Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 19:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymieniamy skrzynie sc 28. Cenne rady Pomoc.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 900
Rok produkcji: 1996

Wymieniamy skrzynie sc 28. Cenne rady Pomoc.

Post » 19 lipca 2011, 16:29

Witam

Z racji tego, że silnik trzyma się już na dwóch śrubach zamieszczam zapytanie dotyczące demontażu skrzyni w mojej niuni 900rr sc28.
Niestety nie zalazłem podobnego tematu więc myślę, że też pomożemy innym z podobnym problemem.

Od czego zacząć? Od której strony się do niej dostać??

Jestem na etapie wyjmowania silnika, wszystkie dekle ściągnięte. Jeszcze ściągnę sprzęgło oraz koło alternatora.

poniżej fota aktualnego stanu rzeczy.

z góry dzięki za pomoc ;)
Obrazek

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 19 lipca 2011, 22:08

To bardzo kiepsko szukałeś jak nie znalazłeś, opisywałem to , chyba w SC33 (to samo).
Nie musisz ściągać koła (nie ma sensu).
W sumie żadna filozofia przy rozkładaniu, nie było sensu rozbierania połowy rzeczy które już rozebrałeś ;)
Jak coś będziesz potrzebował to służe pomocą.

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 10:15 pm ]
Cenne rady:
-Olej spuść na włożonym silniku
-Rozkręć od razu ten dekielek co się tam filtr oleju przykręca (lub wężyk - nie pamiętam)
-Pamiętaj przed rozpołowieniem silnika że śruby mocujące połówki silnika są zarówno od góry silnika (koło rozrusznika) , po obwodzie silnika (przed silnikiem, przy kolektorach) jak i kilka pod miską olejową.
-Proponuję od razu sprawdzić stan panewek.
- Do skrzyni dostaniesz się ściągając dolną połowę silnika
- Obowiązkowo wszystko składaj z kluczem dynamometrycznym!
- nie tykaj rozrządu, ale po złożeniu przed odpaleniem proponuję lekko odciągnąć śrubę napinacza (w jego środku) i puścić żeby napiął od początku rozrząd.

 
Posty: 9
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 21 lipca 2011, 10:50

Dzięki za info. Dzisiaj już rozkręcam silnik ponieważ został wyjęty. Większość śrub odkręciłem . ;) Klucz dynamometryczny gdzieś załatwię ale do złożenia jeszcze daleko. Wieczorem wrzuce foty co i jak ;)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 24 lipca 2011, 22:18

jak Ci idzie ?:P

 
Posty: 9
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 26 lipca 2011, 12:11

Sytuacja wygląda następująco. Wczoraj odkręciłem wieczorem wszystkie śruby trzymające skrzynie. Myślałem, że to łatwiej pójdzie ale dzisiaj popróbuję ruszyć to. W smoku olejowym i misce znalazłem pełno czarnych opiłków. Kręcę dalej i dam znać co i jak ;) Pozdrawiam

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 26 lipca 2011, 16:01

wyczyść to i zajżyj koniecznie do pompy oleju. Proponuję przeczyścić kanały olejowe sprężonym powietrzem, jeżeli tego nie zrobisz możesz pożegnać piec :)


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości