Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pali regulator napięcia i brak ładowania

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 25
Rejestracja: 16 marca 2012, 22:14
Lokalizacja: Busko
Motocykl:

Pali regulator napięcia i brak ładowania

Post » 19 sierpnia 2013, 18:38

Wszystko zaczęło się od przepalonego pinu we wtyczce łączącej alternator z regulatorem. Po zmianie na nowy regulator oraz wymianie wtyczki regulator działał około tygodnia i ponownie się spalił. Dziś sprawdzałem napięcie miedzy fazami przy 5tyś około 60-70v a przy max obrotach 130v... Brak zwarcia do masy alternatora oraz wymienione kable na nowe od alternatora do wtyczki łączącej z regulatorem. Dziwne jest to że kable w regulatorze strasznie się grzeją sam regulator także do tego stopnia aż parzy. Pierwszy regulator oryginalny pokazuje na wyjściach że ma ładowanie około 19v ale po podłączeniu go do instalacji z dużym akumulatorem około 9Ah spada do 12v i tak stoi bez zmian, natomiast gdy podłącze osobno taki mały akumulator dla próby 3Ah akumulator na wolnych obrotach zaczyna się ładować aż do 14v ale po dodaniu gazu napięcie spada. Macie jakieś pomysły bo już chyba wszystko sprawdziłem...

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 19 sierpnia 2013, 19:18

Sprawdz dokładnie wszystkie masy tą pod siedzeniem-poprzeczką nawet jak wygląda ok odkręć i popryskaj Środkiem do czyszczenia połączeń elektrycznych.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 19 sierpnia 2013, 19:46

regulator zmieniłeś na jakiś zamiennik czy na ori od hondy sc50 :/
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 20 sierpnia 2013, 14:40

jarko1988, aku też może być trafiony jak nie przyjmuje prądu stąd te problemy
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 25
Rejestracja: 16 marca 2012, 22:14
Lokalizacja: Busko
Motocykl:

Post » 20 sierpnia 2013, 19:30

Akumlator dziś nowy założony. Pierwszy regulator był oryginalny drugi był to zamiennik na 5 kabli a trzeci też zamiennik na 8 kabli... Nadal nic się nie zmieniło brak już sił i pomysłów. Dołożyłem nawet dodatkowy kabel od akumulatora do regulatora żeby polepszyć masę i nic ...

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 20 sierpnia 2013, 20:57

moze jakies badziewne zamienniki kupowales, te tanie padaja szybciutko. Zainwestuj w TOURMAX lub DUCATI-ENERGIA, ale chyba przed zakupem i tak zdjal bym na twoim miejscu dekiel silnika i luknal jak wygladaja uzwojenia alternatora bo cos czuje ze mimo twoich pomiarow sa trafione. Niestety, jak w 929 pada ładowanie to zazwyczaj jest sfajczony altek..

 
Posty: 25
Rejestracja: 16 marca 2012, 22:14
Lokalizacja: Busko
Motocykl:

Post » 21 sierpnia 2013, 12:17

Zainwestować mogę bo to nie problem ale czy po założeniu nie spali się tak jak te poprzednie ?. Alternator wyciągałem i wszystko w nim ok brak zwęgleń itp. Do tego zmieniłem te żółte kable na nowe bo były już trochę ponadpalane ale problem jest nadal.

 
Posty: 22
Rejestracja: 11 lutego 2013, 19:42
Lokalizacja: Rzezawa
Motocykl:

Post » 21 sierpnia 2013, 13:37

Witam, jak miałem podobny problem z tym żę w sc28, bo paliło mi regle i kable się nagrzewały. Wymieniałem kable idące do regulatora w zimie i nie zauważyłem że wcisnęli mi aluminiowe przewody. Po wymianie na miedziane wszystko gra. Może masz niewłaściwą średnice kabli.

 
Posty: 25
Rejestracja: 16 marca 2012, 22:14
Lokalizacja: Busko
Motocykl:

Post » 21 sierpnia 2013, 15:06

Kable to z tego co widzę są 2 razy grubsze od tamtych co były :) także nie ma mowy żeby były za słabe na dodatek miedziane specjalne do obciążeń w grubej otulinie ...

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 21 sierpnia 2013, 15:57

Jesli wszystko juz sprawdzałeś (altek + instalacja + masy) to pozostaje juz tylko regulator. Kup taki jak zasugerowałem wyzej i powinno byc Ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 21 sierpnia 2013, 16:21

moim zdaniem najlepiej Ducati-energia :one:
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 23 sierpnia 2013, 17:00

cbrstreet pisze:moim zdaniem najlepiej Ducati-energia :one:


Dobry jest ale nie tylko ten .Tourmax,Dze-Athena,Electrosport też są bdb z tym ,że nie wszystkie te firmy mają regulatory do każdych moto.Ale dobrze sprawdzić napięcie na regulatorze ,bo jak będzie złe to gwarancji na rygler nie uznają.


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości