Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 19:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Smarowanie łańcucha

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Smarowanie łańcucha

Post » 12 marca 2009, 10:56

Jak w temacie mam pytanko. Przejechałem na SC-59 ponad 4tyś i do tej pory stosowałem zwykły smar Castrola lub Motula pytanie czy jak zmienie na suchy smar to nie zaszkodzi łańcuchowi i oringom które się w nim znajduja.Czy ktoś z was miał już podobną sytuację??

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 12 marca 2009, 11:35

na temat smarowania lancucha sa dwie szkoly, jedna za i druga oczywiscie przeciw. ja postanowilem wyprobowac tej drugiej i caly poprzedni sezon czyli 11tys km nie smarowalem lancucha tylko co jakis czas czyscilem nafta i przecieralem szmata nasaczona olejem aby tylko stworzyc warstwe zapobiegajaca korozji. po tym wszystkim moge powiedziec ze nie zaszkodzilo to lancuchowi, przez te 11tys km moze ze 2 razy naciagalem a w sumie pomimo 18tys km przebiegu jest jeszcze spora rezerwa naciagu.
w tym temacie podobnie jak w temacie oleju silnikowego kazdy chyba sam musi zdecydowac co jest dla niego lepsze bo opinii jest cala masa i czesto sprzeczne

pozdro
lenar

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 12 marca 2009, 12:53

W sumie niezły patent a co do naciągu to ja po przejechaniu 4,5 tyś naciągałem juz dwa razy nie wiem czy to świadczy o mojej jeździe czy o smarze

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 12 marca 2009, 13:42

Smar Castrol + niezły ogień na winklach - mało gumowania = brak widocznego zmęczenia łańcucha życiem.Ogólnie ilość razy w których naciągamy łańcuch nie znaczy o jakości smarowanie tylo o jeżdzie i klasie łańcucha.Mam oryginał łańcuch + 20tyś km i nie widze potrzeby zmiany w nadchodzącym sezonie.
You can't fuck with

 
Posty: 10
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 19:28
Lokalizacja: Skierniewice
Motocykl: Honda CBR1000RR SC57B
Rok produkcji: 2007

Post » 12 marca 2009, 14:19

Ja od trzech lat stosuję tę drugi sposób regeneracji. Na początku każdego sezonu (wczoraj w Fireblade'dzie) czyszczę układ napędowy naftą, by następnie nałożyć smar. Stosuję Belray'a Clean'a i muszę stwierdzić, iż jestem bardzo zadowolony. Ale obie szkoły są dobre i każda z nich ma swoje plusy. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 12 marca 2009, 16:12

Rozumiem już wszystko problem naciągniecia się łańcucha nie leży po stronie smaru tylko po stronie gumowania :D . Czeka mnie smarowanie łańcucha i chyba spróbuję go najpierw umyć naftą i wypróbuję suchy smar zobaczymy jaki efekt będzie

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 12 marca 2009, 16:14

Mike RR pisze:ja po przejechaniu 4,5 tyś naciągałem juz dwa razy

Też mam ten ból. Nie wiem, co z tym fabrycznym łańcuchem w SC59. Regularnie myty i smarowany. Jest już w połowie zużycia a nie mam jeszcze 6kkm.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 marca 2009, 16:36

apropo wybrania smaru i smarowania/niesmarowania łańcucha polecam zerknąć tutaj:
http://forum.fireblade.pl/topics2/smaro ... B3a%F1cuch
Z tego co pisał Tutus suchy smar można stosować tylko do nowego napędu...

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 13 marca 2009, 09:15

Też mam ten ból. Nie wiem, co z tym fabrycznym łańcuchem w SC59. Regularnie myty i smarowany. Jest już w połowie zużycia a nie mam jeszcze 6kkm.[/quote]

U mnie jest identycznie.Jeśli chodzi o suchy smar to piszą że można go stosować do 10tyś przynajmniej tak piszą
http://moto.allegro.pl/item576153895_su ... 150ml.html Tylko boję sie że jak łańcuch wyciąga się w taki tempie to suchy smar tylko przyspieszy zuzycie

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 13 marca 2009, 22:00

Olej ten smar. Lepiej szykować kasę na wymianę napędu i olać temat, bo życia mu zbytnio chyba raczej nie wydłużysz. Ja już z lekka położyłem laskę. Dawałem mu Motula RoadPlus po umyciu naftą i tego się będę trzymał. Jak się skończy, zakuję nowego dida i może TAKIE blaty. Powinien być spokój na jakiś czas.

Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 12:10
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Rok produkcji: 2008

Post » 14 marca 2009, 00:03

W sumie to masz rację kolego jak dobrze pójdzie to i tak do końca sezonu nie dotrzyma nie daje mu więcej jak 12-15tyś


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości