Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ustawienie rozrządu CBR 900

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Ustawienie rozrządu CBR 900

Post » 20 marca 2011, 17:08

Siema ! Jak zwykle mam problem z ustawieniem rozrządu bo zawsze zapominam jak były te znaczniki :)

Powiedzcie mi , Na wale ma być znak "T" czy ta kreska koło "T". Górę pamiętam, standardowo IN na dolotowym kreseczka po zewnętrznych i EX na wydechowym na równi z głowicą:) Może pamiętacie w którą stronę są zwrócone te frezy po przeciwnych stronach wałków podczas ustawiania ??? Czytałem o tym w serwisówce ale nie bardzo mogłem zrozumieć :)

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 września 2010, 21:04
Lokalizacja: Piotrkow
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1999

Post » 21 marca 2011, 23:05

kreska kolo "T" z tego co pisze servis

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 22 marca 2011, 00:09

rozmawiałem z kumplem mechanikiem i powiedział że kreska obok to służy do ustawienia zapłonu. On sam ustawia w swojej cbr rozrząd na 2 metody... pierwsza to ustawia znacznik I (nie ten koło T) tylko ten po drugiej stronie wału gdzieś na dole okienka przy gwincie ma być jakiś trójkącik i dokładnie na niego, opcja druga (kiedy mamy problem z odkręceniem okienka) to wsadzić w 1 cylinder śrubokręt i przekręcić w górne położenie tłoka, wtedy na to samo wyjdzie ^^

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 września 2010, 21:04
Lokalizacja: Piotrkow
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1999

Post » 22 marca 2011, 21:33

i wszystko jasne ;)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 24 marca 2011, 20:32

no nie zupełnie, Ty mówisz że kreska, a znajomy że T. jak powinno w końcu być ?

 
Posty: 4
Rejestracja: 25 lipca 2010, 12:21
Lokalizacja: Kalety
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 marca 2011, 00:39

Ustaw sobie pierwszy tłok w GMP a bedziesz wiedział czy na T czy na kresce

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 marca 2011, 09:17

ustawianie rozrzadu na srubokret - Polska rotfl2:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 27 marca 2011, 00:26

wiem, sam do tego doszedłem. A Ty byś cziken jak sobie poradził jeżeli nie mógł byś odkręcić tego okienka ?^^

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 27 marca 2011, 14:01

Pewnie by go ro.....ał młotkiem!! :mrgreen: :D :mrgreen: :D

 
Posty: 129
Rejestracja: 23 marca 2009, 22:04
Lokalizacja: Bieniewic
Motocykl: 954RR
Rok produkcji: 2002

Post » 27 marca 2011, 14:09

he he na śrubokręt jak kiedyś zapłon w komarze :D

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 27 marca 2011, 19:27

Ta pokryweczka od wizjerka jest dokręcona bardzo znikomym momentem chyba 18Nm jak dobrze pamiętam... Jeśli jakikolwiek "Zakład Kowalstwa Niewykwalifikowanego" odkręcał wcześniej ten deklunio to na 101% tak dokręcił, że klękajta narody (metoda żywcem wzięta z napraw w gospodarstwie rolnym bądź zagrodzie gdzie dominuje tendencja używania rur na klucze bądź ciągnięcia aż tzw "soki popuszczom) Wiadomo, że połączenia gwintowe aluminium-aluminium dokręca się bardzo delikatnie z racji spiekania na amen o czym w gospodarstwach agroturystycznych nie wiedzom hihi: Metoda na odkręcenie dekielka po mechanizatorze z tak zwanej "starej szkoły" PKS bądź gospodarstw wiejskich jest podgrzanie spawarką do plastiku bądź opalarką do ok 100st i w lewo z impetem. Jeśli jednak mechanizator od mótorów który zbyt długo dokręcał i ukręcał śruby w swoich traktorach dos rał to po swojemu za mocno to wiadomo....młot przecinak, wycinanie i cała gama kowalskich zabiegów.
A tak na marginesie to ten mechanizator co na śrubokręt ustawia rozrząd chyba wciąż w zagrodzie dorabia na "naprawie" maszyn popularnie zwanych sześćdziesiątkami w skrócie C360 hihi:
od siebie dodam, że tłok zatrzymuje się w martwym punkcie i tkwi w nim przez około 10st więc dokładność ustawienia rozrządu jest niemożliwa i jeśli to się udało to kowal miał po prostu fart. Zresztą nawet jak się wysypie i ustawi o jeden ząb żle to przeci moto będzie palił i jeździł...może trochę kiepsko ale zawsze będzie :mrgreen: a na wszelkie reklamacje odpowiedz jest jedna " panie tosz to juz stare to co tu wymagac...cza jezdzic" whahhahahhahaha

dobra bo żem sie rozwiecowal rotfl2:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 28 marca 2011, 00:14

Wiedziałem, że Cziken podzieli moje zdanie jeśli HAMANIK z komunistycznego SKR-u grzebał przy japońskiej szlifierce, że "bez młota to H...J nie robota" :mrgreen: :mrgreen:

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości