pozdrawiam
pozdrawiam
Ponieważ w każdym miejscu na świecie są różne warunki atmosferyczne i wysokości npm to ustawienia te zmieniają się wprost proporcjonalnie do zmieniających się warunków i wysokości npm. Trzeba tak ustawić skład mieszanki, żeby był optymalny i implikował relatywnie największe osiągi przy optymalnym zużyciu paliwa. Jeśli będzie za ubogo to silnik będzie się przegrzewał i szybko wypalą się zawory oraz zniszczeniu termicznemu ulegną uszczelniacze zaworowe co da nam wkrótce niebieski obłoczek tuż za tablicą rejestracyjną (jeśli ową się posiada) Zbyt bogata pozbawi nas co najmniej dwa komplety świec w sezonie i zaowocuje permanentnym niedogrzaniem silnika. Nadmierne strzały w wydech staną się uciążliwe a komora spalania zakwitnie nagarem. Co prawda obecne silniki są wyposażone w system PAIR który skutecznie dopala niespalony nadmiar mieszanki w kolektorze wydechowym zapobiegając nadmiernemu osadzaniu się carbonu, jakże tunerskiemu niegdyś dodatkowi który akurat w komorze spalania nie jest mile widziany. Ponieważ to temat rzeka a mnie nie chce się pisać i czasu na to ni mam to powiem tak: cza to umic zrobic co by nie spie...))

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości