Dzisiaj jest 09 grudnia 2019, 17:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

ALTERNATOR 929 - istnieją symularne ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 01 lipca 2009, 13:40

cupone pisze:ta odrobina oleju która mi wypłynęła z alternatora to jest ten sam olej,
którym jest zalany silnik? (a jaki jest w skrzyni))


ten sam, skrzynia ma wspolne smarowanie, wiec uzupełniasz normalnie przez wlew.

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 02 lipca 2009, 14:07

zbir - szczere dzięki za pomoc

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 02 lipca 2009, 14:26

spoko, nie ma sprawy, napisz potem na co zdecydowałeś i podaj jakie masz ładowanie na ciepłym silniku i długich swiatłach włączonych...

Bo u mnie po włączeniu długich spada z 14,5 V do ok. 13,5 V - pomimo nowego alternatora i regla.

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 06 lipca 2009, 22:04

JA mam problem z ładowaniem.. nie ma go wogóle.. motocykl był wywrócony na lewą strone i uszkodzony był dekiel.. z tym że po naprawie wymianie dekla było normalne ładowanie jakieś 2 miesiące.. Teraz nie ma juz zupełnie NIICCC... jak sie naładuje aku.. pojeździ (bez świateł) to tak po 50 km przygasa wyświetlacz potem obrotomierz .. a jeszcze następnie moto jest słabszy w koncu przerywa i gasnie na wolnych obrotach.. co obstawiacie?? REGULATOR NAP. CZY ALTERNATOR?? i pytanie jeszcze jedno: jak padł altek to mogl przy okazji reg. ? dodam ze mierzyłęm napięcie na tych 3 zoltych kablach od altka i było po 2,8v 2,2v 1,8v... chyba troche za mało ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 07 lipca 2009, 17:27

nwiem czy wogle pomogę, jeśli chciało Ci się przeczytać na forum(dożo tego: ) miałem przygodę taką, jak TY, 0 ładowania, na dzień dzisiejszy diagnoza to wypruty stary aku(oryginał z 2000r), alternator produkuje prądzik i puszcza go przez tak zwane "sondy" które to prostują prąd (zmieniają go na stały ze zmiennego) i wali on na aku (który w moim przypadku go nie pobierał) więc jak rozumiem wszystko szło na regulator(on bodajże zajmuje się tym na co nazwa wskazuje -trzyma na 14,3-14,5 w każdym zakresie obrotów) i tak szlak trafił całe ładowanie, od alternatora przez kostki do regulatora i już starego aku.
(jeśli coś pomąciłem w historii o działaniu ładowania, proszę kolegów o sprostowanie)

jeśli wolno mi diagnozować, to masz podobną historię, sprawdź aku, alt. reg. prawie w każdym serwisie motoryzacyjnym posiadają chłopaki sprzęt do pomiaru napięcia, sprawdź koniecznie, i przestań jeździć na nim do czasu w którym dowiesz się co poszło. (może alt. i ocalisz reg. możne tylko aku?)

tu za pozwoleniem wkleję radę kolegi (Mundas) po spaleniu mojego alt.:

"....napisze tylko ze w twoim przypadku najtanszym a zarazem najszybszym by bylo przewiniecie tego stojana co ryzykujesz tylko te okolo 120 zeta jak kupisz na allegro albo na jakies gieldzie i tez ci sie przepali a nie daj bog jak juz jest sfajczony to tylko w bloto wyzucona kasa proponuje ci zebys tak jak pisalem sprobowal przewinac i wstrzymaj sie z zakupem tego regulatora po podlaczaj wszystko odpal moto i sprawdz czy ladowanie jest na pozioomie 14,3 14,5 V jak tak to znaczy ze regolator ok a to co pisza ze sie przepalil od szlifu to CENZURA prawda jak ma uszkodzenia mechaniczne to sie zgodze ale jak tylko drut miedziany sie zjaralk to wina konstrukcji moj moto nie mial zadnej gleby ani szlifu a jednak alternator byl zjarany pozdrowienia "

"Co do alternatora to rozepnij te kostke ktora idzie do regulatora napiecia od alternatoraregulator w zadupku po lewej stronie a ta kostka z przodu przty akumulatorze jest przy deklu lewym zobaczysz kabel sklada sie on z 3 zoltych przewodow zmiez tam prad powinien byc zmienny okolo 30 v zmiez po miedzy wszystkimi trzema jak nie bedziesz mial tam produ to znaczy sie ze zwoj na statorze czyli cewce alternatora sie zjaral dosc czesta wada w bladych jak bedziesz mial tam prad to regulator to koszt od 150 za uzywke do 350 za nowke na allegro
nie zostaje nic innego jak odkrecic dekiel wymatowac calkiem prosto idzie i podzwonic gdzies po warsztatach w okolicy ktore naprawiaja rozruszniki alternatory powinienes znalezdz kogos kto sie tym zajmuje ja za przewiniecie zaplacilem 120 zl no i moja praca co do brzeczenia po prawej stronie to sa sprezynki od sprzegla nie szkodliwe ale denerwujace powodzenia"

"Co do alternatora to tak jak ci pisalem zdejmujesz dekiel ten lewy od silnika nie schodzi latwo bo tam jest magnesowe kolo od alternatora ale wyjdzie napewno w deklu znajduje sie ta czesc (cewka Stator jak kto woli )przykrecona na 4 sruby tam jest nawiniety drut miedziany i wlasnie jego trza przewinac sam tego nie zrobisz bo trza miec pojecie troche o elektryce itd ale jakis fach man od alternatorow samochodowych powinien sobie z tym poradzic tak jak ci pisalem takizabiek we wrocku kosztowal mnie 120 zeta i terz smiga ze az milo "

"...(dotyczy stojana)mozesz wymienic caly tez nie problem tylko musisz go dobrze obkminic bo tez moze byc przepalony jak rozbierzesz swoj to na pewno znajdziesz to miejsce w ktorym sie przepalil bedzie ciemniejsze..... co do przewijania sa rozne opinie ze to HU...... warte jak na razie u mnie sie to dobrze spisuje Jak ja szukalem stojana to najtaniej bylo go sciagnac z USA 120 € z przesylka nowy uzywki nie moglem trafic ponizej 250 zl a przewiniecie tylko 120 wiec sie zdecydowalem na to i na razie nie zaluje "



no i ja się tez zdecydowałem na przewinięcie, ale dałem 50pln!!!! : ) jutro jakieś fotki proste wrzucę, by opatrzeni stwierdzili czy to nie maniana!? jeszcze mi uszczelkę przyślą i może zacznę latać od przyszłego tyg :)

pzdr
Załączniki
Zdjęcie019.jpg
przepalony stojan
Zdjęcie024.jpg
przewinięty 100jan
Zdjęcie025.jpg
przewinięty stojan

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 07 lipca 2009, 23:14

no to k... nie róbcie tajemnicy i napiszczcie gdzie tak tanio i dobrze przewijają bo ja płaciłem 300 zł w serwisie 'MAGNETO' w Szczecinie i h.j wielki bąbelki, pare tygodni wytrzymało.

Na szczescie gość kase oddał ale i tak wydałem na nowy altek z usa. Wcześniej dzwoniłem po innych serwisach rozruszników i alternatorów i nikt sie nie chciał podjąć mówili że "to se ne da" dobrze zrobic.

A jak ci ten przewinięty za 50pln zadziała to juz wogóle :brawo: no ale źle Ci nie zycze oby tak było. A uszczelke se możesz darowac, czarny silikon i bedzie git.

Awatar użytkownika
 
Posty: 712
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 07 lipca 2009, 23:53

polecam srebrny silikon specjalny do alu.. jest wypas!! a ja dziisaj z koelga co ma 929 robilismy tą moją.. AKU odpada - bo jak sie go naładujeto ładnie kreci i trzyma troche czyli jest dobry.. regulkator brałem od znajomego dalej to samo.. wkoncu zdjałem dekiel i uzwojenie racze jsfajczone.. cale czarne poprzyaplane i na dwóch cewkach to uzwojenie lata jak żyd po pustym sklepie... wiec trzeba to przewinąc.. jutro daje do chłopa u nas tez duzo nei biorą - kiedys w innym moto płaciłem 40zł :) sadze ze zrobi tanio.. Dzięki Cupone za cenne informacje.. Troche sie zdenerwuje jak mi padł przy okazji regulator.. a i jeszcze jednoo.. ta kostka od regulatora dalej jest przyaplona na dwóch kablach.. od czego sie to mogło stac??

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 08 lipca 2009, 01:05

jeśli to Ci polepszy humor, szukałem w serwisach - od 150-250 przewijka, wystawiłem w opisie na gg i gdzie się dało, pogadałem w barze, i kolega JZ mi doradził, wcześniej inni też( że miejscowy naprawiaka) przewija silniki na hucie ;) i znają się ponoć na robocie, dziś wkręciłem 100jan, w czwartek ma być uszczelka za 16 pln. , czekam jeszcze na MUNDASa - ma mi przysłać reg. i jak się okaże, że pomysł z hucianymi specami był zły, jeśli spali się jeszcze chip albo reszta elektroniki, to się mocno zawiodę! (ciężko pisać z tą cenzurą,jakoś nnaturalnie to brzmi) jak zamontuje sprawdzę napięcie i napiszę.


na szczęście kostkę mam całą od reg, i nodpowiem, od alt. mi spłonęła, mam zamiar kupić w elekt. zamiennik o podobnych parametrach.

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 10:00 pm ]
dziś zamontowałem alternator (stojan przewinięty) regulator, uszczelka.

Oleju nie dolewałem w ogóle, ten który wypłyną z alt-był czarny, a nwiem jakim jest zalany, oczko natomiast na prostym pokazuje ze oleju jest na połowie max/min.(zamierzam kupić nowy i zalać)

pojechałem sprawdzić prąd ( z lenistwa albo nwiem czemu sprawdziliśmy tylko na aku) no i jest cały czas 14,5 ! czy włączę długie czy zwiększam obroty - bez zmian ! może idealny reg?

ustalam z diagnostyką, że będę jeździł i zobaczymy czy będzie ok ?
zauważyłem tylko ze po ok 2 km strasznie był gorący alt, ale skoro ładował....

przejechałem ok 30 km, alternatora nmożna dotknąć !
zatrzymuje sprzęt- sprawdzam czy odpali, oczywiście NIE. (tym razem na górce i obok domu)

jutro daje go do diagnozy - alter. - koleś który go przewiną, zapienił ze jest ta sama ilość zwoju, że drut ma inna średnice, jest cieńszy o 500, i jest uszczelniany jakimś smarem,spoiwem ? który wytrzymuje do 170 stopni(jest nakładany na gorąco)

regulator jest ciepły
aku-nawet nciepły

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 8:04 am ]
oglądam alternatory i ten wygląda b. podobnie... próbował ktoś alt. z innych moto? http://cgi.ebay.de/Honda-NTV-Transalp-H ... otohosting
Ostatnio zmieniony 01 września 2009, 21:22 przez cupone, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 15 lipca 2009, 17:28

alternatora wiadomo że nie dotkniesz przeciez tam jest temp jak w całym silniku.

Co do regulatora to np. u mnie jest bardzo gorący, nawet go dotknąć nie idzie ale czy to też jest normalne to już nie wiem.


 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 15 lipca 2009, 22:06

no przecie pisał Patewro pare postów wyżej że kupił takiego i sie zje..ał pół roku później...

Z drugiej strony nie wiem czym one sie różnią od tych z USA, pierwsza myśl to że to ta sama chinszczyzna... ale mój z USA póki co działa ok (odpukać), no ale mam go dopiero od marca


ZARAZ.. przeciez w tej pierszej aukcji piszą że to jest przewinięty altek a nie nowy. Dodatkowo swój stary musisz im odesłać. Królik czytaj dokładnie :mrgreen:

Druga aukcja to faktycznie nowy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

przewijanie

Post » 17 lipca 2009, 07:54

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CB ... ccessories

tu ładne napisali, BRAND NEW i chyba tego wezmę !

mój przewinięty - oczywiście BARDZO DOBRZE- jak powiedział specjalista- absolutnie nie powinien być w oleju, bo olej to przewodnik i nma takich alternatorów.

wiem tylko ze użył do tego tereszpanu(izolator?), teraz zaproponował mi jeszcze żywice epoksydową..
ale ja to pier...ignoruję i kupuję nowy, chcę jeździć a nuczyć się technologii przewijania.

na szczęście podczas jazdy próbnej nspalił się reg.

a temperatura alternatora powinna być taka jak silnika, a u mnie była 3krotnie większa po ok 20 km! i rosła..

[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 8:03 am ]
czy ktoś sprawdzał czy na alter. piszę jakiego jest pochodzenia i kto go produkuje? honda się tym nie zajmuje. albo jakiś nr? (pytałem w sklepie z alter. i koleś poprosił o spr. i może załatwi od producenta- tym się zajmuje)
Ostatnio zmieniony 18 lipca 2009, 16:12 przez cupone, łącznie zmieniany 1 raz

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości