Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Skrzynia, powyżej 4tyś obr nie chcą wchodzić biegi. Pomocy.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 czerwca 2012, 14:38
Lokalizacja: Siedlce
Motocykl:

Skrzynia, powyżej 4tyś obr nie chcą wchodzić biegi. Pomocy.

Post » 25 czerwca 2012, 15:03

Witam wszystkich. Jak w temacie powyżej 4tyś obr, tak około, nie chcą wchodzić biegi (wszystkie), nie wiem co się dzieję. Do 4tyś jest wszystko ok. Dodam że w sumie zaczęło się to po lekkim szlifie. Przed szlifem biegi wchodziły bez zarzutu, skrzynia pracowała idealnie. Jeszcze jedno, w pewnym momencie troszeczkę podciągnąłem sprzęgło i jak by troszkę lepiej było ale na bardzo krótko. Dosłownie na jedną jazdę. Sprzęgło nie jest jeszcze tragiczne. A i jeszcze jedno, czasami jak na chama próbuję wbić to niekiedy któryś bieg wskoczy, ewentualnie jak za jednym naciśnięciem sprzęgła próbuję kilka razy to też czasami wskoczy. Nie wiem czy to coś pomoże, lecz wydaję mi się, że przy szlifie dostał gdzieś ten bolec od przełączania biegów co wychodzi z silnika. Szczerze jeszcze nic nie rozbierałem, ale planuję najpierw zabrać się za sprzęgło, od czegoś muszę zacząć. Proszę pomóżcie. Czy jest możliwe że całkiem skrzynia do remontu?

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 00:16
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900 RR sc 33 była, jest GSX 1200
Rok produkcji: 0

Post » 28 czerwca 2012, 10:01

1. Jaki masz luz na lince sprzęgła?
2. Czy biegi źle wchodzą również bez sprzęgła?
3. Czy sama dźwignia zmiany biegów nie zgięła się/przestawiła się?

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 czerwca 2012, 14:38
Lokalizacja: Siedlce
Motocykl:

Post » 29 czerwca 2012, 15:28

1. Na lince luz ustawiałem różnie i z dużym luzem i wcale bez luzu, i dalej to samo.
2.Bez sprzęgła wcale nie chcą wchodzić. Choć w sumie próbowałem tylko raz i już mnie zirytowała jazda i odstawiłem moto. Ale jeszcze to sprawdzę.
3. Dźwignię też przestawiałem. Zdaję się, że przy dźwigni wszystko jest ok. Na zgaszonym silniku i do 4tyś (tak jak już pisałem) wszystko jest normalnie jak by nigdy nic, dopiero po wyżej 4tyś zaczyna się. Czasami niektóre biegi uda się wpiąć za raz, ale to tylko czasami.
Dzisiaj zajrzę do sprzęgła.

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 29 czerwca 2012, 15:52

Kolego prawdopodobnie z linka i sprzęgłem nic nie zrobisz ,raczej sprawdź czy nie wygiął się gdzieś pręt co idzie przez piec (grarshift shaft),miałem kiedyś moto po szlifie na torze i właśnie on był powodem podobnej awarii,bo jak by to był wodzik wygięty,to tylko 1 by się wygiął a nie wszystkie.

Pdf i dział skrzynia ,chyba ok 50 strony.

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 czerwca 2012, 14:38
Lokalizacja: Siedlce
Motocykl:

Post » 30 czerwca 2012, 09:35

Więc tak. Zaglądnąłem wczoraj do sprzęgła i nic nie wskazuje na jakieś uszkodzenie. Wziąłem moto na przejażdżkę i bez sprzęgła biegi też nie wchodzą. Jak przyspieszam powoli to w większości przypadków uda się wpiąć biegi, ale jak ją odkręcę mocno to po wyżej 4tyś nic. Tak jak by biegu wcale nie było. Dźwignia idzie do góry ale nie zapina biegu tak jak by luz był, a przecież powinien być bieg. Też mi się wydaję, że przecież wszystkie wodziki nie mogły się wygiąć. Gdzieś tutaj na forum czytałem, że jakiś kolega też miał problem ze skrzynią i po rozebraniu okazało się, że wodziki i tryby były ok. Ten kolega wymienił wszystkie podkładki i tuleje w skrzyni i było ok. Wiec chyba po niedzieli czeka mnie wyjecie silnika i rozbiórka skrzyni. Jeżeli uda mi się rozwiązać tą mroczną zagadkę to będę pisał, a jeżeli mi się nie uda to też napisze ;)

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 5:18 pm ]
Już doszedłem co było nie tak. Nie jestem mechanikiem więc opiszę po swojemu co było nie tak, może komuś się przyda. Więc tak zdjąłem dekiel i ze sprzęgłem było wszystko ok, ale nie dawało mi to spokoju więc zdjąłem cały koszyk i po zdjęciu sprzęgła okazało się że na tym pręcie od zmiany biegów tylko od strony sprzęgła jest taka blaszka i taka jakby gwiazda z takimi małymi bolcami i ta blaszka jakimś cudem troszkę się zgięła i zaczepiała o te bolce i dlatego nie można było na wysokich obrotach wpiąć biegów blaszkę to wygiąłem delikatnie żeby nie zaczepiało i teraz biegi wchodzą jak w masło. Dziękuję za porady i pozdrawiam.


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości