Dzisiaj jest 18 maja 2024, 21:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulator czy Alternator ??

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992

Post » 06 czerwca 2013, 13:31

Panowie nie oceniajcie alternatora wyłącznie po wyglądzie izolacji galwanicznej uzwojeń, po pierwsze należy zrobić pomiary rezystancji uzwojeń ! i przebić międzyfazowych.

 
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: poza polska
Motocykl:

Post » 06 czerwca 2013, 17:45

Dzieki za odpowiedz.
Pomiary wzkazaly ze jest walniety, ale wszystkie zdjecia ktore widzialem z fajczonym altkiem byly z dosc mocno przepalonymi drutami. Pomiary robilem pierwszy raz i bralem pod uwage to ze moglem sie lekko pomylic przy tym zabiegu;)

Alternator zamowilem nowy z Ebay UK
Koles w opisie podal ze to do cbr 929 i ze to jakis G89 i ze G59 tez bedzie pasowal
wiecie cos na ten temat?? Co to za oznaczenia??

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 07 czerwca 2013, 09:50

oby pasował u nas w Polsce jest kilka dobrych firm które przewijają takie altki hihi: dodatkowo gwarancja roczna :one:
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 5
Rejestracja: 20 lipca 2013, 11:39
Lokalizacja: Koronowo
Motocykl:

Post » 21 lipca 2013, 19:08

Witam polecam firmę Gywer znajdziesz na allegro ja kupiłem przewiniętą używkę i śmigam bez problemu pozdr.

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 25 lipca 2013, 15:13

Dopnę się do tematu, ostatnio przechodzę właśnie temat ładowania w 929.

Wymieniłem altek(od firmy wymienionej przez TUMKO - dobra robota :) ), ładowanie powróciło, ale niepokoi mnie jedna rzecz. Mianowicie chodzi o wartość na mierniku gdy silnik jest zgaszony, spójrzcie:

Silnik zgaszony:

Obrazek

Silnik zapalony:

Obrazek

Silnik zapalony + światła:

Obrazek

Silnik zapalony + światła + 5 tyś. obrotów:

Obrazek

Wychodzi na to, że akumulator ma ponad 13V...

Co Wy na to? Wymienić?

Aku to EXIDE 12V 8.6 Ah.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 26 lipca 2013, 16:36

Aku moze dawac powyzej 13 v przez kilka minut po wylaczeniu silnika lub odlaczeniu go od ladowarki. Jesli pomiar robiles zanim odpaliles maszyne po dluzszym staniu, to aku moze byc trafiony - chociaz osobiscie nigdy sie nie spotkalem z akumulatorem, ktory po odstaniu pokazywal by wiecej niz 13 volt. Wiec to pewnie kwestia odczekania chwili, zdrowy powinien pokazywac tak okolo 12,6 -12,9v

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 04 marca 2015, 23:18
Lokalizacja: LU
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 20 lipca 2016, 17:12

Siemanko,
odgrzeję kotleta, bo mam trochę dziwne objawy.

Któregoś pięknego dnia zrobiłem jakieś 5 km od odpalenia, w pewnym momencie moto zaczęło tracić prąd, zgasły światła i na luzie moto padło - już nie odpaliło.

Na drugi dzień naładowałem aku, udało mi się wrócić do domu ale silnik zaczął poszarpywać i musiałem po pewnym czasie dawać mu w obroty z obawy przed zgaśnięciem.

Naładowałem kolejny raz aku i moto nie chciało odpalić, dopiero po dłuższym katowaniu w końcu zapalił ale po opadnięciu ssania znowu zaczął się dusić i zgasł :/

Pożyczyłem baterie w celu wyeliminowania jednego problemu i moto nadal nie chce odpalać. Co dziwne - pompa pracuje w nienormalny sposób,na początku standardowe BZZZZ i po sekundzie kończy pracę jak by słabiej (obniżony ton pracy - raczej buczenie)

Ktoś ma pomysł o co chodzi ? Bo gdyby padł altek to na naładowanym aku przecież powinien chyba odpalić i pracować.

Jak jeszcze chodził, wcześniej na szybko sprawdziłem napięcie na baterii - wszystko poniżej 13v , wiem że za niskie ale zastanawia mnie ten problem z odpaleniem i dziwną pracą pompy :/

Pomóżcie, moto jeszcze nie zdążyłem rozebrać ale usiadł bym do tego z jakimiś podejrzeniami chociaż... :/

Pozdro !
Dopóki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 20 lipca 2016, 18:34

Odłącz regulator, podłącz naładowany akumulator i sprawdz jak bedzie chodził silnik. Uwalony regulator, moze powodowac akcje z brakiem prądu - nawet na naładowanym aku. Jak silnik bedzie trybił wlasciwie, sprawdz napiecie na alternatorze, czesto pada on w "komplecie" z regulatorem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 04 marca 2015, 23:18
Lokalizacja: LU
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 20 lipca 2016, 18:49

Dzięki za odpowiedź, tak zrobię.

Gdyby ktoś jeszcze potrzebował, tutaj jest całkiem przejrzyście opisana sprawa na F4 :)

http://cbrf4.blogspot.com/2015/07/problem-z-adowaniem-regulator-napiecia.html

Martwi mnie tylko ta praca pompy i problem z odpalaniem, to może mieć związek z reglem / altkiem?
Dopóki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 04 marca 2015, 23:18
Lokalizacja: LU
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 21 lipca 2016, 12:34

Dobrałem się dziś na szybko do podzespołów, sprawa wygląda tak:

Uyebane / przepalone 2 kable na kostce od altek - regler, zrobiłem połączenie "na stałe" zamiast kostki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Natomiast niczego to nie zmieniło jeśli chodzi o problem z odpalaniem, moto nie chce teraz nawet załapać chociaż brakuje mu niewiele, nadal dziwna, słabsza praca pompy. Nie jestem w stanie sprawdzić regulatora ze względu na to.. Mam wrażenie że coś innego ją dopadło, chyba że to regulator wyzionął ducha, ale nie odpalałby z tego powodu ? Sam regler wygląda normalnie, nie śmierdzi ale wiem, że to o niczym nie świadczy bo w końcu kostka i przewody popalone i mocno zaśniedziałe :/

Sam altek wygląda tak (nie widać "spalenizny" ale ewidentnie uzwojenie jest mocno ciemne, nie wiem czy to ze względu na żywicę, jak oceniacie ? ) więc chyba czeka go przewijanie.. :/

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)
Dopóki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 21 lipca 2016, 19:50

A czy , zgdonie z moim poprzednim postem, probowales odpalic maszyne z odłączonym regulatorem ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 04 marca 2015, 23:18
Lokalizacja: LU
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 25 lipca 2016, 10:07

Dobra, problem rozwiązany.

Powody były dwa, z czego do drugiego aż wstyd się przyznać :P

Ładowania nie było przez uwalone kable jak na foto powyżej (zrobiłem stałe połączenie zamiast awaryjnej kostki), natomiast pompa pracowała tak a nie inaczej bo... nie miała paliwa :clap: W życiu bym się nie domyślił, bo byłem przekonany że paliwo jest, tym bardziej że nie świeciła mi się wcześniej rezerwa.. :/

Zalałem PB, pompa połknęła odpowiednią ilość i moto odpaliło bez problemu :dance:

A ładowanie daje niecałe 14v, więc altek wyjmowałem bez potrzeby, a już chciałem go na przewijanie wysyłać :diabelek:
Dopóki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości