Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 22:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Chłodnica + wentylator

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Chłodnica + wentylator

Post » 02 marca 2010, 22:14

1.Wymieniłem płyn chłodniczy i odpaliłem moto pierwszy raz po zimie.Zauważyłem że chłodnica "dymi".Nie wiem czy gdzieś jest mały przeciek i nie zdąża nawet kapać tylko od razu paruje czy o co biega.

2.Drugi problem to wentylator.Nie mam zegarów w moto i nie ma sposobu kontrolować temperatury.Mam obawy że wentylator nie działa.Jak go sprawdzić bo nie wiem czy silnik osiągnął szczytową temp i wentylator jest zepsuty czy po prostu nie zdążył się włączyć ...

3.Odkręciłem srube spustową płynu chłodniczego przy wymianie(po lewej stronie 10 )Zakręciłem,zalałem świerzy płyn,odpaliłem moto i kapie spod tej śrubki.Dokręcać za mocno nie mogę bo jest w plastiku.Co zastosować?? sylikon,uszczelke gumową,miedzianą łot ewer ??????

 
Posty: 197
Rejestracja: 04 lipca 2009, 13:30
Lokalizacja: konin
Motocykl: honda cbr900 fireblade
Rok produkcji: 1998

Post » 02 marca 2010, 22:19

powinieneś zaprowadzić do mechanika jak nie potrafisz sobie poradzić i nie wiesz o co biega.

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 02 marca 2010, 23:20

maaaniekk pisze:powinieneś zaprowadzić do mechanika jak nie potrafisz sobie poradzić i nie wiesz o co biega.

Potwierdzam, lepiej tak zrób, bo możesz coś nieźle nababrać przy niekompletnym moto - suma sumarum wyjdzie Cię to taniej i nerwów nie stracisz.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 03 marca 2010, 09:07

jak nie wiesz jaką masz temp silnika to lepiej tak nie jeździj i jak nie wiesz jak to naprawić to daj to mechanikowi. kiedyś miałem vfr 750 i nie działał mi wskaźnik temp, jak postałem w wielkim korku w środku lata to się w końcu przegrzała bo nie wiedziałem jaką ma temperature. 1000zł w plecy za cały silnik...

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 03 marca 2010, 09:18

Dajcie se spokoj z takim farmazonem.Zadałem konkretne pytania i szukam na nie odpowiedzi,jak jej nie znacie to nie bijcie postów.

 
Posty: 197
Rejestracja: 04 lipca 2009, 13:30
Lokalizacja: konin
Motocykl: honda cbr900 fireblade
Rok produkcji: 1998

Post » 03 marca 2010, 09:38

no to proponuje śrubkę na sylikon i grzać ją na postoju tak długo aż chłodnica przestanie "dymić" a wentylator się włączy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 03 marca 2010, 09:41

Dymiąca (parująca) chłodnica może być objawem nieszczelności, ale może po prostu rozlał ci się płyn gdy nalewałeś lub może była cała wilgotna. Jak moto stoi w zimnym garażu to później może być taki objaw.
Wygrzej piec, niech pochodzi z 20 minut i sprawdź na drugi dzień, jak wszystko odparuje.
Sprawdzić wentylator możesz następująco:
Odłączasz wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego chłodnicy (chyba znajduje się w chłodnicy). Zewrzyj 2 wtyki przewodów i wentylator musi się włączyć.
Jeżeli się włączy to znaczy, że może być do wymiany właśnie ten czujnik temperatury, który załącza wentylator, jeżeli tego nie robi.

Pod śrubkę kup miedzianą uszczelkę lub aluminiową.

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 03 marca 2010, 15:22

Ja stosuje sylikon wysokotemperaturowy :)
PArowanie to najprawdopodobniej płyn który Ci pociekł tak jak powiedział banshee. Co do ręcznego włączania wentylatora, czujkę masz po lewej na dole, wysuwasz przewód i robisz zwarcie do masy (jest tylko 1). Pożyczył bym od kogoś zegary żeby sprawdzić temperaturę.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 03 marca 2010, 15:51

jeżeli jest walnięty czujnik to grzanie silnika aż włączy się wentylator spowoduje przegrzanie silnika bo went się nie załączy. trzeba sprawdzić czy czujnik w ogóle działa. możesz to zrobić przez podgrzanie go (np. zapalniczką powinno dać radę) tylko czujnik musi być wykręcony i odpowiednio zmasowany. a najlepiej założyć zegary i kontrolować temp. bo jak w czasie sezonu padnie ten czujnik albo went to nawet nie będziesz wiedział że płyn chłodniczy ma już 150 stopni i cały czas się nagrzewa.

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 04 marca 2010, 18:20

Wentylator działa,dziś "masowałem" ;).Czujnik nie wiem...ale zrobię ręczne włączanie wiatraka i w korkach po prostu kliknę żeby chłodził.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 04 marca 2010, 19:08

a nie lepiej ci poszukać gdzieś i kupić ten czujnik...? jeśli nie masz zegarów i nie wiesz jaka jest temperatura silnika to możesz zapomnieć włączyć

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 04 marca 2010, 20:39

Jak trafie to kupie.Ciekawe ile nowy kosztuje?!

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości