Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 16:42

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

220km/h na 6-tym biegu przy 11tys. obr coś nie tak?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

220km/h na 6-tym biegu przy 11tys. obr coś nie tak?

Post » 24 maja 2013, 11:26

Witam, niedawno zakładałem wątek słabe silnika, ale nic z niego nie wynikło więc próbuje jeszcze raz. Mój problem to słaby silnik, miałem wcześniej sc28 i był zdecydowanie żwawszy, ten tak jak w temacie jedzie max 220, nie chodzi mi tu oczywiście o to, że jest to mało, ale bez przesady, tyle to powinien na 3cim biegu iść.
To co już sprawdziłem to: gaźniki- dysze fabryczne 120, wyczyściłem i nic. Moduł zmieniłem na inny i też nic. Na dolocie nie ma zwężek. Sprzęgło nie ślizga. Przełożenia 15/44 także nie wiele od serii się różnią, rozrząd nie przestawiony.
Motor jest wyraźnie mniej elastyczny niż powinien, jeździłem na kumpla sc33 i nie porównania, filtr powietrza czysty, sprawdzałem nawet na innym bo mam ze starego sc28 takie gąbkowe stożki, wyczyściłem je nasmarowałem ale nie chciał z nimi jeździć, wydaje mi się, że trzeba by już założyć do nich większe dysze, także wróciłem do zwykłego.
Jeśli ktoś ma jakieś konkretne sugestie co to może być to bardzo proszę o pomoc bo mi już ręce opadają :|

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwietnia 2013, 15:07
Lokalizacja: Jedlanka/Iłża/Radom
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 24 maja 2013, 12:36

Kompresje sprawdzałeś ? a na 2 przy jakiej prędkości masz odcięcie ? Kolega miał problem z filterkiem przy kraniku i też mu słabo motor jechał...

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 24 maja 2013, 13:03

na dwójce odcina przy 140, jak jade na 6tce 120 to ma jakies 5-6tys. obr, powinien mieć mniej.
Kompresji własnie zapomniałem sprawdzić :/ jak będzie mniejsza to co wtedy? pół biedy jak by zawory były nieszczelne, ale jak np już na pierścienie nie takie jak powinny to da się jeszcze taki piec odratowac?

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 25 maja 2013, 08:25

prędkość rzeczywista przy tym przełożeniu to ok 205km/h z tego co pamiętam, ja miałem 15/45 i zawyżało o ok 15-17km/h.
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 01:32
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 25 maja 2013, 11:03

Załóż sobie sportowego K&N + dysze 130 :) dobra regulacja i synchro i powinno być lepiej , mi lajtowo 260 leci dalej nie próbowałem :P

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 28 maja 2013, 17:36

No i chyba znalazłem przyczyne.
Po zmierzeniu kompresji wyszły nastepujące pomiary: 1szy cylinder 0,7 kPa: 2 cyl. 1 kPa :3 cylinder 0,85 kPa: na czwartym nie dałem rady zmierzyć, bo przez odme nie dosięgnął miernik.
W serwisówce podają 1,2 kPa także myśle, że to jest przyczyną tego że motor słabo chodził.
Jaka może być tego przyczyna? gniazda zaworowe, czy tłoki, pierścienie?
Bez zdejmowania głowicy się chyba nie obejdzie.

[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 7:23 pm ]
I jeszcze pytanko, czy głowica z SC28 '95 rok, podejdzie bez problemu do 99?
bo mam w domu elegancką po wymianie uszczelniaczy, to nawet bym się nie bawił w docieranie zaworów tylko założył zdrową sztuke ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 28 maja 2013, 19:27

czas na ustawienie zaworów :)
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 29 maja 2013, 06:52

Wlej do cylindrow przez gniazda swiec okolo 5-10 ml oleju , i zrob pomiar jeszcze raz , olej doszczelni pierscienie tlokowe , jesli wartosci wzrosna to cos cisnienia na pewno uchodzi przez cylindry , jesli pozostana takie same to przez zawory , jest jeszcze mozliwosc ze przez uszczelke glowicy , ale jak nie grzal sie podczas jazdy i nie wywalalo plynu to watpliwe , zreszta zobaczysz stan jak zdejmniesz glowice .

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 29 maja 2013, 14:27

Głowica ściągnięta, zalałem na noc naftą i leją prawie wszystkie zawory wydechowe, ssące są ok. Czyli głowica do roboty. Zaniepokoiły mnie jednak cylindry, widać wyraźne rysy na przedniej i tylnej ściance, po bokach widać ładnie ślady honowania, a z przodu i tyłu pionowe rysy. Czytałem coś odnośnie podobnego problemu w 954 i pisali, że to standard, nie wiem jak jest w SC33?
Ile mniej więcej biorą zakłady co sie tym zajmują za szlifowanie zaworów?

 
Posty: 44
Rejestracja: 28 marca 2012, 17:21
Lokalizacja: Jesteś?
Motocykl:

Post » 29 maja 2013, 17:06

Zrób zdjęcie tych rys jestem ciekaw jak wyglądają też mam zdjętą głowice ale u mnie widać ślady po honowaniu. Wyraźnych pionowych rys nie ma. Jak masz zdjętą głowice to sprawdź prowadnice co by luzu nie miały tak jak na filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=pesx24pm ... e=youtu.be

Głowica na filmiku ma przekroczoną wartość graniczną limitu serwisowego o 0,06mm
limit serwisowy to 4,540mm a tak są wywalone wymiar 4,600 :one: grubo ponad limit serwisowy.... Byłem dzisiaj na dokładnych pomiarach w zakładzie.

Daj znać jak u Ciebie wyglądają prowadnice

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 29 maja 2013, 17:19

Rysy pionowe w sc33 nie powinny wystepowac, tak jak snajper pisze powinna byc na calej powierzchni jodelka. Jak na moje oko to oprocz glowicy i ewentualnie ukladu tłok/cylinder masz jeszcze cos pokombinowane lub uszkodzone, a to ze wzgledu na predkosci na poszczegolnych biegach. na 6 przy 100km/h powinno byc okolo 4 tys obr, niezaleznie od przelozenia, gdyz predkosc obr silnika jak i predkosc motocykla sa brane z silnika i inne rozmiary zebatek nie powowduja zmiany wskazan na zegarach. Objawy masz takie jak by sie sprzeglo slizgało, no ale to chyba bys zauważył.....
Wrzuc fotke gladzi cylindrow, jesli rysy sa wyczuwalne pod paznokciem to raczej pozegnał bym sie z tym piecem.

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 30 maja 2013, 17:52

Przepraszam, że dopiero teraz wrzucam te foty, więc wygląda to tak:
[img]src=http://www.sendspace.pl/file/pic/6e52b6b3491f6f25d71d0d7/3[/img]
[img]src=http://www.sendspace.pl/file/pic/226005790cde2e221d2416b/3[/img]
[img]src=http://www.sendspace.pl/file/pic/805447c28493059b0b341ce/3[/img]
[img]src=http://www.sendspace.pl/file/pic/82580b1bd098ea30da6e02d/3[/img]
[img]src=http://www.sendspace.pl/file/pic/56894265bd40c2a2081a53e/3[/img]

Dodam, że jak się palcem pojeździ po gładzi cylindra to czuć lekkie rysy :|
Jutro będzie głowica zrobiona, to złoże to i zobacze czy się coś poprawiło, miejmy nadzieje :D


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości