Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 13:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

SC33 vs VTR1000F

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

SC33 vs VTR1000F

Post » 11 czerwca 2009, 13:33

Może ktoś miał do czynienia jednocześnie z tymi 2 motocyklami.

Nie nie nie, póki co nie zamierzam zmienić mojego fajerka na fałteerka, zwłaszcza że nic nie muszę przy nim robić :mrgreen: , ale zastanawiam się jak wypada porównanie obu motocykli, interesuje mnie:
- prowadzenie w złożeniu,
- stabilność,
- tendencje do shimmy (fajerem nieraz udaje mi się wyskoczyć przy wyższych prędkościach i jego stabilność wiele razy uratowała mi skórę :D),
- koszty obsługi (tu wiem że pali znaacznie więcej, ale co jeszcze?)
- kultura pracy,
- przyspieszenie, czy ta elastyczność jest warta tych 3 litrów paliwa więcej?
- prędkość maksymalna,
- pozycja za kierownicą,
i inne takie. Powiem szczerze że w 33 brakuje trochę takiego wygaru z samego dołu, chociaż z 2 strony wcale mi nie przeszkadza kręcenie pod czerwone :diabel2:

Pozdrawiam :piwo:

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 11 czerwca 2009, 15:23

jakie vtr dokladnie ?sp1 sp2?czy zwykla VTR firestrom?jezeli zwykla to proponuje pozostac przy franku :) choc zawsze gdy jezdzilem vtr mialem banana na twarzy :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 17 lutego 2008, 23:58
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 99

Post » 11 czerwca 2009, 21:41

dobre pytanko ! mnie własnie interesuje róznica miedzy sc 33 a vtr sp2 ??? ktoś cos moze napisac wiecej na temat sp 2 ?? Podobno ma bak o pojemności 11 litrów rotfl2: ??? jeśli tak to chyba już raczej odpada bo nie uśmiecha mi sie co 30 minut zajezdzac na stacje hihi:

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 11 czerwca 2009, 21:59

sp2 ma 18 litrow pojemnosci baku, powiem tak najbardziej w sp2 podobala mi sie praca silnika :D ze sportowymi wydechami,nie robila na mnie wrazenie podczas przyspieszania wole swojego franka sp2 lubia paliwko hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 11 czerwca 2009, 22:49

Ja jezdziłem Firestormem. Niestety nie miałem okazji SP1 i SP2. Firestorm ten co śmigałem miał wydechy scorpiona i faktycznie jak chodzi o dzwięk to banan non stop na twarzy ( fajnie się w korkach puszkarzy rozpędzało na boki). Silnik w sumie miły choć mógłby być mocniejszy (szczególnie wyżej jeszcze kręcić - przyzwyczajenie z R4 zapewne). Natomiast mi totalnie nie pasowało zawieszenie i rozstaw osi olbrzymi. Ale generalnie ciekawe moto trzeba by się więcej wjezdzić i wtedy można by coś więcej powiedzieć.Ale mimo wszystko lepiej mi się SC33 latało.

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 11 czerwca 2009, 23:01

No właśnie w temacie chodzi o zwykłą F i o wypowiedzi o niej (oczywiście kontra SC33 a nie np 50 ;) ) bym prosił, niestety nikt w okolicy nie ma takiej (przynajmniej mi nie wiadomo) i nie mogę osobiście sprawdzić różnic, a cholernie mnie ciekawi, czy mogłem zrobić jeszcze lepiej kupując zamiast blade'a storm'a :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:45
Lokalizacja: Chodzież
Motocykl: Fajer...........storm;-D
Rok produkcji: 1999

Post » 12 czerwca 2009, 17:24

witam
mam VTR1000F Firestorm, na poprowadzonych górą 2x SHARK'ach

zhamowałem ją w poznaniu 115KM i 99Nm
zamiast fabrycznych 110 i 96Nm

Mi sie jeździ nią zajebiscie,nie miałem okazji porównać do sc33, jechałem tylko SC 44 i SC50.
O co chodzi w V2 (fałkach) jade z kolesiem co ma rzędówke on kręci ją na każdym biegu do 8.000 a ja jade równo łeb łeb z nim i krece moją do 5.000obr czyli krecąc dalej V2 nie ma za dużego sensu do nie ma potem dużego przyropstu mocy jak w 4cylindrach.
Jeśli chodzi o spalanie to powiem wam tak,nie zależy mi na sprzedaży tego motoru czy cos nie bede tu reklamował czegos, jeżdze głównie po trasie i np ostatnio jechałem nad morze z kolegą, prędkosc cały czas 160-200km/h, ciągle wyprzedzanie lewy pas itp. raczej CENZURA.... wiec spaliła mi dwa pełne zbiorniki do zapalenia sie rezerwy(czyli 12l. x2) 24 litry na 380km w dwie strony = 6,3l / 100km

srednio po miescie i okolicach nie przekroczyła mi nigdy 7,5litra,wiec jest to wiecej niż inne motory ale nie jest to tragedia.
prodkosc max to 250km/h po chwili można dociągnąc do 260km/h
ale najlepiej sie czuje VTR'a przy 180km/h tj. równe 6.000obr.
zawieszenie jest zdecydowanie bardziej miękie niż w SC44 ale to miał być z założenia motocykl turystyczno sportowy wiec nie ma co za dużo wymagać.
co do prowadzenia lubi wpasc w shimmy, ale to przy 150km/h w łuku sie nie zdarza powyżej 180 czasami zacznie trzepać kierownicą, trza troche ując gazu lekkie zachamowanie silnikiem i ustaje potem dalej palnik.
Pozycja za kierownicą dużo wygodniejsza niż np w SC50, np bladym nie wypobrażam sobie jechać np, 300km tylko z przerwą na tankowanie,.

nie wiem czy to tak duży rozstaw osi jak tu ktoś stwierdził:
Rozstaw osi SC36: 1430 mm
Rozstaw osi:SC33: 1405 mm
większy rozstaw - stabilniejsza przy dużych predkosciach

Any question ? please contact ;)

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 13 czerwca 2009, 02:29

Ja byłem strasznie podpalony na VTR SP2, ale jak już gdzieś pisałem, zimna VFR 800 zbiła mnie po jajkach i odechaciało mi się Vek... A jak pośmigałem SC28 to już wiem, że lubie rząd :diabel2:
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 14 czerwca 2009, 20:33

Dzięki szafa,
szafa87 pisze:krece moją do 5.000obr czyli krecąc dalej V2 nie ma za dużego sensu do nie ma potem dużego przyropstu mocy

No właśnie tu by mi brakowało rzędówki, dzięki której im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz ;) No i ciekawe jak wypada ten miekki zawias w porównaniu z SC33.

Masz tam pełną reg. zawieszenia?
Ile waży VTR?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 14 czerwca 2009, 22:45

Vtr-ka to sportowo-turystyczny cbr to typowy supersport wiec pod wzgledem prowadzenia to dwa inne motory,choc jak pisalem wczesniej fajnie mi sie tym smigalo zawsze z bananem na twarzy hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 14 czerwca 2009, 22:58

Ja stwierdziłem , że większy rozstaw osi i dalej tak twierdze 25mm to jest w cholere! Wiadomo na prowadzenie składa się więcej czynników geometrycznych itd ale fakt faktem , że stabilna jest - jednakże wolniejsze techniczne winkle gorzej się bierze. Wiadomo jak się wjezdzić to wszystkim da się latać - na miękki zawias też są sposoby - ale porównując serię: RR - napewno lepszy zawieszeniowo i pod względem prowadzenia (w kwestii sport), wyższy v-max, ogólnie raczej niższe spalanie, VTR - założenia i w praktyce bardziej turystyczny ale z żyłką sporta, fajne odczucia akustyczne. Ja wybrałem RR z zamiłowania do szlifierek, ale nie obrzucam , że VTR jest zła bo też ma swój urok (chciałbym polatać SP - ciekawe jak to jezdzi - może ktoś miał i coś napisze?).pzdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 15 czerwca 2009, 20:54

o SP sam bardzo chetnie poczytam..... bo interesuje mnie ten sprzet, tak na sezon do polatania........


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości