Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 02:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

remont silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 23 października 2009, 14:25

Jeśli silnik chodzi normalnie - tj. dobrze odpala, trzyma wolne obroty, ładnie wkręca się na wysokie, a do tego spalanie paliwa jest w normie to nie ruszał bym go w ogóle.
Sama wymiana pierścieni raczej nic nie da, w kilku letnim motocyklu nicasil na ściankach cylindra już dawno stracił rysy po honowaniu i nowe pierścienie po prostu mogą się nie dotrzeć - a to tylko pogorszy sprawę i silnik zacznie spalać duże ilości oleju, straty mocy pomijam.
Żeby miało to ręce i nogi usiał byś wymienić tłoki z pierścieniami, a do tego "lekko przehonować" gładź cylindra aby wszystko mogło się dotrzeć - koszt dorówna, lub nawet przewyższy cenę używanego silnika. Więc remont tak czy siak jest bez sensu.

Ja na twoim miejscu zostawił bym tak jak jest, sam napisałeś że nie kopci super mocno - więc polataj w przyszłym sezonie sprawdzając czy ubywa oleju, jeśli będzie w normie to lataj i nie kombinuj. Jeśli natomiast będzie spalał go z wielkim apetytem zawsze zdążysz wymienić silnik - na przykład następnej zimy. Przyszły sezon i tak powinieneś przejeździć bez problemu - w najgorszym wypadku będziesz co jakiś czas dolewał oleju.
W tą zimę - tak żeby się nie nudzić, wyczyść porządnie gaźniki, wyreguluj, zsynchronizuj, wymień filtr powietrza jeśli tego wymaga, no i oczywiście jeszcze olej z filtrem.

 
Posty: 20
Rejestracja: 27 września 2009, 19:05
Lokalizacja: Drawsko P
Motocykl: kawasaki zx12r
Rok produkcji: 2000

Post » 24 października 2009, 11:32

Gazniki wyregulowane i wszystko według danych z serwisówki.
Kopcenie mnie nieco denerwóje ale z tego co zalwarzyłem motorki kopca na czarno jak tłumiki sa puste tak miałem w bandicie a w kawasaki jak stało z dwa tygodnie terz kopciło tylko od poczatku do momentu dobrego rozgrzania honde kupiłem bo jak zwykle sie napaliłem ale przynajmniej jest bezwypadek z przebiegiem 60tys przed wymiana uszczelniaczy dawała jak z pieca co do pierscieni to jak kupowałem to olej był na minimum i nie kopciła po dolaniu oleju zaczeła teraz jest lepiej co do kupna silnika to nioema mozliwosci sprawdzenia jak jest wymontowany ten z allegro to goscu nie daje gwarancji a wiec a co do mocy to teraz rakieta bo były wypalone zawory i troche podjechane prowadnice mechanik powiedział ze jeszcze polatam zobaczymy dzieki za podpowiedzi

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 października 2009, 11:50

Mierzyłeś sprężanie ?, może tylko w głowicy tkwi problem, zrób test olejowy żeby pośrednio zweryfikować stan pierścieni. Jeśli prowadnice sa wywalone to żaden uszczelniacz nie da rady zebrać oleju i zawsze coś tam wpadnie do komory spalania. Dobre sc33 wogóle nie kopci. Na zmimnym silniku troszke pary wodnej może wywalić wydechem - ale jak tylko temperatury złapie powinna być klara z rury. A to, że wydech pusty nie ma większego znaczenia, ja tez mam przelot i nie ma prawa puścić najmniejszej chmury, nawet blisko odcięcia. Najlepsze jest to, że moja poprzednia 33 brała w zależności od jazdy od 200 - 500 ml oleju/1000km i też nie kopciła - cud ?, a może w garażu ktoś mi olej podbierał :/.
Jak masz możliwośc to nagraj filmik z kopceniem - se obejrzymy.

 
Posty: 20
Rejestracja: 27 września 2009, 19:05
Lokalizacja: Drawsko P
Motocykl: kawasaki zx12r
Rok produkcji: 2000

Post » 24 października 2009, 15:06

zalałem 15w50 motula jak bedzie kopcic to zaleje 20w50 i zobacze kupiłem jeszcze ceramizer bo i tak nie zaszkodzi

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 10 lutego 2010, 18:05

nie przygęstawe takie oleje???

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 10 lutego 2010, 18:49

i tak nic nie da 20w50 w przypadku gs 500 moze pomoze hihi:

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 07 marca 2010, 23:15

po dolewce pewnie zaczeło kopcić bo wcześniej pewnie coś dolane było do oleju :) Dobrze Ci mówią wymień serducho w moto bo nie masz pewności że po wymianie wszystkiego będzie Ci latała jak trzeba, a tak dojezdzić ten moto , wymienisz silnik i nawet częsci Ci zostaną ;) Ps. jak CENZURA też skrzynię mam jedną luźną gdzieś do Twojego moto ;)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości