It is currently 18 November 2025, 08:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Luz na teleskopach? (nie na lagach)

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 190
Joined: 20 August 2008, 14:15
Location: wawa
Points: 2
Motocykl: sc50
Year production: 0

Luz na teleskopach? (nie na lagach)

Post » 28 July 2009, 13:04

Gdy podniose przód, chwyce od przodu za obie lagi i poruszam przód/tył to czuje ze teleskop ma wyraźnie wyczuwalny luz. Chodzi o te "pracującą" część lagi - od uszczelniaczy w dół (przypominam że to upside down).

Czy to normalne a jesli nie to czym to może być spowodowane? Pytam bo coś ostatnio moto mi sie niestabilnie prowadzi w zakrętach i szukam przyczyny...

Na wiosne wymieniali mi uszczelniacze + jakieś podkładki metalowe numerki 9/10 na tym schemacie:

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... RONT_FORK#

mogli coś spartolić?

 
Posts: 261
Joined: 02 April 2008, 16:37
Location: Warmia i
Points: 2
Motocykl: Czarny
Year production: 2008

Post » 28 July 2009, 19:09

Wymienili ci tzw.panewki prowadzące golenie.One mają swoje miejsce w ladze i h*j wie co mogli spartolić.Może kolega cziken znajdzie chwilę, to stuknie kilka razy w klawiaturę :mrgreen:

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 29 July 2009, 16:41

Dokładnie,jeśli wszystkie śruby zewnętrzne masz po dokręcane to pewnie coś w środku spaprali..;)

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 29 July 2009, 23:54

Wymienili lub zamienili panewki teflonowe ale w jakim celu ?? Te elementy w motocyklu o takim stazu nie mają prawa wykazac zuzycia. Luz zawsze będzie delikatnie wyczuwalny ale jeśli mocno koliba to prawdopodobnie zamienili Twoje dobre na ich niebałdzo dobre. To nie motocykl crossowy żeby panewki i osadzenia uległy tak szybkiemu zużyciu :|

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 12:00 am ]
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że nie mogli rozbić rur bo uszczelniacz bardzo mocno siedział i tym jakże niefachowym sposobem skatowali panewki...tak niestety się dzieje jeśli robi się to bez odpowiedniego patentu ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 190
Joined: 20 August 2008, 14:15
Location: wawa
Points: 2
Motocykl: sc50
Year production: 0

Post » 30 July 2009, 12:26

cziken929 wrote:Wymienili lub zamienili panewki teflonowe ale w jakim celu ??


Bo to był drugi raz gdy byłem u nich z uszczelniaczami (pierwsze po paru tygodniach zaczeły cieknąć) i za drugim razem kazali te podkładki wymienić + znów nowe uszczelniacze (jakieś zamienniki NOK czy jakoś tak). No i teraz cały sezon jeżdze i nie ciekną.

A te panewki kupowałem osobiscie w Hondzie, ale na ręce im nie patrzyłem podczas montażu...

 
Posts: 261
Joined: 02 April 2008, 16:37
Location: Warmia i
Points: 2
Motocykl: Czarny
Year production: 2008

Post » 30 July 2009, 17:32

Dziwna sprawa z tymi panewkami.Moj bzyk ma prawie 40 tyś,przebiegu i żadnych luzów.Przy 20 tyś.wymieniłem uszczelniacze plus nowy olej i suchooo.Zero wycieków,pocenia lag czy innych luzów.Dziwna sprawa... rotfl2:


Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests