Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:01

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

spawanie boku silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 6
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:02
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: jeszcze F3
Rok produkcji: 1998

Post » 18 lutego 2013, 19:13

witam odkopałem temat i mam pytanie czy blok silnika 929 i 954 jest tylko i wyłacznie stopem czystego aluminium? czy jest to moze jakaś mieszanka stopu aluminium z innymi metalami? :027:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 lutego 2013, 19:22

kapcon, czyste alu to nie jest
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 6
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:02
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: jeszcze F3
Rok produkcji: 1998

Post » 18 lutego 2013, 19:32

No własnie nie jest ale przewaznie jak sie spawa takie rzeczy to spawaja elektroda aluminiową? czy poprostu sa specjalne materiały do tego typu napraw?

Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Rejestracja: 01 lutego 2013, 19:13
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 18 lutego 2013, 19:51

z tego co jak wiem to spawają to jak zwykłe aluminium tylko ze wymagają dokładnej rozbiórki części i dostarczeni osobno bo są to wysokie temperatury spawania i spawanie zamontowanej części w moto nie wchodzi w grę, nie jestem pewny czy to nie jest duraluminium.
...niema boga jest motór...

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 18 lutego 2013, 20:04

mi w moto spawali ulamany kawalek karteru ze 3 lata i jest git, z tego co pamietam jest to stop aluminium z (cynkiem chyba) gdzie te dwa stopu topia sie w roznych temp, i tu jest problem spawa sie w oslonie argonu wymagany odpowiedni sprzet i doswiadczenie spawacza

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 lutego 2013, 21:41

element musi być dobrze wyczyszczony i spawa się czystym alu najlepiej wychodzi ,spawałem drutem z domieszką krzemu, to był KOSZMAR, potem czystym i miodzio , dodam że dopiero się uczę spawać alu. lecz radziłem się doświadczonych kolegów ;)

 
Posty: 6
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:02
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: jeszcze F3
Rok produkcji: 1998

Post » 18 lutego 2013, 22:47

no a jesli chodzi o to rozbiorke czy oby napewno trzeba porozbierac silnik?? pekniecie jest z lewej strony. Od strony alternatora pekniecie ma dłogosc ok 8 cm. Mam mozliwośc kupna takiego motoru i narazie sie zastanawiam czy jest sens:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 19 lutego 2013, 08:45

kapcon pisze:no a jesli chodzi o to rozbiorke czy oby napewno trzeba porozbierac silnik?? pekniecie jest z lewej strony. Od strony alternatora pekniecie ma dłogosc ok 8 cm. Mam mozliwośc kupna takiego motoru i narazie sie zastanawiam czy jest sens:)


Spore peknięcie.

Ale tez sprzedałem moto z peknięciem, może nie takim no ale było i też od strony altka.


Moto zabrał mój koles z parafii...ale...

Źle mu to odtłuścili, albo wcale tego nie zrobili .....

I sie sączy z tego spawu.

Więc nawet jak sie juz zdecydujesz, to dobrze to odtłuść!

 
Posty: 6
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:02
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: jeszcze F3
Rok produkcji: 1998

Post » 19 lutego 2013, 12:41

znajomy mi tez mówił o tym ze jak sie pospawa to póxniej stosuje sie jakis klej? własnie po to zeby sie w tym miejscu nie pociło. Mowi ze jest to sprawdzony sposób i on tak tez to robił:)
Muszę przemyslec nowy sezon coraz blizej a motory coraz drozsze ;):P

 
Posty: 12
Rejestracja: 03 lutego 2012, 17:28
Lokalizacja: Strzebiel
Motocykl: Honda 954
Rok produkcji: 2002

Post » 19 lutego 2013, 17:14

najlepiej wypalić olej palnikiem, u mnie też miałem pęknięte i pospawałem i nie cieknie nic, ogólnie to jest łatwo spawalne alu i nie ma problemu..

 
Posty: 6
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:02
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: jeszcze F3
Rok produkcji: 1998

Post » 19 lutego 2013, 17:22

kurcze jak tak człowiek poczyta to jest masa takich motorów. poczekam na kolege w czwartek wraca z zagranicy to bede z nim rozmawiał. poki co dziki za pomoc i objaśnienia :) :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 17 września 2011, 19:04
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl: R6->954->954
Rok produkcji: 2004

Post » 21 lutego 2013, 23:03

Chlopaki szczerze nie polecam spawania:) juz za nie zaplacilem rozebralem moto do naga i naprawde nie udalo sie.. i kupilem drugi silnik.. tez nie wierzylem ze nie moze sie udac..

Jak cos to mam silnik do sprzedania z spawem.. choć nie powiem z jednej strony sie udalo. caly artykul jest juz na forum:P
LwG!

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości