It is currently 16 November 2025, 13:23

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jak poprawnie nasączyć filtr powietrza K&N?

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Jak poprawnie nasączyć filtr powietrza K&N?

Post » 25 January 2014, 11:25

Witajcie.

Ja ponownie z szybkim pytaniem, bo pierwszy raz to robię i chyba coś nie tak.

Filtr umyłem, odczekałem aż wyschnie i przystąpiłem do nasączania.

W punkcie 4( http://www.fireblade.pl/sc57b_czyszczenie_filtra_kn.php ) jest napisane aby nasączyć filtr z zewnątrz i wewnątrz.


Tak też zrobiłem. Nałożyłem olej od zewnątrz równomiernie, później od środka, ale tyle ile dało radę(mam ten dozownik w aerozolu).

Mija 48H, a jak tylko biorę go w łapy, to cały czas brudzi. Czy tak ma być, czy może za dużo go nałożyłem?

Czy tak ma zostać, czy ponownie go umyć i dać tylko olej od zewnątrz i mniej?

Dzięki za wszelkie info.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 January 2014, 12:16

Musisz dawać tyle żeby wsiąkło nie tyle żeby ciekło i nie był mokry. Jak tak zrobisz będzie ok bo zasrasz sobie wszystko póżniej w puszce filtra ;)
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 25 January 2014, 12:27

Jak psikałem to wszystko ładnie wsiąkało i nic nie było pod filtrem jak go odstawiłem, ale cały czas jest mokry i to mnie właśnie zastanawia, czy tak ma być?

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 January 2014, 12:36

Czyli troszkę za dużo dałeś. Nie myj już go tylko zbierz nadmiar ręcznikami papierowymi. Tylko obłurz je i nie trzyj niech wsiąknie w nie trochę. I delikanie z tymi filterkami bo je sobie uszkodzisz :/
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 25 January 2014, 12:42

Dzięki, tak zrobiłem i nadmiar ładnie wsiąknął w ręczniki :D

Teraz jak biorę w łapę jest ok, tzn. widać że jest nasączony, ale nie brudzę rąk.

Wiertło zawsze pomocny :D Piwko leci.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 January 2014, 12:45

No musi tak być nie inaczej ;) Niech działa i cieszy z jazdy :D
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 25 January 2014, 17:58

najważniejsze to nie przesadzić z olejkiem bo caly syf dostanie sie do silnika i przepustnic, wiele motorków nie chciało chodzić poprawie po zbyt mocnym nasaczeniu, nawet slyszalem teorię ze do sportow na ulice nie powinno sie nasączać a tylko do crosów, quadow itp
i tak samo w autach wysilonych jednostkach turbo się nie nasącza filtrów bo pogorszają przepływ powietrza i może dojść do spalania stukowego. ale nigdzie jakiegoś konktretnego info w tym temacie nie czytałem.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 25 January 2014, 19:31

maciekx, dokładnie sam nigdy z nasączaniem nie przesadzalem i było oki. Jak za dużo może się źle się skończyć jak piszesz.
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Post » 25 January 2014, 20:20

pierwszy raz nasączałem swój filtr (sc33) i kolegi (954) i myśleliśmy ze więcej to bedzie lepiej, pierwsze 2-3 dni byly dziury w gazie i szarpanie na biegach ale po 3 dniach dawaliśmy im trochę w palnik i po 3 dniach było już ok, nadmiar wyrzuciło w moim przypadku na łączeniu airboxu:D

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 25 January 2014, 21:33

Eeee to jak tak ma być, że moto nie będzie jechało lub będzie mi syfiło bajka, to ja wolę go jeszcze raz umyć i dam mniej tego olejku i może tylko od zewnętrznej strony, którą można równomiernie nasączyć, bo nie mam pomysłu jak to zrobić od środka :(

Czyli lepiej dać mniej(równomiernie na całą powierzchnię) niż za dużo?

[ Dodano: Sob Sty 25, 2014 11:12 pm ]
Napiszcie mi jak Wy nasączacie te filtry? Mam tu na myśli, czy tylko z zewnątrz, czy tak jak przy tradycyjnych filtrach, tylko od strony napływu powietrza na filtr, czyli w tym przypadku od wewnątrz.

Jeśli od wewnątrz to jak to zrobić, aby rozprowadzić go równomiernie?

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 26 January 2014, 03:13

... Zbyt skomplikowana czynność....najlepiej z tym pojechać do serwisu Hondy :D

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 26 January 2014, 17:21

Czarny nie bądź złośliwy hehehe ja tego nigdy nie robiłem, a w instrukcji nie ma jak to zrobić przy takiej budowie filtra i używając olejku w sprau.

Next

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests