Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

954 Wymiana świec Kompleksowo

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

954 Wymiana świec Kompleksowo

Post » 22 listopada 2012, 20:52

Honda 954 wg. serwisówki montujemy świece irydowe ,,w tym przypadku NGK IMR9C 9H"
Proszę pamiętać że przeprowadzałem servis kompletny więc nie należy przy wymienie świec demontować pokrywy zaworów oraz demntować wtrysków z krućcami.
Przed dostaniem się do kanałów świec by je wymienić w sposób wygodny należy:
- zdemontować lub podnieść bak
- zdemontować kompletnie airboxa
- wyjąć cewko-fajki
- użyć klucza hondy do wymiany świec lub jak w tym przypadku honiton + nasadka do świec 16mm ( czynności odkręcania świec są powolne gdyż towarzyszy temu niewygoda i wzmocnienie - wspornik ramy)
- po odkręceniu świec (starych) by je wygodnie wyjąć używamy cewko-fajki
- montaż odbywa się podobnie , nową świecę wkładamy do cewko-fajki i do kanału następnie dokręcamy siłą własnych rąk ( jeżeli wyczujemy że świeca obraca się w cewko-fajce wyciągamy c-f ,a następnie dokręcamy kluczem ,,minimalnie z wyczuciem" - proszę pamiętać że przy dokręcaniu nie używamy siły , będziemy mieć uczucie że jest ona nie dokręcona - proszę się nie martwić spewnością jest !
- dalsze czynności złożeniowe są raczej jasne.
Zdjęcia poniżej postaram się załączyć po kolei.
Załączniki
7.jpg
Wymienione stare świece irydowe NGK
6.jpg
Widok po dokręceniu nowej świecy w kanale
9.jpg
Wkręcanie nowej świecy poprzez cewko-fajkę
8.jpg
Włożenie nowej świecy do cewko-fajki
4.jpg
dokręcanie i odkręcanie świec
2.jpg
Widok po zdjęciu pokrywy zaworów
3.jpg
Widok użytego kluczka
5.jpg
Wyjęcie strej świecy
Ostatnio zmieniony 22 listopada 2012, 20:58 przez gutek83, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 listopada 2012, 20:56

To mi się podoba czysto i ładnie opisane krok po kroku :one:
dobrze też jest po odpaleniu moto świece wygrzać nie gasić moto ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 listopada 2012, 00:00

no ale jak juz robiłes "poradnik" to wypadało użyć klucza dynamometrycznego a jak nie to trzeba bylo ladnie opisać jak sie dokreca świece nowe bo jest to opisane też jaki kąt klucza itp się wykonuje bez klucza dymo. a takie dokręcanie na "oko" kogoś kto mało w życiu przykręcił śrubek i nie ma zbytnio wyczucia to kończy się zerwanym gwintem w głowicy lub potem przy wykręcaniu świecy urwana świeca (a potem komentarze świece tylko Denso bo NGK się urywają) lub za słabo wkręcona i wylatuje sobie podczas jazdy.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 23 listopada 2012, 00:04

maciekx, he he żeby nie były china NGK to by takie rzeczy się nie działy w DENSO nie mam mowy o tym jak na razie
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 23 listopada 2012, 08:55

mi się kiedyś wykręciła mimo że japońska Ngk i przykręcona dynamometrycznym kluczem przez naszego forumowego mechanika:) niestety stało się to po 50 km jazdy do BRNA przez co wyjazd mi się dość konkretnie opuźnił i w końcu musiałem pojechać puszką:(

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 listopada 2012, 09:53

Tak świece lubią się obluzowywać pomimo dokręcania kluczem dynamometrycznym wartością 12Nm. W motocyklach które nie były jeszcze rozkręcane od nowości świece zawsze są luźne. W motocyklach już serwisowanych w większości przypadków napotykam także luźne świece ale nie oczerniam innych mechaników bądź właścicieli bo wiem, że dokręcone prawidłowo pod wpływem temperatury i ciśnienia obluzują się same.
Także robiąc coś bardzo starannie wg zaleceń i tak można dostać kopa bo taki magik a CENZURA.
Świece dokręcam z wyczuciem i ujjj tylko z przedłużką i grzechotką 1/4 cala a nie jak na zdjęciach 1/2 bo tu z wyczuciem może być gorzej ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 23 listopada 2012, 11:57

no ja nie wiem, ja NGK uzywam zawsze w autach i bzykach no teraz wyjątek do auta zalozylem denso. i nigdy nie mialem problemu z ngk :) może trzeba kupować z pewnego źródła nie z neta.
a co do dokręcania świec to fakt jak dokrecalem kluczem dymo to te 12Nm to smiech :D i tak troche dowalilem mocniej hehehe na razie nie wypadają itd :) ale są instrukcje jaki kąt klucza robić podczas dokrecania bez klucza dymo

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 23 listopada 2012, 14:32

cziken929, źle mnie zrozumiałeś, nie oczerniam cię i jestem zadowolony z twoich usług i najprawdopodobniej znowu wybiorę się do ciebie:) napisałem że to ty robiłeś żeby ktoś mi nie powiedział że słabym kluczem albo niewprawnie to robiłem:)
Ale absolutnie nie chciałem oczerniać.

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 23 listopada 2012, 19:13

Wszystko pięknie ładnie jednak praktyka pokazuje że te 12 Nm wg serwisówki panowie jest za mało , świece się nagrzewają więc pracują .. po to zresztą jest tam podkłądka podwójna. Podobna sytuacja jest z regulacją zaworów wydechowych , no ale jak ktos nie ma pojęcia to i ta lekcja mu się nie przyda...

Cieszy fakt , że temat jest rozwijany i jest burza coś ktoś może kiedyś się nauczy z tego forum.
Klucz dynamometryczny jak najbardziej ma tu zastosowanie, ale 12 Nm wg mnie jest za mało ! Dla mniej wtajemniczonych kluczem w/w też trzeba umieć sie posługiwać....
Rozbieram często motocykle i powiem wam że w nowych sprzętach odkręcają się palcami ! i gdzie tu te 12Nm ?

Niebawem wolnym czasem wrzuce wymianę rozrządu ... sprzęgła regulacją zaworów i całą resztę.... ważną w 954 zwłaszcza skrzynię...
przez wielu uznawane jako tajemnica....... (zarobkowa)

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 23 listopada 2012, 20:11

czekam z niecierpliwością na regulacje zaworów wydechowych :027:


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości