Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 15:45

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ładowanie SC33

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Ładowanie SC33

Post » 18 maja 2011, 19:26

Witam. Mam problem z ładowaniem w moim fajerze. Na wolnych obrotach bez świateł ładuje ok. 14.7V a z włączonymi światłami 14.0V. Problem w tym, że alternator się grzeje a po wygaszeniu świateł słychać jakby szum z alternatora. Przy zapalonych światłach hałas cichnie. Napięcie na żółtych przewodach wychodzących z altka na włączonych światłach na wszystkich po ok 7V a po wyłączeniu świateł na jednym 4V na drugim 2,3V i na trzecim 1,3V. Gdzie szukać przyczyny, alternator czy regulator? Pozdrawiam

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 18 maja 2011, 21:55

Witam, temat ładowania przerabiałem w swoim moto, i z twojego opisu wynika, że masz padnięty altek, ponieważ na każdym z kabli tych żółtych z altka powinno być napięcie blisko 5V, powinieneś altka wyjąć, nie jest to duży zabieg kilka śrub i sprawdzić u elektromechanika, jeżeli będzie spalony to go nie przewijaj, tylko kup używany lub nowy jak cię stać, przewijanie żadko kiedy sie udaje moje się nie udało i zbiedniałem o dwie stówki. Żeby efekt był pełny sprawdz jeszcze regulator napięcia można to zrobić miernikiem. Poza tym piszesz że altek się grzeje,a to dlatego że jest chłodzony olejem z silnika on w nim pływa i przyjmuje temp. oleju . Jakby co to pisz pomogę ;)

 
Posty: 53
Rejestracja: 24 września 2010, 12:59
Lokalizacja: Łódz
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 26 maja 2011, 01:39

jak coś to mam alternator do pogonki :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 26 maja 2011, 09:15

panowie prosze was nie piszcie takich rzeczy bo ludzie bedą potem glupoty gadali. jak mierzyles te napięcie na żółtych przewodach? oczywiście stałym napięciem na mierniku i przewod miernika do masy motocykla tak? podstawowy BŁĄD tak się nie mierzy, alternator jest bardzo trudno zmierzyć zwykłym multimetrem a jeżeli już to chcemy zrobić to po pierwsze musimy miernik ustawic na napięcie przemienne a nie stałe po drugie napięcie mierzymy na żółtych przewodach między sobą w każdej kombinacji i wtedy z tego co niektóre źródła podają przy około 5tyś obr silnika miedzy żółtymi przewodami powinno być w granicach 50- 60V napięcia PRZEMIENNEGO alternator nie ma ma masy na ramie moto, dopiero po zejściu z regulatora napiecia mamy stałe napięcie minus masa motocykla rama, plus do akumulatora.
a tak wogólę to moim zdaniem masz ładowanie ok bo 14V to nie jest źle i powinno być ok a co ci się w ogóle dzieje z bzykiem że szukasz winy w ładowaniu bo nie napisałeś ??

Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Rejestracja: 23 lipca 2011, 22:32
Lokalizacja: Świętokrz
Motocykl: HONDA CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 15 sierpnia 2011, 18:03

Mam problem, jak mi się wydaje, z ładowaniem. Dziś na trasie zgasł mi motocykl (przy ruszaniu). Po naciśnięciu startera zero reakcji. Tylko klikanie rozrusznika. Odpaliłem przez kable i dojechałem do domu (8 km). Zgasiłem motocykl. Od razu sprawdzam i pali na dotyk. Kilka prób i wszystkie udane. Pierwszy raz mam taką sytuację (ale moto mam bardzo krótko). Jak myślicie, co mogło być przyczyną takiego zachowania? Chwilowy brak ładowania? Zanim motocykl zgasł zrobiłem chyba z 50 km. W między czasie zgasiłem go chyba ze 2 razy i odpalał bez problemu.
Zdr.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 17 sierpnia 2011, 11:21

zmierzyles ładowanie? jak stary jest aku?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 19 sierpnia 2011, 15:33

powiedzcie mi czy regler musi tą spodnią częścią przylegać do ramy czy też nie? Czy musi nią dotykać całą powierzchnią? Z elektryki noga jestem :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 22 lutego 2010, 22:17
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 19 sierpnia 2011, 16:02

Musi dotykać ramy całą powierzchnią by oddawać ciepło do ramy. Ja, żeby mu to ułatwić zastosowałem pastę termo przewodzącą Zalman ZM-STG1 i dodatkowo nad reglerem miałem zamontowany wiatraczek, który wymieniłem teraz na nowy bo przewody mi się urwały.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 19 sierpnia 2011, 16:33

czyli im grubsza powierzchnia do której przylega tym lepiej? Tą pastę w jakimś komputerowym dostanę?

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 22 lutego 2010, 22:17
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 19 sierpnia 2011, 17:20

Grubą powierzchnię trudno na bieżąco chłodzić. Szukałem pasty, która dobrze przewodzi ciepło (ranking past) i zdecydowałem się właśnie na w/w ze względu na jakość-cena. W sklepie nie mogłem jej dostać ale jest na alledrogo :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 21 sierpnia 2011, 11:08

ok dzięki za info sopel pasta kupiona ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 21 sierpnia 2011, 13:26

kumpel też polecał żebym zakupił paste w jakimś komputerowym i posmarował regulator nie chce mi się odkręcać zadupka całego ale jak tylko to zrobię to przy okazji posmaruję zawsze to w jakimś stopniu zapobiegnie spaleniu i dodatkowym kosztom

arno jak byś brał tą pastę z allegro to byłbym zainteresowany koszty przesyłki na pół ;)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości