CBR1000RR SC57b
...lecz honda o dziwo wypuściła ten sam model tysiączki!!!
Na pierwszy rzut oka widać że jednak nie do końca, model Sc57b różni się od poprzednika kilkoma zasadniczymi zmianami wpływającymi na jazdę. Lżejszy i mocniejszy, rzędowy, cztero cylindrowy silnik o pojemności 998ccm który kręci się o 1000 obrotów wyżej, podwójny sekwencyjny wtrysk paliwa PGM-DSFI z dwoma wtryskiwaczami na cylinder co wpływa na płynniejszą reakcją na otwarcie gazu. Po za tym jest lżejszy układ wydechowy 4-2-1, zębatka napędowa powiększona z 40 na 42 zęby dla poprawienia przyspieszeń i zredukowane wyprzedzenie i kąt główki ramy. Zmieniono też wyczynowe zaciski hamulcowe mocowane promieniowo i większe, a mimo to lżejsze, 320 mm tarcze, jest też nowa, węższa i lżejsza chłodnica i lekko zmodyfikowany zestaw przyrządów.
To była techniczna strona a sam design też się zmienił, owiewka jest ładniej wymodelowana wokół silnika przez co widać więcej, to cieszy oko. Przednie reflektory maja trochę inny kształt a wloty doładowania pod nimi zniknęły by pojawić się przy chłodnicy pod półką kierownicy, migacze są w białych oprawkach a tylni wahacz jest teraz w kolorze czarnym. W sumie na tych zabiegach honda zeszła z wagi o ponad 3 kg! co w połączeniu ze sprawniejszą jednostką napędową dają nam prawie idealnego "fajera" 21 wieku!
Na rok 2007 wychodzi ten sam model w innych malowaniach + malowanie REPSOL i HRC z powodu wygrania MotoGP przez Nickyego Haydena!
|
|