Witam koledzy mam problem. Jestem nowy na tym forum .Niedawno kupilem CBR929rr z 2000r. Pewnego dnia zajechalem zatankowac moja honde gdy chcialem ruszyc motor nie odpalił ,obiawy byl takie jakby aku padło .uruchomilem motor przez kable z aku samochodowego . mysalem ze to aku mam padniete ale gdy zajechalem do domu zgasilem motocykl i chcialem sprawdzic czy ponownie odpali gdyz na tej trasie (20km) alternator powinnien naladowac aku jednak motor nie odpalil . Po nastepnym odpaleniu spr. czy laduje okazalo sie ze napiecie na aku wynosi 12v przy zgaszonym motorze i przy zapalonym tez .Przy rozpietych kostkach ktore wychodza z alternatora napiecie przy wolnych obr. wynosi okolo 21v .czyli jest ok. Wiec stwierdzilem ze to regulator napiecia ,zakupilem wiec nowy BORG . Ma troche wiekszy radiator od poprzedniego .Gdy zalozylem nowy regulator dalej mam brak ladowania .Przy podlaczonym regulatorze na kostce z alternatora napiecie wynosi 0,6- 0,7 v. A na kostce ktore wychodza z regulatora bylo to samo napiecie co na aku czyli okolo 12v Moje pytanie to Co moze byc powodem braku ladowania ?w jAKI SPOSOB MOZNA SPRAWDZIC CZY REGULATOR NAPIECIA JEST DOBRY? CZY SPOSOB POMIARU KTORY WYKONALEM BYL PRAWIDLOWY ? ( CZYLI JEDNA KONCOWKA MULTIMETRA DO KOSTKI Z ALTERNATORA [ZOTE PRZEWODY] A DRUGA DO RAMY MOTOCYKLA JAKO MINUS OCZYWISCIE NAPIECIE NA MIERNIUKU USTAWIONE JAKO ZMIENNE ) JESZCZE JEDNO PYTANIE JAKIE CHCIABYM ZADAC TO : CO TO JEST ZA DIODA BADZ TEZ TRANZYSTOR KTORY ZNAJDUJE SIE PROSTOPADLE PRZY BEZPIECZNIKACH Z OZNACZENIEM 9L1 3.0 SYMBOL GRAFICZNY DWIE DIODY SKIEROWANE W KIERUNKU SIEBIE ( >| |< ) MA TRZY NOZKI .ZA CO ODPOWIADA JAK SIE TO FACHOWO NAZYWA ? PROSZE O PILNA POMOC GDYZ CHCE JESZCZE SKORZYSTAC Z TEGO SEZONU I ZDOBYWAC WSPANIALE PRZYGODY NA TYM WSPANIALYM MOTOCYKLU JAKI JEST HONDA CBR929RR FIREBLADE POMIMO TEGO IZ MAM ZLY STARTY Z TYM MOTOREM
DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC I SUGESTIE .POZDRAWIAM WLASCICIELI FIREBLADE LwG