Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 15:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wydech górą w 929

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Wydech górą w 929

Post » 08 czerwca 2009, 14:21

Ostatnio pogoda nie była za specjalna na jazdę dlatego miałem trochę czasu na kombinowanie przy motorze :D Na pierwszy ogień poszedł wydech, który jak wiadomo wyglądem i oczywiście głosem nie grzeszy hihi: a żeby nie było za łatwo to wymyśliłem sobie że będzie on puszczony górą. Kupiłem wydech Monti Mugen (5 cm przelot... pięknie :diabel2:) za 299 zł z Allegro i metr nierdzewki za 40 zł. Dobra... w pierwszej kolejności szlifierka w ręke i po 5 minutach nie ma tego lejka hihi:
Obrazek
Teraz pasowałoby zrobić jakieś mocowanie nowego wydechu. Ja użyłem kawałka stalowego płaskownika (w przyszłości zrobię coś takiego z polerowanego aluminium) i dwóch tulejek aluminiowych żeby oddalić wydech od zadupka ;). Metal pomalowałem na czarno a tulejki wypolerowałem. Całość wygląda tak...
Obrazek
Zostało tylko wygiąć rurę :kosci: Hmmm... nie takie proste. Jeśli ktoś ma zamiar giąć cienkościenną nierdzewkę giętarką hydrauliczną lub innymi domowymi sprzętami to lepiej niech od razu ją zezłomuje. Rura rysuje się, marszczy, łamie i zapada :/ . Najlepiej oddać ją komuś kto się tym zajmuje. Mi pomógł gość, który pracuje przy poręczach, balustradach itp. Dorwałem kawałek plastikowej rury i dwa kolanka o tej samej średnicy co nierdzewka. Po kilku próbach udało mi się stworzyć idealny materiał na wzór.
Obrazek
Obrazek
Wszystko zawiozłem do warsztatu. W międzyczasie wypolerowałem sety pasażera żeby pasowały do wydechu...
Obrazek
Odebrałem ostatnią część układu z warsztatu... Zaskoczyło mnie to, że rura nie była gięta :ooo: Zostały wspawane dwa kolanka! Zużyto 20-30 cm rury. Po wypolerowaniu nie ma śladu. Koszt - 50 zł hihi: hihi: hihi: ooooo tak to wyglądało już po przyspawaniu i wypolerowaniu spawu (TIG).
Obrazek
No i pozostało wszystko złożyć do kupy. Wydech, mocowanie, tulejki, sety, śruby. Gotowe :diabel2:
Obrazek
Aha... sorry za brudny motor ale pogoda lipna i nie było kiedy umyć :D Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 08 czerwca 2009, 14:57

Widze ze robiles to niemal tak samo jak ja tylko jakos srednio podoba mi sie sam tlumik, poprostu ma za duzy wylot i bardziej pasuje do auta ale efekt jest calkiem fajny w twoim przypadku. :brawo:

 
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2009, 08:50
Lokalizacja: Żarki
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2000

Post » 08 czerwca 2009, 15:55

no, no zej..sty efekt :D
mi ten tlumik akurat sie podoba, fajnie to wszytsko sie zgralo

 
Posty: 45
Rejestracja: 05 maja 2009, 18:23
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 1
Motocykl: R1 Rn19
Rok produkcji: 2008

Post » 08 czerwca 2009, 19:22

Zajebisty wyglad!!!

[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 7:28 pm ]
A tak wogole to jak to brzmi przy takim szerokim przelocie?? ladnie jakos czy wyje??

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 czerwca 2009, 19:36

A jak gada na takim ausprufie ? :diabel:

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 08 czerwca 2009, 21:18

Jest głośno i basowo :D Miałem nagrać film ale mi czas na to nie pozwolił. Jeszcze znalazłem takie 2 zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
:diabel2:

 
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2009, 08:50
Lokalizacja: Żarki
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2000

Post » 08 czerwca 2009, 21:26

z kolektora ida dwie rury, ktore zchodza sie w ten lejek..robil ktos tak, zeby pocignac z tych rur dwa wydechy?

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 19 lutego 2009, 15:46
Lokalizacja: Piotrków
Motocykl: sc44 929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 czerwca 2009, 18:34


Awatar użytkownika
 
Posty: 91
Rejestracja: 01 marca 2008, 18:26
Lokalizacja: woj. podl
Pochwały: 1
Motocykl: 929 2000r.
Rok produkcji: 0

Post » 09 czerwca 2009, 20:36

Mi się podoba :)
Napisz jeszcze jaką długość ma twój nowy tłumik?

Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Rejestracja: 19 stycznia 2009, 17:45
Lokalizacja: Chodzież
Motocykl: Fajer...........storm;-D
Rok produkcji: 1999

Post » 09 czerwca 2009, 21:34

a robiłes regulacje gażnika po zmianie wydechu ? bo słyszałem ze trzeba

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 09 czerwca 2009, 22:03

Zoltar, idąc od tyłu 5 cm, puszka 40 cm i wlot 5 cm (średnica wewnętrzna wlotu 5 cm). szafa87, w 929 są wtryski więc się dostosują. Tez słyszałem wiele opinii na ten temat, ale ile w tym prawdy to nie wiem :P

 
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2009, 09:32
Lokalizacja: SCI
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 23 czerwca 2009, 19:37

Świenie to wyszło ;)
Bartek_929 powiedz skąd wychaczyles taka świetna lampe diodowa na tył ??

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości