jadę chwilę na niskich obrotach (<4 tys.) i odkręcę gaz nagle to moto się dławi i ledwo przyspiesza). Przed wymianą nie zauważyłem nigdy czegoś takiego. Zdarzyła się komuś wadliwa świeca kiedyś ? No bo chyba tylko taka możliwość jest...


Kup lepiej nowe świece.

Co do przypadku wadliwych zdarza się :? - sam kiedyś jeszcze w Nsr 125 R kupowałem 2 nówki świece Ngk pod rząd z salonu Hondy i moto nie chciało gadać i nie powiem bo miałem pełno w gaciach że cylinder zatarty lub tłok do wymiany :roll:

..a okazało się że świece były do dupy pomimo że 2 nówki i to Hondowskie :evil:


Polecałbym kupić standardowe Ngk CR9EH-9 albo irydowe Ngk CR9EHIX-9 (sam mam takie u siebie założone i moto b. ładnie pracuje :) )


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości