Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 23:33

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zapalił i Umarł, po raz kolejny

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 listopada 2009, 09:29

Nie widzę tutaj związku pomiędzy luzem zaworowym a padaniem świec ale może chu jowy mechanik ze mnie i nie zawsze mam racje jak to kiedyś kolega napisał ;) Do sprawdzenia w jakiej kondycji są komory spalania i szczelność zaworów jak i szczelność całego dolotu za przepustnicami używam swojego nowego nabytku za jedyne 950 funtów. Jeśt to najnowocześniejszy wakuometr elektroniczny z funkcją wykrywania nieszczelności zaworów i dolotu kreślący wykresy poszczególnych cylindrów statycznie, oraz dynamiczne porównanie max i min wartości podciśnienia. Ma również funkcę analizatora składu mieszanki biegu jałowego i takie tam. Nazywa się to SOURIAU INDIANA 2440 i nie wiem ile warsztatów w PL ma coś takiego. Jedni lubią poler aluminium a ja kocham profesjonalny sprzęt bez którego wykrywanie usterek odbywa się na zasadzie chybił - trafił co w konsekwencji najczęściej prowadzi do wniosku, że ten typ tak ma i nie ma co wymagać bo przecież ma ponad 10 lat :) Od ostatniego forumowicza, który mnie odwiedził doszło mi sprzętu diagnostycznego za ponad 15 tysięcy pln głównie z firmy PROBIKE UK. Posiadam wszystkie testery silnika i układu zapłonowego jak IGNITION MATE. Mam też dość sporą myjkę ultradźwiękową i jednogazowy analizator spalin...i dwukanałowy oscyloskop METRIX...ii... wogóle mam cuda na kiju hihi: hihi: Zapraszam na szczegółowe badania kondycji silnika zimową porą gdzie więcej na to czasu :)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 05 listopada 2009, 10:07

Nie kwestionuje twojej wiedzy i umiejetnosci ale kumpel mial identyczny przypadek z banditem i tez bylo robione z nim wszystko poczawszy od zmiany filtorw, swiec gaznikow regulacji itp a dopiero po regulacji zaworow jest jak powinno byc. Wiadome bandit to nie RR ale kto wie...

 
Posty: 14
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 10:35
Lokalizacja: Lubliniec
Motocykl: Honda CBR
Rok produkcji: 1999

Post » 05 listopada 2009, 10:15

sychro gaźników robiłem pod koniec sierpnia w motoporcie i dodatkowo założyli mi filtr

paliwa, aby żadne brudy nie dostały się do gaźnika i go nie zapchały, ale regulacji

zaworów nie robiłem bo silnik bardzo ładnie i równo pracuje, zdecydowałem że

zostawie to na przyszły rok, a więc w poniedziałek będe miał od kumpla z jego SC33

moduł, regulator napięcia i cewki spróbuje to podmienić a jak to nie pomoże to

skontaktuje się z kolegą czikenem i podstawie jemu motor na diagnoze.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 05 listopada 2009, 16:46

Walczylem ze swoim sc33 bo tez zaczol mi strzelac w tlumink slabo palil na ssaniu lapal wysoka temp w sumie chodzil rowno i caly czas szukalem przyczyny w gaznikach podmienialem od drugiego moto gazniki potem modul itd i nic w koncu sprawdzielm zawory i to w nich byla przyczyna po regulacju wszysko wrocilo do normy :D acz kolwiek nie palil mi swiec

 
Posty: 14
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 10:35
Lokalizacja: Lubliniec
Motocykl: Honda CBR
Rok produkcji: 1999

Post » 10 listopada 2009, 18:38

Wczoraj postanowiłem sprawdzić swój moduł na SC 33 od kumpla tylko że z roku 96, i

stała sie rzecz następująca na moim module jego CBR nie paliła tak jak moja, nie

podłanczałem jego modułu pod swój motor bo mam go pewnie zalane świece od

odtatniego razu jak go kręciłem to bym go pewnie nie odpalił, w sobote będe miał

klucz do świec to je wykręce, przeczyszcze i je spowrotem wkręce podłącze moduł od

kumpla i zobacze czy wtedy załapie. Ale z jednego jestem zadowolony że jego motor

nie palił na moim module czyli jestem pewien w 80% że mam uszkodzony motor przez

ten moduł. Dodam jeszcze to że przy koste która wchodzi do modułu był jeden kabel z

instalacji dorabiany początek kabla jest czarny z białym paskiem a środek kabla został

wycięty być może było jakieś zwarcie i został zastąpiony całym zielonym aż do kostki i

zaizolowany taśmą izolacyjną. dla osoby zainteresowanej moge wysłać zdjęcie tego

kabla które zrobiłem na meila, :)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość