Witam
miałem ten sam problem model 98 a silnik z 97, jedyne rozwiązanie to speedohealer dostaniesz go tutaj
http://bikestar.pl/ wystawiają się też na allegro, wpinasz go w kostki pod bakiem montaż banalnie prosty jego koszt to jakieś 320zł z przesyłką, urządzenie to pozwala dowolnie wyskalować licznik ja wprowadziłem plus 800, i jest ok. W silniku z 98 czujnik liczy zęby zębatki na wałku zdawczym czyli jakieś 40-50 impulsów na obrót natomiast w 97 jeden obrót wałka (zębatki) to jeden lub dwa impulsy nie pamiętam dokładnie wiec stąd taka duża rozbieżność że jadąc dość szybko prędkościomierz pokazuje zaledwie 20. Jeżeli masz silnik z 97 to również powinieneś przełożyć czujnik temperatury wyglądają identycznie z prawej strony przy króćcu miedzy głowicą a gaźnikami, w 97 był analogowy miernik i czujnik miał inne oporności i kosztował około 40zł a w 98 jest cyfrowy wskaźnik, czujnik ma dużo większe rezystancje i kosztuje około 240zł, a zewnętrznie są identyczne i lubią się przy wykręcaniu ułamać a wtedy oj rozwiercanie i gwintowanie głowicy - przerabiałem 2 razy
pozdrawiam.