It is currently 18 November 2025, 16:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

czy uklad wydechowy moze przyczynic sie do kopcenia

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 13
Joined: 31 May 2011, 14:03
Location: Olesno
Motocykl: cbr sc 28
Year production: 1992

czy uklad wydechowy moze przyczynic sie do kopcenia

Post » 31 May 2011, 14:34

Witam, jak widac jestem nowym uzytkownikiem forum i mimo wyczerpujacych tematow nie potrafilem wystarczajaca zaspokoic swoje niepewnosci w zwiazku z moim fajerem. otoż problemu jako takiego nie mam, ale posiadam pare pytan do zaawansowanych uzytkownikow,ktorzy znaja sie na rzeczy a byc moze juz kiedys spotkali sie z takimi objawami i wiedza cos na ten temat. opinie jezdzcow apokalipsy nie sa mi potrzebne, tak wiec prosze o wyrozumialosc.
a teraz do rzeczy.
otoz posiadam cbr 900 rr sc 29(28) marki honda z 1992r. ile ma przebiegu tego pisac nie bede poniewaz tego w kazdym motocyklu nawet najstarsi gorale nie wiedza.
predkosc maxymalna 280 km/h jak ktos nie wierzy wysle film. przyspieszenie, odpalanie, spalanie, wszystkie inne atuty silnika w jak najlepszej normie. 0 stukow pali na strzal nawet przy 20 minusowym mrozie ogolnie bezproblemowy motor.
W ostatnim czasie kiedy zrobilo sie cieplo zauwazylem ze motocykl zaczal kopcic..(!!) na niebiesko na odcieciu i przy przyspieszaniu. kopci tak dosc poteznie. Problem w tym,ze nie pali niewiadomo ile oleju, bo jest to moze 100 ml na 1000 km.
Cisnienie oleju ok. stan oleju zawsze pilnowany, kontrolka oleju gasnie zaraz jak rozrusznik zacznie krecic a oswieca sie dopiero wtedy, kiedy silnik calkowicie zgasnie. tak jest na zimnym jak i cieplym silniku.
dodam ze posiada pelnu uklad przelotowy z yoshimury
i teraz pytanie brzmi: czy taki uklad wydechowyu, moze przyczynic sie do tego, ze motocykl ma wlasnie objawy mocnego kopcenia, poprzez calkowicie wybebeszone rury od samych cylindrow po koniec wydechu?( nie liczac oczywiscie kawalka waty wygluszajacej w koncowce)
pozdrawiam serdecznie i licze na odp !
Last edited by amper_CBR on 12 December 2011, 12:36, edited 1 time in total.

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 31 May 2011, 14:57

uszczelniacze zaworowe pewnie już są do wymiany i tyle :)
a tu masz nizej w tym samym dziale odpowiedzi na twoje pytanie odnosnie tlumikow sportowych http://forum.fireblade.pl/topics36/wymi ... vt7524.htm

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 31 May 2011, 14:59

raczej wydech niema nic do tego jesli dymi na niebiesko to na 100% ciagnie olej poszly prawdopodobnie uszczeniacze zaworowe
przechuj ninia:)))

 
Posts: 13
Joined: 31 May 2011, 14:03
Location: Olesno
Motocykl: cbr sc 28
Year production: 1992

Post » 31 May 2011, 15:34

tak, widzialem ten temat. w nim opisne jest co byloby gdyby bylo (..)
mnie chodzi o konkretna odpowiedz czy wydech ma znaczenie w jakosci spali.
wedlug mnie jest taka mozliwosc, poniewaz spaliny leca przez rure jak chca i nic ich nie blokuje, wiec ewentualne kopciuchy nie maja czasu na osadzenie sie w ukladzie.
co innego jest kiedy uklad wydechowy jest orginalny - tam spaliny posiadaja przeszkody.
chce zasiegnac waszej opini na ten temat.
tak wlasnie przypuszczam, ze moga to byc uszczelniacze zaworow z uwagi na wiek motocykla.

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 31 May 2011, 16:38

wydech niema nic do tego mialem pelen przelot w 954r bez kata ,exupa itp sama koncowka bez zadnych przegrod i innych zeczy i niebylo zadnych niepokojach objawow jak i z praca silnika spalaniem itp....
przechuj ninia:)))

 
Posts: 1007
Joined: 29 August 2009, 22:04
Location: podlasie,
Points: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Year production: 0

Post » 31 May 2011, 20:54

tak jak koledzy wyzej pisza, mysle tez ze to uszczelniacze zaworowe

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 31 May 2011, 22:24

znam takie 2 przypadki... w obu zaraz po kopceniu poszła panewka:D pewnie przypadek ale..:)

User avatar
 
Posts: 277
Joined: 15 February 2011, 21:33
Location: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Year production: 1998

Post » 31 May 2011, 22:27

otóż to, od huhu ludzi śmiga na przelocie i tego nie ma. a dym na niebiesko to objaw brania oleju.

moim zdaniem 100 ml na tysiaka to dużo. wychodzi ponad pół litra od wymiany do wymiany.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

User avatar
 
Posts: 141
Joined: 14 September 2008, 11:03
Location: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Year production: 2008

Post » 31 May 2011, 22:36

mialem to samo w 954 przy przyspieszaniu i odcince motocykl kopcil na niebiesko lub czarno, przestawal kopcic kiedy poziom oleju byl niski i to nie jest objaw uszczelniaczy ale pierscienie sa do wymiany jak zalozysz orginalne za 1200zl to troche pojezdzisz

 
Posts: 13
Joined: 31 May 2011, 14:03
Location: Olesno
Motocykl: cbr sc 28
Year production: 1992

Post » 01 June 2011, 04:48

wy i te wasze panewki. jak pojdzie panewka, w co bardzo watpie, to sie pochwale. a nawet nagram film (linka wrzuce na forum) a przedstawiac bedzie ostatnie tchnienie motocykla, przy najwyzszych mozliwosciach obrotowych ;)

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 01 June 2011, 08:33

amper_CBR, moim zdaniem jesteś nieco przeczulony jak zacznie palić litra oleju na 1000km to się zacznij przejmować a teraz śmigaj puki ciepło :P

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 01 June 2011, 09:59

dokladnie 100ml na 1000km to nie ma co do glowy brac jak zacznie wciagac wieksze ilosci wtedy bedziesz sie martwil

Next

Return to Ogólne (CBR900RR SC28)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests