Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 18:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czyżby płyn w oleju? - help

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 14:27
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2006

Czyżby płyn w oleju? - help

Post » 18 kwietnia 2012, 16:59

Witam co prawda problem nie dotyczy bladego ,ale mojego drugiego moto kawy 9 z 2000r no ale chyba nikt się nie obrazi i mnie nie pogoni - otóż ostatnio gdy odkręciłem korek wlewu oleju zauważyłem w nim budyniową mazie o kolorze jasnej kawy z mlekiem.Pomyślałem że bierze olej więc spuściłem olej i kolor był prawidłowy (tzn nie było koloru powyższej kawy) tylko ciemny brąz - olej postał dobę i na dnie nie było żadnego osadu tak samo jak i na wierzchu.Czy przyczyną może być kilku minutowe przegrzanie a tym samym uszkodzenie uszczelki.Ponieważ po wymianie chłodnicy żle podłączyłem wentylator i przez ok 1- 2 min nie chłodził,ale czy w tak krótkim czasie mogła np paść uszczelka lub pęknąć głowica od wyższej temperatury?Oczywiście moto pracuje prawidłowo ale nie jeżdzę nim po wykryciu problemu po tym przegrzaniu też nie zrobiłem wielu km więc to może dlatego olej ma dobry kolor - proszę o rady

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 18 kwietnia 2012, 18:16

miałem podobną sytuację i powodem była wilgoć, która może się pojawić podczas odpalania na chwile i gaszenia motocykla. Nie ma co się od razu stresować. Jeżeli nie dymi ostro na biało to raczej jest ok. Zajrzyj jeszcze do zbiorniczka wyrównawczego...

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 18 kwietnia 2012, 18:51

arek pisze:miałem podobną sytuację i powodem była wilgoć, która może się pojawić podczas odpalania na chwile i gaszenia motocykla. Nie ma co się od razu stresować. Jeżeli nie dymi ostro na biało to raczej jest ok. Zajrzyj jeszcze do zbiorniczka wyrównawczego...


Doklnie jak przepalasz na chwile to wilgoc sie skrapla i powstaje taki osad przejedz moto pare km tak co by sie dobrze nagrzalo i osad powinien zniknac , co do uszczelki i glowicy to zobaczysz w jezdzie czy bedzie ci sie mocno grzal lub wywalal plyn przez zbiorniczek wyruwnawczy , ale mysle ze bedzie oki ja swoja 9 swego czasu mocno przegrzalem miala cos kolo 116 stopni i palila mi sie kontrolka z tremperatury cieczy i nic sie nie stalo .

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 kwietnia 2012, 18:54

też mi się tak wydaje jak arek, mówi. Takie zjawisko często widze w samochodach po odkręceniu korka wlewu oleju :D nikt tym się nie przejmuje i lata dalej. Gorzej by było jak by olej żar lub płyn chłodniczy znikał a tego chyba nie za uwarzyłeś ??
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 14:27
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2006

Post » 18 kwietnia 2012, 18:55

Ok ale miałem już kilka motocykli i w żadnym czegoś takiego na korku nie było a jeśli chodzi o zbiorniczek to najpierw muszę uszczelnić chłodnicę bo mam wyciek na górze a tak wogóle to myślałem żeby trochę pojezdzić i obserwować poziom oleju no ale jesli faktycznie bierze płyn to taka jazda na dobre silnikowi nie wyjdzie wię c może są inne sposoby na wykrycie płynu w oleju bo wiadomo chciałbym być pewny zanim podejmę jakieś naprawy

Awatar użytkownika
 
Posty: 208
Rejestracja: 23 sierpnia 2010, 22:00
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 5
Motocykl: 900rr SC33/ DRZ400 Y/Majest 150
Rok produkcji: 1998

Post » 18 kwietnia 2012, 19:13

Cześć jest dokładnie tak jak pisze reszta, dziś w swoim bladym też to zauważyłem i najpierw było przerażenie :ooo: tez zlałem olej i jest ok, nawet oczko mam zaparowane. Niestety za duża różnica temperatur, do pracy mam zaledwie 4km.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 18 kwietnia 2012, 22:16

Widziałem coś takiego w kawie kumpla zx636 z 2005 roku.
Ostatecznie wymieniliśmy olej i przez jakiś czas jeszcze lekko parowało okienko dopóki nie nawinął parę setek km. Było trochę strachu bo innemu kumplowi akurat w ibizie taka breja zatkała ssak i zatarł silnik.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwietnia 2012, 15:38
Lokalizacja: chełmno
Motocykl:

Post » 18 kwietnia 2012, 22:27

ja miałem w zzr 600 uszkodzone uszczelniacze popmpy wody i płyn szedł do silnika... :( jak dostawała ostro w palnik woda wyparowywała ale jak jeździłem troche wolniek to robiła sie śmietana :D, wymiana pompy pomogła:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 208
Rejestracja: 23 sierpnia 2010, 22:00
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 5
Motocykl: 900rr SC33/ DRZ400 Y/Majest 150
Rok produkcji: 1998

Post » 19 kwietnia 2012, 16:36

dziś cieplej i wszystko wróciło do normy wiec u ciebie pewnie też

Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 14:27
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2006

Post » 21 kwietnia 2012, 18:46

Uszczelnie chłodnicę i i będę miał na oku poziom płynu i oleju podczas jazdy mam nadzieję że wszystko będzie ok :P dzięki za pomoc i dobrej pogody życzę

[ Dodano: Sro Maj 02, 2012 11:13 pm ]
Witam odnosnie moich obaw mieliście racje uszczelniłem chłodnicę przegoniłem moto kilka set km i jest tip top :diabel: osadu na korku niema płyn chłodniczy w normie dzięki za pomoc i pozdrawiam


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości