Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 00:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Uszkodzona laga ;)

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Uszkodzona laga ;)

Post » 29 grudnia 2009, 00:08

Czesc. Problem polega na tym, ze po wymianie uszczelniaczy i zakladaniu lag w polki za mocno skrecilem dolna półkę. Dokrecalem kluczem dynamometrycznym (z tego co wyczytałem w serwisowce mialo byc 59Nm) Skrecalem do momentu w ktorym stwierdzilem ze cos nie gra bo na dolnej polce juz zaczynalo brakowac szczeliny pomiedzy skrecanymi elementami :/ Rozkrecilem i wyciagnalem lage i widac na niej odcisk od polki (wzdluzny wgniotek , nie pekniecie). Nie wiem co z tym robic, czy szukac nowej rury czy skrecac i z tym jezdzic? Wkoncu to zawiszenie.

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 12:47 pm ]
Tzn w serwisowce jest napisane 49Nm dla półki dolnej, chyba ze cos zle wyczytalem.

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 12:49 pm ]
http://fs05n4.sendspace.com/dl/a4ab5906 ... manual.JPG

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 29 grudnia 2009, 16:20

Zależy z którego roku masz sc33
'96-'97 --- 49-50Nm - jest tylko jedna śruba na strone.
'98-'99 --- 27Nm - są po dwie śruby na strone.

W tej serwisówce która cytujesz jest błąd, niestety nie podali że od 98 jest prawie dwukrotnie mniejszy moment do skręcenia dolnej pólki. Jest tylko rysunek pokazujący że są dwie śruby.
Nieładnie, przez nich popsułeś sobie motura.... :/
Zrób zdjęcie jak to wygląda, ale raczej laga do wymiany.
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2009, 16:25 przez toper-utl, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 29 grudnia 2009, 16:23

zostaw jak jest i jezdzij

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 29 grudnia 2009, 17:39

sc33 z 1998 i juz postanowilem ze rura nosna do wymiany.

Ktos wie cos na temat trwalosci tych rur?

http://www.allegro.pl/item850309751_rur ... _nowe.html

Jest roznica w dlugosci tych rur pomiedzy modelami 96-97 a 98-99?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 29 grudnia 2009, 18:22

z tego co wiem sa takie same.

 
Posty: 31
Rejestracja: 09 grudnia 2009, 14:14
Lokalizacja: Czeremcho
Motocykl: CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 29 grudnia 2009, 19:20

witam,
mam ten sam problem, mam z 96 roku wiec jedna śruba i mimo to wgniecenie jest,
do dziś myślałem ze sie nie da zgnieść lagi dokręcając, i podejrzewałem jakiś konkretny dzwon, znam przypadki że półki pękały poprzez za mocne dokrecenie :)
ale w hondzie widocznie półki są wytrzymałe,
Ja też będę wymieniał na nową, w zasadzie to dwie nowe bo druga ma wykwity korozji i niestety uszczelniacze zahaczają o te miejsce, i pociekły.
co do długości to powinny być takie same,
będę zamawiał za około miesiąc więc ewentualne spostrzeżenia przekaże później.

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 29 grudnia 2009, 19:27

Chcesz kupic z tego linka co podałem? Z checia poczytam co o nich napiszesz, bo ja dopiero na marzec pewnie zamówię.

 
Posty: 31
Rejestracja: 09 grudnia 2009, 14:14
Lokalizacja: Czeremcho
Motocykl: CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 29 grudnia 2009, 19:40

jeszcze nie wiem, może tutaj

http://moto.allegro.pl/item850460115_ru ... 94_97.html

a jeszcze co do dokręcania tych śrub (u siebie to nie ja zepsułem lagi, z taka już kupiłem:)
)
to ja zawsze robię to kluczem płasko-oczkowym
lub innym małym
tak żeby właśnie nie uszkodzić niczego, takiego typu mocowania mają dużą powierzchnie więc dobrze trzymają, a robię tak bo nie mam klucza 'dymano' ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 30 grudnia 2009, 01:55

Nie wiem jak z rurami z podanych z waszych linków - pewnie to zamienniki takie same jak jakiś czas temu mój brat kupił do R1 - w Zabrzu (Motocykl) - TRAGEDIA NIE POLECAM W 100000%....
Otóż laga dostała od krawężnika - zero skrzywienia tylko wgniotka - więc wymieniamy rurę nośną (zakupiona w wyżej wymienionym sklepie) R1 stoi na upsie więc była konieczność przełożenia elementu w którym się montuje oś koła - panowie ze sklepu bardzo chętnie wymienili (koszt 50 zł) i oddali rurę już z założonym elementem, więc przystąpiliśmy do składania lagi i tu problem - nowe uszczelniacze prosta lagi, nowa rura a nie chce wejść !! więc suwmiarka do łapy i okazuje się że zamiennik ma 0.2mm na średnicy WIĘCEJ i rura ni jak nie chce wejść - więc pojechaliśmy wymienić lub oddać i tu problem bo - PANIE TO JEST LAGA DO R1 nie pasuje nie możliwe, skoro nie możliwe to poprosiliśmy żeby Pan nam łaskawie zmontował tą lagę może nie potrafimy wsadzić rury w rurę - następnego dnia dostaliśmy lagę wbitą na chama - pod długich boja udało się odzyskać pieniądze tylko za rurę oraz zniszczoną lagę do której została wbita za gruba rura taka przydługawa historia... nie mam zamiaru nikogo oczerniać ani nikomu nic odradzać, tylko zastanówcie się i wszystko 3 razy pomierzcie zanim komuś oddacie ciężko zarobione pieniedze hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 30 grudnia 2009, 16:19

Moze ktos z forum ma na sprzedaż samą rurę, ewentualnie jedną lagę?

 
Posty: 31
Rejestracja: 09 grudnia 2009, 14:14
Lokalizacja: Czeremcho
Motocykl: CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 30 grudnia 2009, 18:10

Dzięki za info Orzech,
8-stów piechotą nie chodzi, gdybym miał trochę bliżej do tych sprzedawców to bym osobiście pojechał z suwmiarką i golenią i sprawdził, teraz jednak zmienię strategię, w poniedziałek zadzwonię do okolicznych handlarzy i zapytam o rury i ew. całe zawieszenie,
a jak nic nie będą mieli to wtedy do tych z allegro to po dogadaniu się może coś wyjdzie :)
hehe niby nic a znów problemik, ale na szeczscie zima, to jest czas na szukanie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 266
Rejestracja: 24 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Oława,Wro
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000 RR orange
Rok produkcji: 2010

Post » 30 grudnia 2009, 19:24

kiedyś kupywałem rure do 929 tego samego producenta i wszytko sie zgadzało jak w oryginale wiec miemam powodów do narzekan :P rr jezdzi do tej pory i jest git z rurami hehe :P :P

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości