Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 20:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

nirrówna praca silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 23 listopada 2008, 20:36

a powiec mi tak czy na zimnym jest tak samo jak mu dasz gazu?? bo u mnie miałem własnie w tej dolnej tolerancji i jeden cylinder (3 ) a dokładnie na wydechu miał 0.21 i jak moto sie rozgrzało to pierdziało i cieszko było ruszyc bez dodania gazu a na zimnym było ok a co chodzi o pomiar to takim co kupiłes czeba zmierzyc bo inaczej to sie nie dowiesz jjakie masz luzy . Pozdro

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 23 listopada 2008, 21:40

Na zimnym silniku pracuje tez nierowno aczkolwiek do przyjecia. natomiast na gorącym jest juz znacznie gorzej, jak pozadnie nim popaluje to potrafi nawet zgasnac jak stane. Na zimnym rusze ok, ale gdy juz jest mocno rozgrzany to musze mu dac mocno w gaz aby ruszyl bez tej dziury w obrotach, gdy daje mu malo gazu i ruszam powoli to wiesz, ma przerwy w zaplonie i szarpie. Uwazasz, ze wszystkie zawory ssace i wydechowe ustawic w gornej granicy poiwedzmy IN 0,17-0,18 a EX 0,26- 0,27 ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 23 listopada 2008, 22:00

in 0,15-0,16-----ex0, 24-0,25--moto jest wtedy cichsze-i oczywiscie pomiar cisnienia p regulacji
pozdrawiam Tomek

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 23 listopada 2008, 23:26

tak jak napisał tomogt ustaw w gornej granicy i musi chasac , ja tez myslałem ze swiece czy cewki ale wykazał mi pomiar sprezania jak moto było zimne kompresja była taka jak w ksiazce pisało nawet ciut wieksza ;) ale jak moto sie rozgrzało to na 3 cyl spadło cisnienie o połowe i moto własnie tak dławiło tak cieszko było ruszyc bez dodania gazu i tak do 4 tys wariował potem przestawał i nawet CENZURA na koło z gazu :). Tak ze pomierz cisnienie na zimnym i potem na ciepłym i bedziesz wszystko wiedział. i napisz z ciekawosci . POZDRO

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 14 stycznia 2009, 15:17

Kurcze, dalem do zeszlifowania plytki i teraz mam:
ssace 5 zaworów po 0,17 i 3 zawory po 0,20mm,
wydechowe 4 zawory po 0,20 i 4 po 0,30mm
Co wy na to? przeciez nie bede kupował kompletu nowych plytek, mam je teraz w górnej granicy a kilka przekroczone 0 0,002mm. Jak myslicie moze tak zostac, , moze jak troche pojezdze to zaworki troche siada i ten luz zrobi sie z lekka ciasniejszy? Chyba przy tekiej minimalnej roznicy nie beda klepac?

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 2:18 pm ]
pomylka w pisaniu przy wydechowych mam 4 zawory po 0,28 i 4 po 0,30mm

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 14 stycznia 2009, 15:42

aha no wiesz nie wiem czy te 2 setki moga byc to pytanko bardziej do czikena ... :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 15 stycznia 2009, 18:37

Nie rozumiem: szlifowane to powinny wyjść luzy ideał !!! Komuś zabrakło dokładności, albo przy pomiarach , albo przy szlifowaniu, bo zamiany miejsca płytek nawet nie biore pod uwage!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 15 stycznia 2009, 19:30

ja tylko powiem ze szlifowanie plytek mija sie z celem bo sa utwardzane powierzchniowo i kiedy je zeszlifujesz to tez straca na swoim zywocie
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 15 stycznia 2009, 19:47

fabiq Nie zgodzę się z Tobą. Robiłem taki zabieg we wcześniejszym moto i u kilku moich kumpli też w ten sposób regulowałem zawory i nie ma żadnego śladu odkształceń płytek i nic nie wskazuje , że w jaki kolwiek sposób straciły swoje właściwości po szlifowaniu i od regulacji poprzez kolejne serwisy wszystkie luzy są ok!!!

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 stycznia 2009, 23:18

fabik zastanów się poważnie przed takimi postami i poczytaj w dziedzinie metalurgii o ulepszaniu termicznym, gazowym... nawęglaniu, azotowaniu hartowaniu powierzchniowym, odpuszczaniu etc. Będziesz wiedział na jaką głębokość to wnika...przeanalizuj także znaczenie konstrukcyjne układu szklankowego dla płytek i ich twardości.. :?
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 16 stycznia 2009, 12:54

cziken, a tak merytorycznie do tematu prosba do Ciebie jako do znawcy : moglys sie wypowiedziec na temat tych luzow, czy moze zostac, czy tez beda jakies stuki i cos mnie bedzie wkurzac?

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 8:48 pm ]
Nie wytzymałem i jescze raz wszystko pomierzylem i rozkrecilem, i po tych zabiegach psychika mi siadla, Pozamienialem plytki tak aby luzy byly mniejsze o 0,03-0,04. Dodatkowo musialem dokupic 4 plytki bo nie bylo juz jak pozamniecia (byly za cienkie) po dokupieniu i zalozeniu okazalo sie ze luzy mam prawie takie same jak przed rozbieraniem, jak to mozliwe ze podmieniajac plytki grubsze o 0,03-0,04 luzy praktycznie nie zmienily sie (moze o 0,01), wszystko dokrecam kluczem dynamometrycznym z takim samym momentem wg serwisowki, wiec jak to mozliwe????? Czary czy co??? Spotkal sie ktos z czyms takim? pzreciez silnik to metal a nie guma . zeby mialo sie cos poddawac.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 25 marca 2009, 11:39

nie wiem, czy temat jeszcze aktualny, ale czytając go powiem krótko.
Luzy zaworowe pomierzone na początku, które są dopuszczalne nie mają wpływu na nierówną pracę.

Proponuję przeczyścić porządnie gaźniki przykładając się szczególnie do dysz i kanałów od składu mieszanki. Wszystko umyś i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Nierówna praca i ruszanie opisywane przez kolegę świadczą tylko o nierównym składzie mieszanki, który jest odpowiedzialny za prace do 6000 rpm.

Na koniec oczywiście synchrony...

czekamy na wiadomość po usunięciu usterki :lol:

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość