Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 23:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne żężenie podczas przyspieszania

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 15 czerwca 2009, 09:52

ja obstawiam rozrzad!! i musi napinacz
sisi to jest gość

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 18 czerwca 2009, 21:51

Koledzy szkoda słów :( Czy wszyscy mechanicy z bydgoszczy to CENZURA. Byłem w kilku warsztatach i twierdzili śmieszne teorie na temat tej przypadłości. oddałem moto do bestbike (serwis hondy) wymienili rozrząd napinacz, wyregulowali zawory a problem nadal występuje i oni nie wiedzą dlaczego :ooo: :< Co to CENZURA zaserwis. Teraz umówiłem się a środę w moto japan na kamiennej i tam ten mechanik miał pojęcie odrazu wykrył że to po stronie alternatora, i nic z głowicą, koledzy co to może być? Nie chcę już wydawać siana w błoto, oddać im moto aby rozebrali od strony alternatora i sprawdzili?

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 19 czerwca 2009, 08:09

No to jestem zaskoczony kolego.
Sprawa luzów zaworowych to delikatna rzecz. Twoje moto to rok '96, więc jeżeli regulując luzy pomierzyli na jakimś wydechu 0,25mm i tak zostawili (górna granica) to zawory będziesz nadal słyszał. Chyba, że oparli się na danych dla roku '97, gdzie dopuszczalny luz wynosi 0,29.
Wg mnie wzięli kasę i wymienili tylko łańcuch z napinaczem, a zawory uznali, że są w tolerancji.
Kolega cziken929 napisał kiedyś o luzach, że aby nie było ich słychać należy w roczniku '97 ustawić je w środkowych granicach.

W alternatorze nie ma co grzechotać, bo w przeciwnym razie już dawno by się rozsypał.

Jeżeli po naprawie na kamiennej się nie zmieni, a kasy nie wezmą to warto zaryzykować.
Z początkowej praktyki jednak wiem, że nawet za nie usunięcie usterki się tam płaci.

A, ja obstawiam ciągle zawory.... :mrgreen:

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 19 czerwca 2009, 10:59

W moto japan na kamiennej sam słuchałem na hamowni razem z mechanikami dzwięk wydobywał się dokładnie z pod pokrywy alternatora, na pewno nie z głowicy. Jest jeszcze opcja przeniesienia napędu wstępnego. Jak w fireblade jest przenoszony napęd ze skrzyni na małą zębatke? Czy jest tam łańcuch wstępnego przeniesienia napędu (w silniku)? Co jeszcze może żezić sobie po lewej stronie silnika?

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 19 czerwca 2009, 11:53

PANEWKA ;p

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 19 czerwca 2009, 11:57

moto18 pisze:PANEWKA ;p


to nie panewka - słyszałem ten dźwięk osobiście

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 19 czerwca 2009, 12:06

Hmm może to napęd hałasuje?? Łańcuch np... :okulary2:
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 19 czerwca 2009, 12:26

po lewej stronie jeszcze sa chyba tryby od rozrusznika

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 19 czerwca 2009, 12:44

Zobacz tutaj.
Wg mnie jeżeli jest coś luźnego w tym zespole alternatora to powinna być już sieczka z niego.
Tryby owczem, ale mają ciągłe zazębienie i sprzęgło jednokierunkowe, które to załącza - proszę mnie poprawić, jeżeli źle mówię.

Ciekaw jestem co to może być... Czekamy na diagnozę i trzymamy kciuki za pomyślne usunięcie usterki!

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 19 czerwca 2009, 21:50

Właśnie skończyłem dzisiejsze prace nad moto. Sprawdziłem czy powodem nie jest łańcuch lub zębatka przednia, po założeniu innego łańcucha jest tak samo :< niestety. Przednia zębatka miała już troche zagięte zęby więc ją obróciłem. Po tym drobnym zabiegu ten dzwięk jest inny, ani głośniejszy ani cichszy ale troszke inny. Wymienie tą zębatke ale nie jestem pewień czy to jest to, raczej napewno nie :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 20 czerwca 2009, 18:25

Zębatki nie zakłada się odwrotnie tylko wymienia, jak jest zużyta.
Powiedz lepiej co na kamiennej stwierdzili po rozebraniu pokrywy alternatora?

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 20 czerwca 2009, 19:29

ciezko im cos powiedziec na temat usterek, bo mam yamahe r1 i nic sie nie dzieje takiego to nie pomoge :mrgreen: :mrgreen: :fuckyou2: :fuckyou2:
sisi to jest gość

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 3 gości