It is currently 18 November 2025, 15:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne stukanie po wymianie oleju

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Dziwne stukanie po wymianie oleju

Post » 19 August 2009, 23:46

A wiec dziś zmieniłem w swoim fajerze olej na Castrola GPS (nie wiem czy ma to jakiś związek) i zauważyłem nasilenie dziwnego, dosyć głośnego pukania na niskich obrotach. Wcześniej ów pukanie było słyszalne, ale wydaje mi się że mniej. Te dziwne stuki pojawiają się przy ciepłym silniku i na obrotach poniżej 2,5 tyś.

Mam fajera od jakichś 4 miechów i jest to pierwsze moto w mojej karierze tak więc nie znam się na tym zbytnio i nie mam pojęcia co to może być. A słyszałem różne opinie: zawory, rozrząd, panewki... I nie wiem czy mam się bardzo bać czy mniej :P

Czekam na opinie i rady, a nawet jeśli znalazł by się ktoś znający się na rzeczy + - 100km od Łomży przyjechał bym na obadanie i diagnozę :rofl: Do tego pewnie przydała by mi sie regulacja itp. Tak więc jeśli jest ktoś kto chociaż mógł by obadać moje moto albo nawet miał by sprzęt i umiejętności do regulacji zaworów w dobrej cenie był bym bardzo zainteresowany :)
Puki co czekam na odpowiedzi i staram się za bardzo nie przejmować...

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 20 August 2009, 13:50

Ja mam kilka opcji z tego co piszesz:
1. Jeżeli zaczęło stukać bardziej po wymianie oleju to może wlałeś za mało, lub jeżeli to rzadszy olej zaczęła stukać zużyta ecześniej panewka.
2. Jeżeli twoje odczucia są mylne i stukanie jest takie jak wcześniej może to być luz na zaworach.

Gdybać mozna długo, jak się tego nie słyszy. Zależy skąd dochodzi odgłos, góra, dół, prawy bok (rozrząd).

Najlepiej, gdyby znawca od motocykli osłuchał moto.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 20 August 2009, 14:04

A może niech kolega nagra ten dźwięk i wrzuci na forum, będzie znacznie łatwej zdiagnozować.

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 20 August 2009, 14:08

dźwięk ok, ale najlepiej filmik - będzie widać które zespoły silnika są nagrywane.

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 20 August 2009, 14:37

Na życzenie nagrałem filmik, ale jakość nagranie nie odwzorowuje dokładnie tego dźwięku, no ale może komuś to pomoże:

http://w802.wrzuta.pl/film/7EqGyzpSDL3/stuki

Do tego dodam że byłem dziś u mechanika w Łomży który mi bardzo "pomógł" hihi:
Zdiagnozował że jest to albo łańcuszek, albo zawory, albo.... panewki. O czym zreszto już sam dawno wiedziałem. Wydaje mi się że dźwięk jakby mocniej słychać z prawej strony ale nie jestem pewien.

User avatar
 
Posts: 468
Joined: 05 March 2009, 19:59
Location: Warszawa/Lublin
Points: 1
Motocykl: było cbr954rr & sc59 jest sc57b i K4
Year production: 2007

Post » 20 August 2009, 15:14

to nie panewka...

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 20 August 2009, 15:28

Nie panewka?? Szczerze mówiąc troche mnie uspokoiłeś... Dalaczego myślisz że to nie jest panewka? Może jakaś diagnoza? Sorry że tak przeżywam ale się cholernie denerwuje, czy moje moto nie pójdzie na straty...

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 20 August 2009, 15:36

chyba mi dzisiaj na słuch padło, bo ciężko mi usłyszeć wyraźne stukanie.
Słysze coś głuchego, ale ciężko okreslić co to może być.

Mam jeszcze taką radę. Weź jakiś drewniany kołek/trzonek najlepiej okrągły odpal moto i przykładaj do różnych części silnika. Drugi koniec przyciśnij do ucha. Taki bajer przenosi bardzo dobrze i wyraźnie dźwięki. Może uda się zlokalizować stuk.

Zawory objawiają się dosyć wyraźnym cykaniem o wyzszej tonacji dźwięku i słychać je spod pokrywy.

Tak, jak napisałem wyżej - nie słysze wyraźnie nic na tym filmiku, więc nie pomogę.

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 3:39 pm ]
Miuchus wrote:Nie panewka?? Szczerze mówiąc troche mnie uspokoiłeś... Dalaczego myślisz że to nie jest panewka? Może jakaś diagnoza? Sorry że tak przeżywam ale się cholernie denerwuje, czy moje moto nie pójdzie na straty...


Gdzieś czytałem, że wystarczy trzymać gaz do odcinki przez kilka minut/można iść na kawę i wówczas moto z uszkodzoną panewką zdechnie. :D
Taaaaki żarcik... hihi:

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 20 August 2009, 15:54

Na filmiku tego wlaśnie nie słychać bo pukanie zlewa się z pracą silnika, ale w realu słychać wyraźne głośne stukanie być może z pod pokrywy. A jeszcze zapytam, czy dostanie się do łańcuszka w celu jego sprawdzenia jest skomplikowane? Jeśli nie może jakaś mała instrukcja?

 
Posts: 204
Joined: 21 September 2008, 10:30
Location: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Year production: 0

Post » 20 August 2009, 21:15

głos jest taki jak by nie była dokrecona swieca ;p to jest moje zdanie

 
Posts: 45
Joined: 11 May 2009, 19:49
Location: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Year production: 1998

Post » 20 August 2009, 23:51

I jeszcze takie jedno pytanie mam. Zakładając, że jest to jednak łańcuszek jak długo mogę jeździć z tym stukaniem? Tzn chodzi mi o to czy sie nie pogorszy albo całkowicie roz... do połowy września (wtedy mechanik ma wolny termin...)

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Post » 21 August 2009, 06:07

czy możesz napisać na jakim oleju jeździłeś wcześniej, przed zmianą a jaką specyfikację API (np. 15W-40) mają oba te oleje (stary i nowy ?)

Jacek

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests