Dzisiaj jest 20 listopada 2019, 21:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Wentylator... temperatura

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwietnia 2008, 22:03
Lokalizacja: Głogów
Motocykl: Fireblade 954rr
Rok produkcji: 2002

Wentylator... temperatura

Post » 01 maja 2008, 22:36

Witam. Mam krotkie pytanie. Przy jakiej temperaturze w 929 wlacza sie wam wentylator.??? prosze kogos o odp .
Blady 954 HA HA

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 03 stycznia 2008, 16:38
Lokalizacja: kraków
Motocykl: vtr 1000f
Rok produkcji: 1998

Post » 01 maja 2008, 22:53

http://forum.fireblade.pl/viewtopic.php?t=248 czasem warto popatrzeć po forum ;)

 
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwietnia 2008, 22:03
Lokalizacja: Głogów
Motocykl: Fireblade 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 02 maja 2008, 00:09

o kuzwa!!! jak ja moglem tego tematu nie zauwazyc :? przegladalem forum i nie widzialem :shock: to sie teraz popisalem :roll: Dzieki Michalek za zwrocenie mi uwagi;) i sorka za smiecenie;) skasujcie ten temat;) jeszcze raz sorka i dzieki :mrgreen:
Blady 954 HA HA

 
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2008, 14:08
Lokalizacja: Brodnica
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 13 maja 2008, 14:16

u mnie przy 105-107*C i nie wiem czy to jest normalne

Awatar użytkownika
 
Posty: 714
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 20:04
Lokalizacja: Lbn/W-wa/Ząbki
Pochwały: 8
Motocykl: GSXR 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 18 maja 2008, 21:22

ja dopięłam do 105st i nie włączyło sie nic, wiec poleciałam na obwodnicę i spadło do 95 :D

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2008, 11:34

U mnie dopiero przy 105 stopniach i jest to normalne .
---
pozdrawiam
Jacek

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2008, 12:18

między 105 - 108 jest prawidłowo (chyba, że w układzie masz wodę lub kiepski płyn - to wtedy kopa) Dobry koncentrat po rozrobieniu 1:1 wrze w temp 120-130 stopni ! Taki zalecam (qwa moi of-roadowcy teraz dorwali taki zajeb... płyn nazwy nie pamiętam. Producent podaje temp. wrzenie ponad 130stopni) :roll:
kogut

 
Posty: 576
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2008, 19:50

dla twojej wiadomosci to woda tez moze wrzec w temperaturze ponad 150 C i wyzszej jak rowniez 80 C i nizszej wszystko zalezy od cisnienia jakie panuje w ukladzie (no i objetosci).

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2008, 22:17

no pierwsze słyszę :roll: Może mnie oświecisz i napiszesz coś więcej :arrow: Lejmy więc destylowaną...zawsze zostanie na wachę parę monet :lol:
kogut

 
Posty: 576
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2008, 23:41

z wyksztalcenia jestem fizykiem skonczylem dwie specjalizacje z fizyki wiec jesli zalozymy nowe forum na tego typu tematy to chetnie sie podziele wiedza.

co do plynow do chlodnicy to dodatki maja przedewszystkim chronic aluminium (miedź) przed utlenianiem. natomiast jezeli chodzi o pojemność cieplną to woda jest w tym nie do pobicia z cieplem wlasciwym na poziomie 4200 J/kg*K a rozne specyfiki dodawane do wody tylko je obnizaja.
co z tego ze zalejesz sobie plyn do chlodnicy ktory nie zagoyuje sie nawet przy 200C (np. olej transformatorowy) jesli i tak korek chlodnicy otwiera sie przy powiedzmy 130C.

myśleć, myśleć... oto motto na dziś :mrgreen:

pozdrawiam :idea:

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2008, 09:59

Kłaniam się nisko przed umysłem ścisłym i nie mam zamiaru się upierać i dyskutować z fizykiem. Ja studiowałem filozofię zaocznie na U.J. i bliżej mi do metafizyki :lol: Po prostu wiem z doświadczenia, że zalana w układzie chłodzenia motocykla woda zaczyna wrzeć i lać się nadmiarem zanim się wentylator włączy przy ok. 105 st. Zwiększa się znacznie ciśnienie w układze już przy 90 st. i "wyciska" korek. Nie wiem, czy chłopaki ze sqadów stuntowych się z Tobą zgodzą przy ich temperaturach osiąganych przy ewolucjach. (120 st) pokusiliby się o zalanie wody. Kiedyś płyn miał zadanie raczej nie zamarznąć w ujemnej temp. Teraz w mocno obciążonych termicznie silnikach ma zadanie go chłodzić w temp. przekraczających 100st. Z wielkim szacunkiem ja jednak w swoim warsztacie będę zalecał dobrej jakości koncentraty do układu chłodzenia. Pozdrawiam Cię serdecznie i szanuję za to, że jako fizyk jeździsz CBR1000RR :shock:
kogut

 
Posty: 576
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2008, 14:12

na bladym jeżdżę jako motocyklista przedewszystkim.
co do uszlachetniaczy w płynach chłodzących nie będę się wypowiadał bo nigdy sie w ten temat nie zagłębiłem. pozatym ja też mam płyn w układzie chłodzącym i to chyba tyle jesli chodzi o ten temat.

pozdrawiam

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość