Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

regulator-alternator

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2011, 23:38
Lokalizacja: Wyszków
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2011, 23:53

odświeże troche temat :) a mianowicie w mojej cbr 900rr 95 rok, w tamtym sezonie padł mi regel wiec zakupiłem nowy z tym że od 1000rr z roku 04 w góre, gość w sklepie powiedział mi że musi chodzić. Tylko po podłączeniu odrazu zaczął sie dosyć nieźle grzać kable były gorące aż miękkie. Ładowanie przy 5000 obr pokazywało ponad 15 V momentami nawet pod 16V a to chyba troche za dużo? Ale do tej pory latałem zrobiłem ponad 1000km , do tej pory bo dziś w centrum wawy padła mi na światłach... :( odkręciłem siedzenie i jeden kabel w kostce łączącej alternator z regulatorem był stopiony... Teraz mam pytanie czy może być tak że alternator pali regel czy poprostu ten regel od 1000rr sie nie nadaje do SC28? drugi sezon latam moim bladym i drugi sezon problemy z ładowaniem :( dzięki z góry za pomoc bo już mi ręce opadają :)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 20 maja 2011, 00:23

zmierz ladowanie alternatora i daj znać, lub wpadnij do mnie

 
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2011, 23:38
Lokalizacja: Wyszków
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2011, 00:29

mierzyłem i praktycznie poniżej 15V nie spada a momentami ma nawet 15,8 V. Szkoda że nie miałem dziś żadnego kontaktu do Ciebie bo Blady padł mi dziś na zaciszu i 50km do Wyszkowa transportowałem go busem :| mam jeszcze jeden nowy regel od 1000rr i teraz sam nie wiem czy go zakładać czy kupić do SC28?

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 20 maja 2011, 01:10

jak chcesz mogę Ci wypożyczyć i sobie porównasz... ale powinnieś mierzyć na kablach alternatora

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 16 czerwca 2012, 14:33

witam drodzy koledzy mam właśnie problem z regulatorem jak i alternatorem kilka dni temu moto mi zgasło. znajomy mówił żebym wymienił regulator bo nie reguluje napięcia i aku pada. kupiłem nowy regulator założyłem i spalił mi się bezpiecznik w przekażniku rozrusznika. zmieniłem bezpiecznik odpalam moto a tu nagle dym z regulatora napięcia odłączyłem wszystkie kabelki podłączyłem od nowa i dalej to samo wydaje mi się że jest zepsuty alternator daje bardzo duży prąd jak można go sprawdzić albo regulator był do dupy
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 16 czerwca 2012, 17:26

Cześć, alternator to sprawdź miernikiem na akumulatorze, zobaczysz jaki prąd Ci ładuje :) Miałem podobny problem, Jak przekroczy 14-14,5V to regulator walnięty :) Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi :)

Pozdrawiam

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 marca 2011, 18:11
Lokalizacja: mysłowice
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 1993

Post » 16 czerwca 2012, 18:48

Cześć tekst z innego forum...

Ładowanie akumulatora przy obrotach 1,2-1,3 tyś bez włączonych świateł powinno pokazywać 14,2-14,8V, a przy załączonych światłach drogowych 12,8-13,4V, natomiast przy obrotach 4-5 tyś bez włączonych świateł miernik powinien wskazywać 15V, a z światłami włączonymi nie mniej jak 13,5V. Jeśli pokazuje mniej lub spada poniżej 12,2V najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator napięcia, aczkolwiek przed wymianą warto sprawdzić również stan alternatora.
Na początku warto zacząć sprawdzanie od alternatora aby mieć pewność, że jest sprawny a nie został nadpalony i niepotrzebnie wymienimy regulator napięcia.
Aby sprawdzić uzwojenie alternatora należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy występuje przebicie na uzwojeniu co oznacza, że uzwojenie jest uszkodzone i altek jest do przewinięcia lub wymiany. W rozpiętej kostce pod siedzeniem (3 żółtymi przewodami) sprawdzamy przebicie (na mierniku ustawić buzer jeden przewód miernika na masę, a drugim pojedynczo sprawdzamy wsuwki) jeśli jest ok. to należy zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora (na rozpiętej kostce miernik ustawiamy w pozycji mierzenia prądu zmiennego, odpalamy maszynę i dwoma końcówkami miernika sprawdzamy dotykając po dwa piny wynik trzech pomiarów powinien być równy i wynosić ok. 30V). Duża różnica w pomiarach oznacza uszkodzenie uzwojenia alternatora.

Jeżeli alternator jest sprawny możemy przystąpić do sprawdzenia regulatora napięcia. Miernik ustawiamy na pozycji mierzenia oporu, a następnie dokonujemy pomiaru pomiędzy trzema pinami górnymi, do których dostarczany jest prąd z alternatora, a dwoma pinami dolnymi, z których wydobywa się uregulowany prąd ładujący akumulator. Plus miernika kolejno przykładamy do jednego z dwóch pinów dolnym rzędzie(red/white, green), a minus kolejno do trzech pinów (yellow), jeżeli miernik na choćby jednym pomiarze pokazuje jakąkolwiek wartość pomiędzy pinami to oznacza że regulator jest uszkodzony, natomiast jeżeli nie pokazuje żadnej wartości to oznacza, że jest sprawny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 17 czerwca 2012, 13:41

przekracza 14-14,5V to jest zepsuty teraz przewinąć czy kupić nowy
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 17 czerwca 2012, 14:26

Napięcie ładowania to pomiędzy 13,5 a 15,5 przy 5000 obrotów ....
http://imageshack.us/photo/my-images/846/serwisg.jpg/

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości