Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

lancuszek rozrzadu czy napinacz? Potrzebna pomoc.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 2
Rejestracja: 29 marca 2009, 19:25
Lokalizacja: dolnyslas
Motocykl: cbr900
Rok produkcji: 98

lancuszek rozrzadu czy napinacz? Potrzebna pomoc.

Post » 29 marca 2009, 20:11

Witam wszystkim jestem tu nowym uzytkownikiem i mam nadzieje ze ktos mi pomoze odnosnie mojego bladego mianowicie są 2 problemy pierwszy to rozrząd na ciepłym silniku(na zimnym chodzi super) od 3 tys obrotow zaczyna cos brzeczec i teraz pytanie co moze byc do wymiany: napinacz, łanczuszek czy obie te czesci...?dodam jeszcze ze(przy chamowaniu silnikiem najmocniej slychac na 3-5 tysobr).moim zdaniem wynika to za sprawa napinacza ale moze ktos miał juz taki przypadek badz jakis fachowiec wypowie sie na ten temat. a i jeszcze kwestia przbiegu poniewaz moto bylo sporowadzone i mial uszkodzony licznik wiec niewiadomo ile przebiegu oleju nie bierze na zimnym silniku nie dymi .


Drugi powod to wyskakująca dwojka od 3 tys obrotow w sumie juz zamowilem cala skrzynie tylko teraz jak by ktos mi mogl powiedziec ile za takie cos wołają srednio?

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 20 października 2008, 20:53
Lokalizacja: Stargard
Motocykl: CBR 900RR FireBlade SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 30 marca 2009, 16:10

Siemka
Miałem podobnie tak od 3,5 - 5 tyś obrotów było słychać łańcuszek. Powinno się wymienić obie część (napinacz i łańcuszek ) - chyba że mechanik stwierdzi inaczej ;) a co do przebiegu to ok 50 tyś trzeba nakręcić żeby łańcuszek dał znać o sobie, w moim moto było ok 47 tyś.
Żyję zawsze jak chcę
Żyję ciut niebezpiecznie ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 30 marca 2009, 20:03

Jak dwójka wyskakuje to raczej grubo ponad 50tys będziesz miał i już troche jest wykatowana ta dwójka jak juz przy 3 tyś wyskakuje. Koszt remontu dwójki to jakies pewnie 1500zł w zwyż choć byli goście co to taniej robili ale to była chyba regeneracja zużytego koła zębatego cena zależna od tego co będzie uszkodzone . Spodziewaj sie że będzie trzeba przynajmniej (prawdopodobnie) wymienić koło zębate drugiego biegu a koszt takiego kółeczka nowego ok 300zł wiem bo sam szukałem
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 30 marca 2009, 21:02

Skrzynia z tego co się orientuje to robocizna koło tysiąca złotych no chyba , że gdzieś nie w serwisie, ani w warsztacie moto i po znajomości to taniej może znajdziesz!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 30 marca 2009, 21:10

Kiedyś tzn dwa lata temu pamiętam że była taka firma z Siedlec Motonuff która podobno robiła skrzynie za 500zł i nawet były ogłoszenia wtedy na allegro i na ich stronie internetowej zadzwoń popytaj się jak to wygląda ale myśle hmm raczej jestem przekonany że regenerują stare koło zębate. Bo pytałem się czy zwracaja zużywane części to mi powiedzieli że nie bo jak dadzą zużyte części to maja taniej nowe heh śmiać mi się chce. Mówili ze na nowych częściach składają . Zadzwoń może jeszcze robią.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 30 marca 2009, 22:15

jak masz drugą skrzynię zamówioną to zapraszam jeśli odległość nie stanowi problemu hehe. Przebieg ok 100 000 a z rozrządem to łańcuch i...coś jeszcze trzeba ale nie napinacz :wink:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 2
Rejestracja: 29 marca 2009, 19:25
Lokalizacja: dolnyslas
Motocykl: cbr900
Rok produkcji: 98

Post » 31 marca 2009, 09:48

a wiec wczoraj kupilem uzywany napinacz rozrzadu z moto z przbiegiem 30 tys i powiem ze teraz chodzi jak pszczołka:D rozrzad chodiz cicho ale powiem ze bede miał go na uwadze juz...teraz bym wymianil caly ale to był by za duzy koszt jednorazowy dla mnie
skrzynia plus rozrzad... ogolnie z ta dwojka da sie smigac spokojnie bo nie rajcuje mnie gumowanie czy jeszcze inne popisy chodz nie powiem czasem sobie polece na jednym teraz powiem tlyko ze szukam mechanika do wymiany skrzyni jesli jest tu jakis mechanik bądz znajomy mechanika to prosze mi na priv przesłac mniej wiecej koszt takiego remontu a i skrzynie do regeneracji nie daje kupilem cała wiec cała idzie do przemianki.Pozdrawiam wszystkich na fireblade i nie tylko:))

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 31 marca 2009, 10:33

no olal mnie jak nic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 31 marca 2009, 11:36

cziken929 pisze:no olal mnie jak nic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Cziken, koleś świerzak jest więc daj mu szanse ;)
Michał, powertuj sobie forum, a zobaczysz że lepszego mechaniora jak Cziken nie znjadziesz :P

 
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwietnia 2009, 21:09
Lokalizacja: Sochaczew
Motocykl: Cbr 900RR sC33
Rok produkcji: 1999

Post » 20 kwietnia 2009, 21:43

Witam! Posiadam Sc33 99r. z przebiegiem ok. 50 tyś.( nie sprawdzałem dawno km a licznik i tak oszukuje w milach poniewaz są nie seryjne przełożenia). Ostatnio po odpaleniu rano silnika uszłyszałem niepokojące ciche stuki, tylko na niskich obrotach po rozgrzaniu motoru w silniku na wysokich obrotach nic nie słychac a stuki na wolnych obrotach nie zakażdym razem były słyszalne.Jak dojechałem do znajomego mechanika to nic nie było słychać :/).Na początku stuki dobiegały z lewej strony silnika (nie wiem czy tam gdzies znajduje sie wspomniany we wczesniejszych postach łańcuszek od pompy olejowej) lecz lecz po tygodniu słuchac również po prawej stronie). Obstawiam że moze być to sam napinacz albo oba elementy rozrządu, na szczeście zamierzam podmienic napinacz od kolegi aby zobaczyc czy stuki znikną i czy moze być łałcuch od pompy olejowej. Czy ktos orientuje sie ile kosztuje nowy łńcuch rozrządu jego napinacz oraz łańcuszek od pompy olejowej ?? Odnosze również wrażenie ze przy schodzeniu z obrotów dobiega stukanie z silnika, ale 3 dni temu przerobiłem wydech na przeletowy i cięzko co kolwiek usłyszeć;p Za pomoc z góry dziekuje :) Dodam ze motor b. czesto jeździ z kołem wycelowanym w niebo.

 
Posty: 24
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 22:03
Lokalizacja: Zamość
Motocykl: Honda 1000 RR
Rok produkcji: 2006

Post » 20 kwietnia 2009, 22:00

xxx, o takich, sprawach to porozmawiać z Cziken-em929 na pewno doradzi, i naprawa full opcja :)
Tomas

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 21 kwietnia 2009, 09:03

a ja mam cos takiego z moim bladym. Tak do 4 czy może 5 tys obrotow slysze jakby pukanie. Dzieje sie tak kiedy przyspieszam czyli 1,2 a na jałowym to czasami słychać czasami nie. Tak samo jak jechałem na 3 biegu i zszedłem tak do 4 tys też nie było słychać. Przy schodzeniu z obrotow raczej jest cisza no i na wyzszych tez spokoj. Macie jakis pomysl co to moze byc?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości