Xalien pisze:Od jakiegos czasu przy niskich obrotach stuka w okolicy zmiany biegów. Byłem już u mechanika, stwierdził że łańcuch jest luźny i cały napęd jest do wymiany. Zaśpiewał mi za to: 500 zł za napęd i 140 za naprawę. Napęd już dobrze nie pamiętam jaki więc jeśli sie pomylę proszę poprawcie mnie, ale jeśli dobrze pamiętam to MTB, TMB coś takiego. Czy to dobry napęd, czy cena jest dogodna oraz co innego moglibyście polecić.
Po pierwsze powiedz jaki masz staż na jednośladzie i czy potrafisz prawidłowo zmieniać biegi?
Jeżeli nie, polecam lekturę tego:
http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.htmlNawet na forum jest temat zmiany biegów:
http://forum.fireblade.pl/topics5/5iby- ... t10596.htmPotem praktyka i biegi wchodzą jak nóż w masło. Ze sprzęgłem i bez.
Przed wymianą napędu, prawidłowo wyreguluj naciąg łańcucha. Zapytaj też jakiegoś starszego stażem kolegę o stan łańcucha w Twoim motocyklu.
Najpopularniejsi producenci zębatek to Sunstar i JT a łańcuchów to DID i RK.
Do Fireblade musisz kupić łańcuch albo najmocniejszy, albo średni (nie najtańszy).
Mechanik w dobrym warsztacie zaoferuje Ci zestaw napędowy w przystępnej cenie i z pewnego źródła.
Xalien pisze:Drugie pytanie mam odnośnie opon, chciałbym sie zapytać czy warto kupować używane czy jednak odżałować i kupić nowe. Powiem że z kasą u mnie w tej chwili raczej cienko:P ale z drugiej strony chce to zrobić jak najszybciej żeby jeszcze pojeździć troche. Mechanik powiedział że może mi zamówić za 500 zł komplet nowych opon.
Lepiej kupić nowe. Szczególnie, że wybór używanych 16-tek na przód nie jest zbyt duży.
Nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć jaki komplet nowych gum, można kupić za 500 PLN

.
Ja polecam Ci komplet Pirelli Diablo.
http://www.topgumy.pl/product-pol-39-Pi ... iablo.htmlRozumiem chłopaki dzieki wielkie za rady:) jeszcze odwiedzę kilku mechaników w okolicy i postaram sie zdecydować, choć za dużego wyboru u mnie niestety nie ma;/
Poszukaj w necie opinii o warsztatach w Twojej okolicy. Coś znajdziesz na pewno.