» 12 marca 2009, 10:22
Tutaj troche suchych danych o plynie motula.
100% syntetyczny płyn do hamulców hydraulicznych (stalowych lub węglowych) i sprzęgieł Bardzo wysoki punkt wrzenia: 312° C Standardy: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925 ZASTOSOWANIE Wszystkie rodzaje hamulców hydraulicznych i sprzęgieł wymagających niesilikonowych płynów syntetycznych.. Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w trakcie wyścigów. Przewyższa standardy DOT 5.1 i DOT 3, z wyjątkiem lepkości w temperaturze -40°C. WŁASNOŚCI Bardzo wysoki punkt wrzenia (312°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach. Skuteczny w czasie deszczu: Bardzo wysoki punkt wrzenia na mokro (216°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co umożliwia skuteczną pracę układu hamulcowego w czasie deszczu. Płyny DOT 3, DOT 4 oraz DOT 5.1 mają zdolność do wchłaniania wilgoci z powietrza co obniża punkt wrzenia i zwiększa ryzyko wystąpienia zjawiska "korka powietrznego". Punkt wrzenia na mokro jest mierzony przez rozcieńczenie produktu 3,5% wody.