Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 10:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

za niskie lub za wysokie ładowanie akumulatora

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:42
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: Honda CBR 900 rr
Rok produkcji: 0

za niskie lub za wysokie ładowanie akumulatora

Post » 28 stycznia 2009, 18:23

Siemka mam problem z ładowaniem akumulatora. Gdy zmierzyłem ładowanie akumulatora na rozruchu to wskaźnik pokazywał od 0 nawet do 16 skoki ładowania były ogromne :shock: . Elektryk powiedział, że to wina alternatora... rozkręciłem więc alternator i co się okazało że uzwojenie było przepalone a druty się spiekły. Dałem przewinąć uzwojenie koszt 150 zł wszystko zamontowałem i co się okazało. Skoki ładowania ustały ale... teraz ładuje mi nie tak jak powinno max 14,5 tylko podchodzi nawet pod 16,5.
:?: Co to może być obstawiam na regulator ale wole się upewnić. Może ktoś z was miał taki przypadek i coś mi na to poradzi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 28 stycznia 2009, 19:27

Witaj!Ja ob$tawiam REGULATOR-w mojej 929 dwa razy mi $ię zjarał-kole$ który mi przewijał mowi ze jak alternator $ie pali na tym układzie--regulator też!!!

-za 1 razem przewinąłem alternator-ko$zt 80zł--i nie wymieniłem regulatora--po 2 tygodniach ALT znowu $ie zjarał....

-2 raz przewinałem i wymieniłem regulator tak jak radził elektryk--chodzi do dzi$iaj - jakie$ 8 ty$ km przejechałem od tamtej pory...

..moja RADA - Wymień regulator!!!

 
Posty: 25
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 19:46
Lokalizacja: Marklowic
Pochwały: 1
Motocykl: sc33 96r
Rok produkcji: 0

Post » 28 stycznia 2009, 19:40

Mnie się spalił alternator przytym wypaliły się kości co idą do regulatora pod siedzeniem, a regulator się nie spalił. Dałem nawinąc alternator, wymieniłem kości, a regulator został stary i wszystko działa do dziś już 4 sezony.
marblade

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 stycznia 2009, 19:45

przeważnie jak CENZURA alt to do wymiany idzie takze regler i nic pan nie zrobisz :wink:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:42
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: Honda CBR 900 rr
Rok produkcji: 0

Post » 28 stycznia 2009, 19:50

a w ten czas co mieliście usterkę sprawdzaliście ładowanie akumulatora... jak tak to ile mieliście na mierniku. Ja mam teraz nawet ok 17 a norma to 13 do 14,5

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 stycznia 2009, 22:12

Jak ja miałem zjarany alternator to miałem stałą wartośc 12 v wymieniłem alternator na nowy bez wymiany regulatora i hula jest 14.5. U ciebie poszeł pewnie i regulator, kup drugi zobaczysz :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 28 stycznia 2009, 23:43

Witam
Jakim miernikiem mierzysz napięcie bo wbrew pozorom to bardzo wazne. Jest zima jak trzymales miernik w garazu nieogrzewanym to mogla sie troche rozladowac bateria miernika (mowie o mierniku elektronicznym).
W tanich miernikach rozladowantroche bateria moze niezle namieszac w pomiarach.
Nie wiem ile masz wspolnego z elektryka ale to tez napisze ze musisz miec nastawiony miernik na zakres pomiaru napiec DC (stałe) jak mierzysz napiecie na akumulatorze, a jak chcesz zmierzyc bezposrednio na alternatorze zmieniasz zakres na AC (zmienne).
Zakladajac ze masz dobry miernik na odpowiednim zakresie, ktory cie nie oklamuje (dobra bateria).
Odloncz wtyczke idaca od alternatora z 3 zoltymi kablami, odpal moto i trzymaj stale obroty np 2tys obr/min i zmierz napiecie miedzy trzema zoltymi przewodami. Pomierz w wszystkich mozliwych kombinacjach - otrzymasz 3 pomiary. Zakres miernika na AC, moze ci wyjsc ze napiecie bedzie duzo wieksze niz 12V ale wazne aby byly wszystkie trzy pomiary rowne (mniejwiecej roznica jakies 1V jest do przyjecia). Wtedy bedziesz mial pewnosci ze alternator jest dobrze nawiniety.
Kolejna sprawa to dobra masa !!!
Sprawdz czy polaczenie zielonych przewodow do ramy nie jest zasniedziale (patrz przy głowce ramy). Zdejmnij czerwona kostke z przekaznika od rozrusznika tam tez moga pojawic sie zielono -szare zasniedziale polaczenia (bardzo czesta przypadlosc w moto z angli)
Kolejna sprawa to akumulator. Bez zwarc lub przerw w celach, dobrze trzymajacy napiecie.
Jesli wszystko co powyzej jest sprawne to juz zostal tylko rygler. i tu musze powiedziec ze niestety doswiadczenie zmusza obwinic go za wiekszosc usterek. Czesto w CBR VFR itp padaja ryglery. Poprostu nie so odporne na zaklucenie typu akumulator z wew przerwa lub zwarciem, zjarane uzwojenie alternatora.
Mam nadzieje ze w miare dobrze opisalem wszytkie przypadki. jak by cos bylo niejasne to pytaj !!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:42
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: Honda CBR 900 rr
Rok produkcji: 0

Post » 30 stycznia 2009, 19:22

W poniedziałek będę próbował nowy regulator. Jak wszystko będzie ok to napiszę. Póki co pomierzę ładowanie na wszystkie sposoby no i zobaczę tą masę i kable.

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

sisi

Post » 30 stycznia 2009, 22:03

koledzy mi CENZURA regulator pierwszym razem ze az aku mi CENZURA bo za duze napiecie poszlo na niego. wymienilem nowy regulator i po 4 miesiacach znow CENZURA mi alternator kupilem nowy zalozylem i okazalo sie ze nie ma ladowania poszedl tez regulator. kupilem nowy i wszystko chodzilo pieknie. mialem da duze nerwy na te moto bo 2 razy w tak krotkim czasie sie to samo CENZURA wiec sprzedalem moto aby ktos inny sie tym martwil teraz mam sc 57 i mysle ze nie bede mial juz takich niespodzianek...
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:42
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: Honda CBR 900 rr
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2009, 18:30

Już pomierzyłem tak jak zalecił Cris83CBR900 a mianowicie rozpiąłem wtyczkę od alternatora i pomierzyłem na AC i wyszły mi trzy bardzo zbliżone wyniki 29,2 do 29,8 więc prawdopodobnie alternator mam dobrze nawinięty. Posprawdzałem kable z masy no i nigdzie nie widać jakiś zabrudzeń czy zaśniedziałego koloru. Więc zostaje sprawdzić mi regulator napięcia. W poniedziałek będę miał taką możliwość więc jak już się czegoś dowiem to napiszę.

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 5:43 pm ]
ok to będzie ostatni post w tym temacie... :lol:

A więc tak jak wcześniej pisałem miałem problem z ładowaniem akumulatora tzn jak zmierzyłem to ładowanie strasznie skakało od 0 do 17 i tak non stop. Po diagnozie wyszło na to iż miałem przepalone uzwojenie alternatora. Dałem nawinąć nowe uzwojenie koszt 150 zł i wszystko zmontowałem. Co się okazało przy ponownym pomiarze ładowanie było na poziomie 16,5 do 17. Więc stanowczo za dużo. Posprawdzałem kable, masę lecz nic nie pomogło. W ostateczności tzn dziś zakupiłem używany regulator napięcia za kwotę 110 podpiąłem i co..... WSZYSTKO JEST OK ładowanie na poziomie 13,5 do 14,6 więc wszystko gra. :D

czyli podsumowując:
1 - problem - alternator (przepalone uzwojenie)
2 - problem - regulator napięcia

 
Posty: 20
Rejestracja: 01 lutego 2008, 22:58
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Motocykl: CBR 900RR 1998
Rok produkcji: 0

Post » 15 marca 2009, 11:54

Cześć Panowie podłącze sie do tematu wczoraj odpaliłem moto wyminiłem olej pzrejechałem sie postawiłem go i zaczeło mi palic bezpiecznik od przednich świateł dziś sprawidzłem ładownie ponad 16v, mam pytanie gdzie znajduje sie regulator napięcia i wrazie czego jak wyjąc alternator (gdzie jest) przypuszczam że pod lewym deklem tylko tam jest zdaje sie olej .Wole zapytac nim przy okazji rozbiore pare nie potrzebnych rzeczy

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 15 marca 2009, 12:33

Alternator tak jak zasugerowałeś zanurzony jest w kąpieli olejowej i znajduje się z lewej strony. Po zdjęciu pokrywy wyleci go troszke, po naprawie nie zapomnij uzupełnic do właściwego poziomu. Regulator znajduje się pod prawą tylną owiewką, musisz ją zdjąć - przykręcony jest na dwie śruby do stelarza tuż nad prawym podnóżkiem pasażera.
Zacznij od sprawdzenia napięć na wyjściu z alternatora, jeśli będzie ok to zmień tylko regulator i dokładnie oczyść wszystkie styki na torze ładowania.

PS. Zanim się za to zabierzesz pobierz serwisówkę ::
http://www.fireblade.pl/down_serwisowki.php

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości