It is currently 18 November 2025, 09:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie o kranik

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Pytanie o kranik

Post » 01 September 2009, 18:26

Witam.
Wczoraj miałem w końcu chwilę, żeby przyjrzeć się Blademu trochę bliżej. Zajrzałem pod zbiornik, okazało się też, że mam filtr K&N :) Ale do końca nie wiem, czy to dobrze czy etam ;)
No i właśnie przy zdejmowaniu wężyka z kranika poleciało trochę paliwa (normalne) ale dopiero po chwili zauważyłem, że powinno lecieć cały czas, bo kranik pozostał w pozycji ON (zapomniałem zakęcić ale to wynika z długiego użytkowania ZZR-a, gdzie takiego głupiego, przynajmniej dla mnie, rozwiązania z odkręcaniem i zakręcaniem kranika nie było). Myślę, może paliwa mało, przekręciłem na RES, to samo. Myślę dalej, jeśli jest drugi wężyk to może kranik otwiera się podciśnieniowo. Założyłem oba, odpaliłem moto na chwilę po czym znowu zdjąłem wąż paliwowy z którego znowu wylało się tylko trochę benzyny, a z kranika znowu nic. Czyli WTF? Wychodzi na to, że kranik jest podciśnieniowy. Ale jeśli tak jest, to dlaczego Honda wymyśliła przekręcanie go na ON, RES i OFF, powielając myśl techniczną Trabanta?? Przecież to nie ma sensu... W Kawie nic nie trzeba było przekręcać, a jak już się paliwko kończyło to zaczynała mrugać kontrolka.. Przecież tak jest chyba o wiele prościej i wygodniej dla jeźdzca :)
Ja nie wiem.. Może mam po prostu przypchany ten kranik, ale zasysanie przez silnik jest jeszcze na tyle mocne, że jakieś tam paliwo przez niego przeleci?
Kurde zgłupiałem całkowicie... Podpowiedzcie jak jest u Was.
Pozdr!
Franek '98

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 01 September 2009, 19:56

Miałem niedawno moto z kranikiem i nie jest to tak do końca bez sensu. Czujnik rezerwy w baku zastępuje właśnie ten kranik. Akurat tak to rozwiązali. Jest to bardziej niezawodne niż czujnik z kontrolką. Co do samego działania to nie pomogę bo swoim się nie bawiłem. Ściągałem zbiornik, ale nigdy nie przychodziło mi do głowy żeby kranik odkręcać :)

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 01 September 2009, 20:34

wszystko jest ok...gorzej gddyby paliwo leciało ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 261
Joined: 02 April 2008, 16:37
Location: Warmia i
Points: 2
Motocykl: Czarny
Year production: 2008

Post » 01 September 2009, 22:09

jak kolega cziken napisał-jest ok.tydzień temu kolega synchronizował gazniki w sc 33 i było to samo-paliwo nie ciecze samo-trza podciśnienie dać.. :P

 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 03 September 2009, 16:53

No to spoko bo już myślałem, że coś nie teges jest...
Czyli faktycznie Honda dała ciała z tym przedpotopowym odkręcanym i zakręcanym kranikiem (przypominam że to tylko moje zdanie ;) ) Kawa miała 17 lat gdy ją sprzedawałem i kontrolka od rezerwy cały czas działała bez zarzutu :)
Franek '98

User avatar
 
Posts: 88
Joined: 18 October 2009, 11:40
Location: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Year production: 1996

Post » 28 November 2009, 21:36

czyli w sumie po co jest oznaczenie RES oraz FUEL OFF ?? skad mam wiedzieć że już leci rezerwa?

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 28 November 2009, 21:39

Jeździsz na ON a jak zaczyna Ci przerywać to przekręcasz na RES i wiesz, że trzeba jechać na stację paliw. OFF to zamknięcie, choć ja nigdy nie zamykałem. :)

User avatar
 
Posts: 88
Joined: 18 October 2009, 11:40
Location: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Year production: 1996

Post » 28 November 2009, 21:44

no tak aż tak głupi to nie jestem :) tylko że ja tam nie mam pozycji ON tylko te dwie co podałem z tym że FUEL OFF jest w tej samej pozycji...

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 28 November 2009, 21:47

Są trzy pozycje. ON - RES - OFF

zaraz poszukam fotkę i wkleję

User avatar
 
Posts: 88
Joined: 18 October 2009, 11:40
Location: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Year production: 1996

Post » 28 November 2009, 21:53

OK, w takim razie na mojej ramie gdzieś sie naklejka ON zapodziała:) z tego wynika że jest o pozycja na dole?

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 28 November 2009, 21:57

Tak właśnie :)

Słabo widać ale widać :)
Last edited by chanbord on 28 November 2009, 22:03, edited 1 time in total.

User avatar
 
Posts: 88
Joined: 18 October 2009, 11:40
Location: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Year production: 1996

Post » 28 November 2009, 22:03

OK, spasiba wery macz

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests