Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 08:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ręczny włącznik wentylatora.

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 20 lipca 2010, 07:38
Lokalizacja: Wyszków
Pochwały: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Rok produkcji: 2001

Ręczny włącznik wentylatora.

Post » 18 sierpnia 2010, 21:34

W związku z faktem iż turlam się sporo po mieście a nasze fajerki lubią gotować się do ponad 100 stopni to jajka się gotują a rama zaczyna parzyć :(

Sprawa jest banalnie prosta.

Cześci:
-przewód 1,5m będzie z górką
-przełącznik jakikolwiek
-lutownica
-cyna
-izolacja

Teraz po kolei cały pic polega na doprowadzeniu masy z przełącznikiem do przewodu od czujnika temperatury.

1. Zdejmujemy lewy policzek (owiewkę)
2. Znajdujemy przewód od czujnika temperatury
3. Nacinamy koszulkę
4. Wlutowujemy się z naszym kablem do kabla od czujnika
5. Izolujemy połączenie
6. Przeprowadzamy przewód do dogodnego miejsca na umieszczenie włącznika
7. Lutujemy włącznik jednym końcem do przewodu (tego naszego do czujnika)
8. Drugą nóżkę włącznika lutujemy do kawałka przewodu
9. Owy kawałek podłączamy na stałe do masy
10. Składamy owiewkę i montujemy przełącznik
11. Cieszymy się z dodatkowego włącznika :)

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 9:35 pm ]
odpuściłem sobie fotorelację bo nie było sensu.

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 18 sierpnia 2010, 22:21

to ja tylko dodam że zanim zacznie sie to robic warto wpierw sprobować czegoś prostszego - przeczyscić papierkiem ściernym włącznik wentylatora (ten w chłodnicy) bo np. u mnie był tak zaśniedziały ze masa była zasłaba, went sie kręcił wolniej i nie wyrabiał sie ze schładzaniem. Przez to w miescie nonstop temp była >100 a went chodził cały czas .
Ostatnio zmieniony 18 sierpnia 2010, 22:28 przez zbir, łącznie zmieniany 2 razy

Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 20 lipca 2010, 07:38
Lokalizacja: Wyszków
Pochwały: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 18 sierpnia 2010, 22:23

celna uwaga jak będę zmieniał płyn na zimę to zrobię taki myk :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 155
Rejestracja: 22 września 2009, 00:50
Lokalizacja: Bytom
Pochwały: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Rok produkcji: 2015
Samochód: Audi A3

Post » 23 sierpnia 2010, 19:27

Ja wymieniłem u siebie włącznik na nowy ASO - 300zł :/ a wcześniej jeszcze zrobiłem włącznik i z temperaturą mam spokój - wcześniej doprowadzało mnie to do rozpaczy !

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

Post » 07 czerwca 2011, 15:02

a po zrobieniu sobie takiego włącznika automatycznie też sie bedzie włączał jak sie zapomne ??

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 czerwca 2011, 15:18

to jest na krótko wiec nie będzie sie sam wyłączał chyba że z diodą jakąś żeby Ci pokazywało że masz załączone
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 104
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:35
Lokalizacja: Jawor / L
Pochwały: 1
Motocykl: Ducati 996
Rok produkcji: 0

Post » 07 czerwca 2011, 15:29

Aby obie funkcje( przełącznik ręczny i włączanie auto) działały najprościej zainstalować jest przekaźnik.
No speed limit, no police - no FUN :-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 07 czerwca 2011, 15:46

wiertło pisze:... chyba że z diodą jakąś żeby Ci pokazywało że masz załączone


Diody to można nie zauważyć. Lepszym rozwiązaniem byłby jakiś kręcący się kogut :)


A tak na poważnie, to po co dioda skoro wentylator słychać dosyć mocno?

Ten włącznik to dobry pomysł. Może też sobie zrobię. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 20 lipca 2010, 07:38
Lokalizacja: Wyszków
Pochwały: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 07 czerwca 2011, 17:40

PANOWIE!! zrobiony w mój sposób przełącznik działa tylko z włączonym kluczykiem!! więc nie zapomina się o nim.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 czerwca 2011, 17:55

Ja mam tak zrobine jak kolega adipaw i roboty 5min .
chanbord A jezeli chodzi Ci o diode do bajerku to ona tyle pradu pobiera że ho ho zakładasz taka jak masz od rezerwy z soczewka i slepy to zauważy chciaż tak dla samego siebie żeby jadac nie zapominać o ciagle chodzącym wentylatorze.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 07 czerwca 2011, 21:24

Miałem tak zrobione w skodzie :D
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

Post » 08 czerwca 2011, 02:27

chodzi mi o to że czy mi sie włączy jak moto dostanie temp i sam go nie włącze

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość