Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 07:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Olej Ipone

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 137
Rejestracja: 17 lipca 2012, 19:40
Lokalizacja: Iłża
Motocykl: SC50 / SC57B
Rok produkcji: 2007

Post » 29 listopada 2012, 21:52

Panowie potrzebuję naklejiki IPONA na wahacz gdyz ostatnio mi sie odkeiła i została z jedej strony, a fajnie się komponuje na wahaczu wię jesli ktoś ma chętnie odkupię.
Umrzeć to nie sztuka, natomiast sztuką jest żyć,

 
Posty: 147
Rejestracja: 21 września 2010, 13:17
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Rok produkcji: 2008

Post » 24 grudnia 2012, 12:36

Żeby nie zakładać tematu nowego, odgrzewam stary. Panowie mam zalanego ipone 10W50 IPONE FULL POWER KATANA, i teraz na zimę kolejna zmiana, wpadła mi okazja kupić za dobre pieniądze Mobil 1 Racing 4T 15W-50, moje pytanie: obydwa to full syntetyki, ale inne oznaczenie jeden 10W-50 drugi 15W-50 nie znam sie na tym, czy mogę zmienić bez problemu?

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 24 grudnia 2012, 13:42

Oba są syntetyki różnią się tylko lepkością,możesz zmienić ale nie jest zalecane co rok zmieniać na inny bo znów za rok wpadnie Ci 300v a na następny Castrol,Elf itd.. ;)

``TomRR`` mam gdzieś takie nalepki ,jak ktoś u mnie robi zakupy dodaje je za friko jak i inne. ;)

 
Posty: 137
Rejestracja: 17 lipca 2012, 19:40
Lokalizacja: Iłża
Motocykl: SC50 / SC57B
Rok produkcji: 2007

Post » 25 grudnia 2012, 11:50

[quote="Martin.B.M."] A wysyłasz zakupione produkty paczką? Bo widzę że masz fajne ceny
Umrzeć to nie sztuka, natomiast sztuką jest żyć,

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 grudnia 2012, 12:22

Juras, jeżeli miałeś Ipone zalane to lej ten konkretny olej polecam również smar do łańcucha tej firmy jest naprawdę doby i cena też. Ja osobiście tego oleju bym nie lał co Ty chcesz
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 25 grudnia 2012, 16:43

Pierwsza rzecz to taka że jeżeli w książce pisze że 10w 40 to lejemy taki a nie 15w 50 czy jeszcze gorzej 20w50, bo każdy silnik jest spasowany z daną tolerancją i każdy układ olejowy jest dobrany pod dany rodzaj a konkretnie (lepkość i gęstość oleju) i tak lejac olej 15 w 40 zamiast 10 w 40 w początkowej fazie pracy silnika nie ma odpowiedniego smarowania bo olej nie jest w stanie spenetrowac wszystkich zakatkow silnika, a także wydajnośc układu smarowania jest inna dla 10w 40 i 15w40, po drugie skoro techniczne wyjaśnienie nie zaspokaja was to na zdrowy rozsadek gdyby to nie mialo znaczenia to w ksiazce by pisalo stosowac olej 10w40lub15w40 a nie stosowac olej 10w40.
a najważniejsze czym sie kierować przy wyborze oleju to:
1- świeżość czyli żeby olej był z tego roku a nie jakiś co stał 5 lat w starym magazynie na słońcu,
2- żeby był czysty a nie z brudnej beczki, dlatego najbezpieczniej jest kupować w bańkach zamknietych hermetycznie a nie od kogos co od ponad roku z beczki 200l nalewa ludziom po 2 litry, bo olej ma właściwości higroskopijne co oznacza że absorbuje ( pochłania) wilgoć z otoczenia i traci swoje właściwości, swoją drogą miałem kiedyś możliwość czytać na uczelni wyniki badań czystości beczek do których olej wlewa wiekszość koncernów i wyniki były niezbyt dobre, nie chce teraz skłamać bo nie pamiętam dokładnej liczby ale wiem że była duża, ponad połowa beczek zanim wleją olej do nich są już zanieczyszczone.
3- taki jaki wskazuje producent motocykla (chodzi mi o klase)
a marka to juz nie ma az tak wielkiego znaczenia oczywiscie mowie o tych z górnej półki.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 grudnia 2012, 20:17

Nie wiem co bierzesz ale zmniejsz dawki przynajmniej o połowę !
Olej 10/40 jest po prostu optymalnym na nasz klimat
w każdej serwisówce jest tabela z doborem gęstości oleju

ale teraz produkują narkotyki....
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 10
Rejestracja: 28 września 2012, 16:54
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl:

Post » 27 grudnia 2012, 11:17

nie chce zakładać nowego tematu upatrzyłem dobrą okazje na alledrogo olej Putoline 4T 10W50 ESTER TECH Syntec 4 za 43 zł za litr i mam blisko odbiór tylko że jest to 10w50 testował już ktoś taki olej w cebrze ?

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 grudnia 2012, 11:37

trza lać olej taki jaki zaleca producent i po sprawie. A jeśli chodzi o markę to juz wg uznania i zasobności porfela. Ludzie szukają nie wiadomo jakich olei i później piszą, że motor lepiej jedzie, lepiej trzyma sie w zakrętach i inne dziwne historie wymyślają. A tak naprawde jak byś wlał castrola z butelki po agipie czy LM to też bys lepiej się poczuł...takie moje zdanie... do wszystkich moich motocykli lałem LM po Motulu i nie zauważyłem najmniejszych zmian w czymkolwiek.

 
Posty: 10
Rejestracja: 28 września 2012, 16:54
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl:

Post » 27 grudnia 2012, 12:08

nie oczekuje cudów od oleju jedynie szukam dobrej alternatywy nie chce zalewać cebry półsyntetykiem . Z tego co wiem super sprawdza się motul 300v 10w40 ale jego cenna to 300 zł za cztery litry wiem że za jakość się płaci ale też mam inne wydatki na sezon . Kupując 4 litry putoline też mam syntetyka i do tego trochę zostaje w portfelu co mogę przeznaczyć na synchronizacje przepustnic na sezon .

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 grudnia 2012, 12:36

Ja leje syntetyk Agipa 10W60, przejechałem na nim już 30tyś km (15 900tką i 15 1000cem) i nic się nie dzieje. Najważniejsza to klasa lepkości i jakości, a że jest 60 zamiast 40, to lepiej, bo olej nie zrywa filmu przy wiekszych temperaturach bodajże

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 27 grudnia 2012, 20:28

Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość