Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 10:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

temepratura

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 

Post » 17 kwietnia 2013, 01:28

Panowie, przeczytałem cały temat ale dalej nie jestem przekonany, wymieniać ten płyn czy nie.

Płyn był wymieniony w lipcu 2011 ale nie wiem na jaki.
Od tego czasu moto zrobiło jakieś 4 tys. km.

W tej chwili w Wawie jest około 16-17 stopni w dzień, w czasie jazdy mam około 90, ale wystarczy kawałek korka albo światła i skacze na ponad sto. Mega korka jeszcze nie trafiłem.

Jak wracam do domu mam te 90, wolny przejazd przez osiedle, chwila pod garażem na szukanie pilota, wjeżdżam do garażu podziemnego gdzie jest spokojnie te 4-5 stopni mniej i juz mam 108, wentylator chodzi ale temperatura nie spada, jak go delikatnie pogazuję, żeby przegonić płyn to schodzi z temperaturą.

Wymieniać?

Sc57a.

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2013, 07:58

yapknn pisze:Panowie, przeczytałem cały temat ale dalej nie jestem przekonany, wymieniać ten płyn czy nie.

Płyn był wymieniony w lipcu 2011 ale nie wiem na jaki.
Od tego czasu moto zrobiło jakieś 4 tys. km.

W tej chwili w Wawie jest około 16-17 stopni w dzień, w czasie jazdy mam około 90, ale wystarczy kawałek korka albo światła i skacze na ponad sto. Mega korka jeszcze nie trafiłem.

Jak wracam do domu mam te 90, wolny przejazd przez osiedle, chwila pod garażem na szukanie pilota, wjeżdżam do garażu podziemnego gdzie jest spokojnie te 4-5 stopni mniej i juz mam 108, wentylator chodzi ale temperatura nie spada, jak go delikatnie pogazuję, żeby przegonić płyn to schodzi z temperaturą.

Wymieniać?

Sc57a.


Ja jak bym osobiście miał takie problemy , to bym zamontował dodatkowy włącznik od wiatraka w chłodnicy .

I problem był by rozwiązany.


Spróbować wymienic płyn nic Ci nie zaszkodzi.

To sa groszowe sprawy , więc warto spróbować.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 17 kwietnia 2013, 09:17

Siwy_ryry pisze:
yapknn pisze:Panowie, przeczytałem cały temat ale dalej nie jestem przekonany, wymieniać ten płyn czy nie.

Płyn był wymieniony w lipcu 2011 ale nie wiem na jaki.
Od tego czasu moto zrobiło jakieś 4 tys. km.

W tej chwili w Wawie jest około 16-17 stopni w dzień, w czasie jazdy mam około 90, ale wystarczy kawałek korka albo światła i skacze na ponad sto. Mega korka jeszcze nie trafiłem.

Jak wracam do domu mam te 90, wolny przejazd przez osiedle, chwila pod garażem na szukanie pilota, wjeżdżam do garażu podziemnego gdzie jest spokojnie te 4-5 stopni mniej i juz mam 108, wentylator chodzi ale temperatura nie spada, jak go delikatnie pogazuję, żeby przegonić płyn to schodzi z temperaturą.

Wymieniać?

Sc57a.


Ja jak bym osobiście miał takie problemy , to bym zamontował dodatkowy włącznik od wiatraka w chłodnicy .

I problem był by rozwiązany.


Spróbować wymienic płyn nic Ci nie zaszkodzi.

To sa groszowe sprawy , więc warto spróbować.



ja bym go wymienił bo jest pewność że masz świeży płyn a tak to nie wiadomo :/
Oddam nerkę za cbr :)

 

Post » 17 kwietnia 2013, 12:41

Siwy_ryry pisze:Ja jak bym osobiście miał takie problemy , to bym zamontował dodatkowy włącznik od wiatraka w chłodnicy .

I problem był by rozwiązany.



No nie bardzo, bo wentylator się załącza przy 103 stopniach, sądzę więc że tak jak powinien, tyle, że nie schładza moto, więc co mi da dodatkowy włącznik jak będzie 30 stopni w dzień?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 17 kwietnia 2013, 13:02

yapknn pisze:
Siwy_ryry pisze:Ja jak bym osobiście miał takie problemy , to bym zamontował dodatkowy włącznik od wiatraka w chłodnicy .

I problem był by rozwiązany.



No nie bardzo, bo wentylator się załącza przy 103 stopniach, sądzę więc że tak jak powinien, tyle, że nie schładza moto, więc co mi da dodatkowy włącznik jak będzie 30 stopni w dzień?


A właśnie że siwy ma racje ja sam miałem w F4i i 929 ten wyłącznik przy 90 włączałem wentylator i nigdy w korkach nie przekroczyło mi 95
i bardzo to pomaga moim zdaniem lepiej dla pieca nie męczysz go tak
a pierwsze co wymień płyn jak tego nie zrobiłeś to inaczej będzie z tymi temperaturami
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 17 kwietnia 2013, 18:19

Według mnie płyn nic nie pomoze, jak jest z 2011 roku to jest jeszcze swiezy. Minimum na płynie to 3 lata, pozniej mozna myslec o wymianie, ale nawet 5 lat krzywdy nie robi. Ostatnio ziomkowi serwisowałem 7 letniego horneta czy cbf-ke, juz nie pamietam... z przebiegiem ponad 35 tys km, miał go od nowosci i nigdy płynu nie wymieniał, wiec poleciłem wymiane. Jak go zlałem wygladał bardzo dobrze, zadnego syfu, szlamu itp, elegancko klarowny zieloniutki... Moto oczywiscie przed wymiana nie wykazywało zadnych problemów z temperatura a lekko u tego typa nie ma..... wiec według mnie albo masz trafione cos innego albo po prostu ten typ tak ma.
PS , a jak cie to mocno wku... kup sc33, u mnie temp nawet jak jest 40 stopni na dworku nie przekroczy 105 st. wentylator sie załącza i momentalnie zbija nadmiar ciepełka ponizej 100.

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 17 kwietnia 2013, 21:38

yapknn pisze:Panowie, przeczytałem cały temat ale dalej nie jestem przekonany, wymieniać ten płyn czy nie.

Płyn był wymieniony w lipcu 2011 ale nie wiem na jaki.
Od tego czasu moto zrobiło jakieś 4 tys. km.

W tej chwili w Wawie jest około 16-17 stopni w dzień, w czasie jazdy mam około 90, ale wystarczy kawałek korka albo światła i skacze na ponad sto. Mega korka jeszcze nie trafiłem.

Jak wracam do domu mam te 90, wolny przejazd przez osiedle, chwila pod garażem na szukanie pilota, wjeżdżam do garażu podziemnego gdzie jest spokojnie te 4-5 stopni mniej i juz mam 108, wentylator chodzi ale temperatura nie spada, jak go delikatnie pogazuję, żeby przegonić płyn to schodzi z temperaturą.

Wymieniać?

Sc57a.


Mam to samo, ale nie wiem czy to nie jest uroda SC57a, w B jest inna chłodnica... Podczas jazdy mam te 80-87 stopni. Płyn wymieniany w styczniu 2012 na midland (w serwisie, ale h.uj. wie czy coś mechanik nie pokombinował ;) ) Przejeździłem tak juz 13 tyś i jakoś moto żyje. Ale moze zaleje go nowym motulem. Wykręcacie pokrywke pompy? Jak z uszczelką potem? Czy zagrzewacie moto i przewód od chłodnicy? Jak prawidłowo odpowietrzyc?

Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Rejestracja: 24 marca 2013, 16:54
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Post » 17 kwietnia 2013, 22:30

ja nie dawno zlikwidowałem problem w ukladzie było powietrze, na cienkim wężyku przetarło się od owiewki i łapało (zasysało) lewe powietrze po wymianie jak ręką odioł trzyma solidnie 81*c przy jezdzie a 92*c w korku

 
Posty: 29
Rejestracja: 20 września 2012, 12:37
Lokalizacja: Bedzin
Motocykl:

Post » 18 kwietnia 2013, 14:44

Temperatury powyżej 90 C podczas ciągłej jazdy, nawet w upalne dni to zdecydowanie za dużo. Możliwe że masz zapowietrzony układ tak jak ktoś pisał wyżej. Najłatwiej sprawdzić to na zimnym silniku, zdejmując dekielek po prawej stronie chłodnicy, płyn powinien tam być pod korek a jeżeli jest mniej to dolewamy. Sam mam sc57a i podczas normalnej jazdy w mieście, (bez korków i 20 C na dworze) temperatura silnika wynosi około 78 C. Dopiero jak zajadę do domu, otworzę bramę itp to wchodzi na 83 C. Natomiast w korku to normalne że łapie te 104 C, wtedy załącza się wentylator i szybciutko zbija, maksymalna temperatura jaką pamiętam jeszcze stojąc w korku, upalny dzień to 108 C. Płyn chłodniczy jakiego teraz używam to dynagel 2000.

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 06 maja 2013, 00:01

Nie chciało mi się wierzyć, ale pokusiłem się na wymianę płynu chłodniczego na Motul Motocool. Wczesniej miałem 1.5roczny Midland. Różnica około 5 stopni mniej na nowym płynie. Polecam!

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Lokalizacja: B-stok/Wa
Motocykl: zx6r B1H 03 CBR 1000RR 04
Rok produkcji: 2004

Post » 14 maja 2013, 16:59

Siema, dawno mnie nie było. Opisze co robi moja sc57a. Temperatury nie zbija trzyma na poziomie 110 jak przykazuje to zbije. U mechanika chyba w tym roku też była sc57a i zachowywała się podobnie. Ogólnie 1000rr z tego co czytałem i rozmawiałem z tych lat lubiła się grzać. Stąd większa chłodnica i drugi wiatrak w wersji B. W trakcie normalnie jazdy około 80 stopni. Ogólnie to w korkach to wole już zx6r 03 jeździć która aż tak się nie grzeje.
Jakby nie patrzeć nie są to motocykle stworzone do stania w miejscu.

 
Posty: 9
Rejestracja: 25 czerwca 2013, 23:22
Lokalizacja: Września
Motocykl:

Re: temepratura

Post » 26 czerwca 2013, 00:19

Witam problem z temperatura. Moto na postoju w sloneczny dzień osiąga temp.116-118 st.c
Czy to jest normalne ?,dodam że wentylator włącza sie przy 103 st.c i chodzi cały czas a temp.rośnie i nie spada podczas jazdy temperatura oscyluje w granicach 90 st. Nie wiem czy nie przegrzeje silnika prosze o jakies sensowne porady pozdrawiam[/quote]

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość