Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 09:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Filtr Powietrza - problem

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 14 września 2011, 21:56
Lokalizacja: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Filtr Powietrza - problem

Post » 14 września 2011, 22:06

Witam

To mój pierwszy post na forum,więc witam Wszystkich serdecznie.W wikend stałem się,szczęsliwym posiadaczem sc33 z 99 roku.Troszeczkę pojezdziłem,ale nadszedł czas na rozbiórkę i generalny przegląd sprzęta.Na początek postanowiłem sprawdzić filtr powietrza i jak się można było spodziewać jest mocno zabrudzony a więc do wymiany.Pomyślałem,że szarpnę się już na K&N-a ale szukając w google tematów wyszło na to,że ponoć zmiana samego filtra bez zmiany dysz nie tylko nic nie poprawia ale i nawet pogarsza osiągi bladego.Czy to prawda ?? Ja nie chcę ingerować w dysze,dynojety i tym podobne,chcę tylko wymienić filtr i tutaj pytanie i prośba na co zmienić,czy to co znalazłem czyli filtry za około 80 zł czyli np. firma Hiflo wogóle się do czegoś nadaje ? Na co najlepiej zmienić,aby nie pogorszyć osiągów a może nieznacznie polepszyć ? Będę ogromnie wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,Maciek

 
Posty: 24
Rejestracja: 12 września 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha R6 Track Bike
Rok produkcji: 2008

Post » 14 września 2011, 22:31

Zacznijmy od tego, że sportowe filtry powietrza powinno się stosować wtedy kiedy ma się założony sportowy wydech. W innym przypadku większa przepustowość filtra powietrza nie zostanie wykorzystana. W przypadku motocykli z wtryskiem paliwa, komputer sam dostroi się do zwiększonej dawki powietrza, w przypadku gaźników niestety trzeba pokombinować z regulacją gaźników i być może z wymianą dysz.
Jeśli nie chcesz się w to bawić to po prostu kup zwykły filtr.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 14 września 2011, 22:31

Jezeli nie chcesz zakladac dynojetow to bez sensu wywalac kase na sportowe filtry itp bo to jak sam napisales nic nie da.. Hiflo bedzie okej nie ma sensu przepłacać. I tak samo nie ma sie o co martwić.

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 14 września 2011, 22:36

Ogólnie to jest tak że zmiana czegokolwiek (wydechu, dysz, filtra , itd) bez ponownego zestrojenia zawsze pogorszy osiągi silnika.
Możesz wymienić sam filtr na KN`a ale może się okazać że ma on zbyt dużą przepuszczalność , podciśnienie będzie zbyt małe i będzie dostawał za mało paliwa na wysokich obrotach. Niskie obroty nie są tak dużym problemem bo możesz dawkę śrubeczką wyregulować. W praktyce może się okazać że po zmianie jednego, trzeba zmieniać dysze itd żeby zachować odpowiednią mieszankę.

Podsumowywując jak chcesz zmieniać żeby wymienić, kupił bym zwykły.
Jeżeli chcesz podnosić osiągi motocykla to zmiana dysze+filtr+komin i może zyskasz z 5 koni :D i 8nm momentu :D

 
Posty: 7
Rejestracja: 14 września 2011, 21:56
Lokalizacja: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 14 września 2011, 22:44

Nie napisałem,wydech to stalówka Scorpiona,tak więc jest sportowy.
Czyli podsumowując ten Hiflo powinien być ok ?? Jeszcze raz dzięki.
Ten co jest teraz jest tak zabrudzony,że chyba sama wymiana na jakikolwiek nowy da 8 nm i 5 KM ;);)

A czy są oryginalne filtry Hondy ? Troche boję się tego Hiflo,jako firmy.

Pozdrawiam

 
Posty: 24
Rejestracja: 12 września 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha R6 Track Bike
Rok produkcji: 2008

Post » 14 września 2011, 22:48

Są oryginalne Hondy, ale kosztują dwa-trzy razy więcej niż taki Hiflo, a niczym to się nie różni- uwierz mi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 15 września 2011, 00:54

Kolego jest tak, jesli zakladasz filtr sportowy np. K&N do SC33 to musisz zainwestowac w dynojety bo sam filtr tylko pogorszy prace silnika co juz nie raz koledzy na forum pisali. SC33 to nie 954 w ktorej wystarczy zapodac K&n-a a ECU samo dobierze odpowiednia dawke paliwa. Jak dla mnie jesli chodzi o 954 to jak najbardziej warto zapodac K&N-a (ja mialem jeszcze przelot akrapa) bo w dolnym zakresie obrotow moto bylo zwawsze, a po zalozeniu oryginalnego filtra i wydechu wyrazna utrata jadu :) Jesli chodzi o SC33 to dal bym sobie spokoj. Co do filtra powietrza HF nie moge sie wypowiadac bo nie uzywalem, ale cos mi sie wydaje ze kilka osob mialo problemy z dopasowaniem do airboxa ja uzywalem tylko filtrow oleju z HF i nie moge zlego slowa powiedziec. Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 15 września 2011, 08:16

Ja używałem do każdego motocykla HF i nigdy nie bylo zadnego problemu.. Ale jezeli chcesz przepłacić za orginał ,który niczym się tak naprawdę nie różni to twoja wola ;]


Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości