It is currently 17 November 2025, 12:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Czy wystarczy misa + głowica?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 43
Joined: 09 October 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Year production: 2002

Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 01:24

Witajcie. Mam przedmuchy na silniku. Czym cieplejszy tym mocniej wali z odmy olej i para o zapachu paliwa. Silnik gorący już nie odpala.
Próbuję to uratować. Chciałbym zdemontować rozrząd. Zdjąć głowicę. Odkręcić misę, potem pokrywy stopy i wyjąć tłoki z korbowodami do góry.

Potem sprawdzę stan tulei cylindrów, ich wymiary i pomyślę czy jest sens próbować to remontować czy kupić inny silnik.
Pytanie jest takie, czy może mnie spotkać jakiś problem czy bez problemu tłoki z korbami wyjdą?

 
Posts: 262
Joined: 23 July 2015, 09:51
Points: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Year production: 1998

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 05:59

Wyjmiesz bez problemu tylko najpierw rozpolow kartery :mrgreen:

PostThis post was deleted by lukaszooo on 18 October 2016, 06:00.

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 08:04

źle to wróży identyczny objaw miał mój kumpel w R1 odmą waliło olej okazało się że dwie tuleje cylindrów pękniete

 
Posts: 43
Joined: 09 October 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Year production: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 10:36

lukaszooo wrote:Wyjmiesz bez problemu tylko najpierw rozpolow kartery :mrgreen:


No własnie nie chce rozpoławiać karterów. Chce odkręcić stopy korbowodów od strony miski i zdjąć głowicę. I wyjąć tłoki do góry bez rozłupywania karterów

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 14:18

z tego co patrze to chyba nie obejdzie sie bez rozpołowienia silnika bo chyba po zdjeciu miski nie dasz rady odkręcić stopek korbowodów
sam zobacz ale słabo widac a ja osobiscie nigdy nie rozbierałem silnika 954
Attachments
miska 954.JPG

 
Posts: 538
Joined: 19 March 2013, 21:09
Location: gdańsk
Points: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Year production: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 19:15

Nie rozkręcisz stopek korbowodowych bez rozpoławiania.A inna sprawa,po co chcesz wyjąć tłoki ? myślisz że założysz nowe pierscienie i to będzie jeździć ? Ja Ci proponuję szukać innego silnika, mogę się założyć że po zdjęciu głowicy już tłoków nie będziesz chciał wyciągać ...jak wali ci z odmy to nie będzie czego tam reanimować , zrób próbę olejową i wszystko będziesz miał jasne .

 
Posts: 43
Joined: 09 October 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Year production: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 October 2016, 22:16

No nie ma sensu...

Image

 
Posts: 43
Joined: 09 October 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Year production: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 October 2016, 00:01

Podjąłbym się może naprawy tego. Wymiany karterów i przekładki tego co mam ale ie mogę doczytać o co chodzi z tymi panewkami... Czy zakładając mój cały kompletny wał do nowych karterów panewki mogę przełożyć ze starego silnika czy mają byc dobrane pod nowy karter?

 
Posts: 538
Joined: 19 March 2013, 21:09
Location: gdańsk
Points: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Year production: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 October 2016, 09:11

Panewki głowne musisz mieć nowe a i tak dlugo na tym nie pojeździsz ,szukaj pieca , zdzwoń do chłopaków z linka i zamów sobie piec do 954 , znają się na rzeczy i kupę lat tymi silnikami handlują , i wała CI nie wykręcą bo znają te sprzęty lepiej od konstruktora :-P

http://allegro.pl/honda-cbr-954rr-954-r ... 16143.html

 
Posts: 928
Joined: 13 February 2011, 15:44
Location: Żory
Points: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Year production: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 October 2016, 11:02

Te Gdanszczanin. odbierz ten telefon!!! chyba ze sie boisz?:)

 
Posts: 538
Joined: 19 March 2013, 21:09
Location: gdańsk
Points: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Year production: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 October 2016, 13:48

roksc33 wrote:Te Gdanszczanin. odbierz ten telefon!!! chyba ze sie boisz?:)

oddzwaniałem nie odebrałeś :-P


Return to Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests