Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 16:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak ladowania pomocy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 30 marca 2013, 21:16

Witam mam taki problem jak wszyscy tu juz pisalem ze motor gasnie na jak zrobie kilka kilometrow jak stoje na swiatlach i czekam, kupilem nowy regulator bylo dobrze dzisiaj bylem sie przejchac a tu zgasl przy1.5 tys. obrotw . odpalilem motor wracam do domu na zgaszonych swiatlach zeby sie doladowal aku. w czas gdy wlaczylem swiatla licznik sie zrestartowal a motor przygas jak bym zaplon wylaczyl (dobrze ze podczas jazdy bo znowu bym mial problem) i strasznie nie rowno pracowal tak jak by .. czy to poprostu alternator siada czy musze szukac jakiegos spieca w kablach :( wigloc czy cos :( nie wiem co robic

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 31 marca 2013, 09:42

chyba alternator, jak to w cbr.... u mnie był przewijany i teraz ładuje jak durny :)
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 31 marca 2013, 10:38

Cześć tekst z innego forum...

Ładowanie akumulatora przy obrotach 1,2-1,3 tyś bez włączonych świateł powinno pokazywać 14,2-14,8V, a przy załączonych światłach drogowych 12,8-13,4V, natomiast przy obrotach 4-5 tyś bez włączonych świateł miernik powinien wskazywać 15V, a z światłami włączonymi nie mniej jak 13,5V. Jeśli pokazuje mniej lub spada poniżej 12,2V najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator napięcia, aczkolwiek przed wymianą warto sprawdzić również stan alternatora.
Na początku warto zacząć sprawdzanie od alternatora aby mieć pewność, że jest sprawny a nie został nadpalony i niepotrzebnie wymienimy regulator napięcia.
Aby sprawdzić uzwojenie alternatora należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy występuje przebicie na uzwojeniu co oznacza, że uzwojenie jest uszkodzone i altek jest do przewinięcia lub wymiany. W rozpiętej kostce pod siedzeniem (3 żółtymi przewodami) sprawdzamy przebicie (na mierniku ustawić buzer jeden przewód miernika na masę, a drugim pojedynczo sprawdzamy wsuwki) jeśli jest ok. to należy zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora (na rozpiętej kostce miernik ustawiamy w pozycji mierzenia prądu zmiennego, odpalamy maszynę i dwoma końcówkami miernika sprawdzamy dotykając po dwa piny wynik trzech pomiarów powinien być równy i wynosić ok. 30V). Duża różnica w pomiarach oznacza uszkodzenie uzwojenia alternatora.

Jeżeli alternator jest sprawny możemy przystąpić do sprawdzenia regulatora napięcia. Miernik ustawiamy na pozycji mierzenia oporu, a następnie dokonujemy pomiaru pomiędzy trzema pinami górnymi, do których dostarczany jest prąd z alternatora, a dwoma pinami dolnymi, z których wydobywa się uregulowany prąd ładujący akumulator. Plus miernika kolejno przykładamy do jednego z dwóch pinów dolnym rzędzie(red/white, green), a minus kolejno do trzech pinów (yellow), jeżeli miernik na choćby jednym pomiarze pokazuje jakąkolwiek wartość pomiędzy pinami to oznacza że regulator jest uszkodzony, natomiast jeżeli nie pokazuje żadnej wartości to oznacza, że jest sprawny.

sam miałem kiedyś problem z ładowaniem i to mi pomogło ;)
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 06 kwietnia 2013, 01:08

regulator wlasnie kupilem nowy ,wczesniej na swiatlach i wlaczonym migaczu gasl, a teraz wystarczy ze swiatla walcze drogowe ,bo gdy postojowki to tak jak by jeszcze dawal rade. a jak zgasnie to juz akumulator nie ma sily zakrecic rozrusznikiem. mysle ze cos siadalo i siada bardziej wiec musze dobrac sie do altka a jesli nie to to bd plakal :(

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 06 kwietnia 2013, 01:15

Kolego, to raczej altek. Nie mierzyłeś napięcia jakie daje na akumulator? Pewnie się spalił i nie masz ładowania. Ja miałem to samo w 929 akumulator naładowany zapaliła na światłach jak pochodziła i zgasiłem to już potem nie zapaliła. Chodziła póki akumulator miał prąd, akumulator padł i wszystko padło.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 06 kwietnia 2013, 04:33

podałem ci post wyżej jak to sprawdzić :one:
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 01:32
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 06 kwietnia 2013, 10:05

Skucior pisze:Kolego, to raczej altek. Nie mierzyłeś napięcia jakie daje na akumulator? Pewnie się spalił i nie masz ładowania. Ja miałem to samo w 929 akumulator naładowany zapaliła na światłach jak pochodziła i zgasiłem to już potem nie zapaliła. Chodziła póki akumulator miał prąd, akumulator padł i wszystko padło.



Mogłeś wcześniej posłuchać Cbrstreet ,mi pomógł swoimi radami i dzięki temu nie musiałem wymieniać regulatora , a jak teraz Ci przyjdzie wymienić Alternator to spora kaska ,niestety;(Chyba ,że oddasz na regeneracje.

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 07 kwietnia 2013, 01:05

tylko ze altek podaje mi mi tak jak pisaliscie z tym ze jak go wkrece na obroty to nawet do 17v O.O daje wydaje mi sie ze poprostu raz nie laduje a raz laduje za bardzo bo np. zgasnie nie moge odpalic przejade sie kawalek i niby sie naladuje a czasem niee tak jak by juz powoli odnawial w srode poprostu go wykrece zrobie jeszcze pomiary i napisze jak to miej wiecej wyglada ale juz szuykam na allegro nowego altka bo watpie zeby to jakas spina byla lub wilgoc az tak w kablach trzymala choc stal w bardzo zimnym garazu cala zime

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 07 kwietnia 2013, 04:53

Aby sprawdzić uzwojenie alternatora należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy występuje przebicie na uzwojeniu co oznacza, że uzwojenie jest uszkodzone i altek jest do przewinięcia lub wymiany. W rozpiętej kostce pod siedzeniem (3 żółtymi przewodami) sprawdzamy przebicie (na mierniku ustawić buzer jeden przewód miernika na masę, a drugim pojedynczo sprawdzamy wsuwki) jeśli jest ok. wiesz jak to zrobić :D

nie może być przebicia na altku do masy :) altek jest podzielony na 3 sekcje każda odpowiada za siebie ;) jak wsadzi końcówki miernika do 2 z 3 żółtych kabli to wynik powinien być 0 :brawo: sprawdz to dokładnie hihi: pozdro
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 09 kwietnia 2013, 17:27

zrobilem pomiary i zupelnie inne niz miesiac temu jak juz cos powoli sie psulo teraz altek pokazywal mi na kablach od 00.0 do 00.9 w jednym momecie ale ale generalnie to zero na kazdym z 3 kabli
Obrazek
miej wiecje taki pomiar

Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Rejestracja: 22 września 2009, 18:05
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Rok produkcji: 2006

Post » 09 kwietnia 2013, 18:06

Nie wiem czy tego pomiaru nie powinieneś robić na odłączonej kostce. Ale jeśli nic się nie zmieni to do wymiany altek .
Byle do Wiosny :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 06 lutego 2013, 23:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl:

Post » 09 kwietnia 2013, 18:28

u mnie niestety te same objawy były ( napięcie na aku spadało przy włączonych światłach) i nadal są, porobiłem pomiary i najprawdopodobniej alternator. na tych 3 żółtych kablach napięcie wynosiło 3,9V 4,1V i 0,8V xP by mieć pewność, że "tylko" alternator siadł jadę jutro do mechanika , by potem się nie okazało, że kupiłem bez potrzeby regulator napięcia, albo, że zapomniałem coś jeszcze naprawić i znów maszyna padnie : P

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość