Dzisiaj jest 18 maja 2024, 06:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Oceniamy ogłoszenia z internetu - CBR 929 SC44

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 18 maja 2009, 19:49

No wsiadaj i jedz co do bez wypadkowosci to nie licz na to niestety prawda jest taka ze 99 % motocykli sprzedawanych sa po przejsciach zdazaja sie igielki ale nie za ta cene , moze byc po slizgu itd byle to bylo dobrze zrobione to posluzy jeszcze pare lat :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2009, 23:34
Lokalizacja: Piaseczno
Motocykl: 929?
Rok produkcji: 0

Post » 18 maja 2009, 19:58

Nie zrozumieliście ;) Ja tam jadę, ale dopiero w weekend. Myślałem że ktoś jest z Wyszkowa i po prostu zobaczyłby go przede mną. Wiem że nie ma naklejki i chyba prawy bok malowany, bo w innym miejscu jest naklejka "pgm-fi" niż z lewej strony. Pytam tutaj co z moto i na co patrzeć. Ogólnie potrafię ogarnąć stan, będę miał ojca który mnie CENZURA jak to będzie mina. Tylko chciałem się dowiedzieć co charakterystycznego można sprawdzić w 929 np. charakterystyczny odgłos pracy silnika. Jak silnik delikatnie "faluje" obrotami na jałowym biegu to jakaś oznaka?

Czy naklejki powinny być pod warstwą lakieru?

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 18 maja 2009, 20:36

To było tak od razu pisać.
Sprawdź wszystkie plastiki czy klejone czy nie. W tym celu należy je zdjąć. Będziesz mógł łatwiej obejrzeć silnik. Czy nie ma nigdzie pod uszczelkami wycieków. Czy nie są popękane elementy nośne. Czy śruby mocujące kolektory do silnika nie są zaspawane bo się wcześniej urwał gwint po dzwonie (ja się z czymś takim spotkałem) Możesz również podnieść bak do góry i sprawdzić czy ma taki sam kolor pod spodem i czy ma przyklejone do zbiornika nad filtrem powietrza srebrne maty termiczno wygłuszające. Jeśli ich brak to możliwe że cały zbiornik był malowany. Niech ktoś siądzie na moto a ty spójrz od tyłu czy zadupek jest w linii prostej z kołem. Sprawdź stelaż na którym trzyma się czacha i zegary. Jeśli są odpryski farby to możliwe że był prostowany i źle pomalowany. Szukaj śladów po prostowaniu lag. Widoczne poprzeczne wgniecenia. Ewentualnie jak nic nie widać to przejedź ręką po lagach i jeśli były prostowane to wyczujesz wybrzuszenia lub małe dołki. Co do pracy silnika 929 to się nie wypowiem bo jeżdżę 954. Moto musisz przegonić porządnie na każdym biegu i sprawdzić czy wszystkie biegi prawidłowo wskakują i czy moto nie dławi się przy dodawaniu gazu w jakimś zakresie obrotów. Przy prędkości około 100km/h lekko puść kierownicę (oczywiście nie całkowicie i pod warunkiem że masz bardzo dobrą nawierzchnię) i sprawdź czy moto nie ściąga na bok. Jeśli jest prosty to nawet jak puścisz kierownicę całkowicie to będzie jechał prosto jak po szynach. pamiętaj żeby przyjechać pół godziny wcześniej. Tak żeby gość nie mógł przed twoim przyjazdem rozgrzać moto. Odpal go jak będzie miał zimny silnik i zobaczysz czy nie ma jakichś problemów z odpalaniem. Jak już go przegonisz i złapie temperaturę to powtórz to samo i zobacz czy rozgrzany też pali bez problemów. Po rozgrzaniu jak już zsiądziesz z moto to wkręć go parę razy na obroty i zobaczy jakiego koloru wylatuje dym z tłumika. Jeżeli dymi na czarno jak w dieslu to może to oznaczać że do silnika dostaje się olej co może być przyczyną nieszczelnej uszczelki bądź jakiejś innej awarii.

P.S. To jest tylko zlepek takich moich sugestii. Nie wszystkie musisz brać za pewnik. Od razu mówię że nie jestem super hiper mechanikiem, który wszystko wie.
Pamiętaj też że jeżeli moto miało małą wywrotkę i wszystko jest zrobione jak należy. Moto jest proste, to wcale nie trzeba go dyskwalifikować. No chyba że cena będzie nie adekwatna do stanu moto. Powodzenia jeszcze raz. Z pewnością koledzy też powiedzą na co zwrócić uwagę. Zwłaszcza jeżeli chodzi o pracę silnika.

Acha co do naklejek to ja już nie wiem dokładnie. Kolega ma 954 z Włoch i ma naklejki: czacha i zadupek pod lakierem, boczki naklejki na lakierze. Na baku naklejki zawsze pod lakierem bez wzg. na kraj pochodzenia. Ja mam 954 z Anglii i wszystkie naklejki na lakierze, a moto nie było malowane i plastiki nie popękane. nie wiem czy to nie zależy czasem od kraju na jaki była robiona :/ Dlatego jeżeli plastiki są całe nie klejone to olej sprawę naklejek.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 23:08 przez Guliver, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Rejestracja: 10 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Grodzisk
Motocykl: byl cbr
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2009, 22:15

jak obejrzysz to moto to czy kupisz czy nie napisz pare slow bo mi tez sie rzucil ten egzemplarz w oczy

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 19 maja 2009, 22:43

Guliver pisze:
Acha co do naklejek to ja już nie wiem dokładnie. Kolega ma 954 z Włoch i ma naklejki: czacha i zadupek pod lakierem, boczki naklejki na lakierze. Ja mam 954 z Anglii i wszystkie naklejki na lakierze, a moto nie było malowane i plastiki nie popękane. nie wiem czy to nie zależy czasem od kraju na jaki była robiona :/ Dlatego jeżeli plastiki są całe nie klejone to olej sprawę naklejek.


dziwne ja mam w uk 954 i naklejki na baku sa pokryte bezbarwnym

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 19 maja 2009, 23:07

adam76 pisze:
Guliver pisze:
Acha co do naklejek to ja już nie wiem dokładnie. Kolega ma 954 z Włoch i ma naklejki: czacha i zadupek pod lakierem, boczki naklejki na lakierze. Ja mam 954 z Anglii i wszystkie naklejki na lakierze, a moto nie było malowane i plastiki nie popękane. nie wiem czy to nie zależy czasem od kraju na jaki była robiona :/ Dlatego jeżeli plastiki są całe nie klejone to olej sprawę naklejek.


dziwne ja mam w uk 954 i naklejki na baku sa pokryte bezbarwnym


Na baku zawsze jest pod lakierem bez wzg. na region z którego pochodzi. Chodziło mi o resztę. Czyli o naklejki na plastikowych owiewkach, czyli: czacha, boczki, zadupek. Wypowiedź swoją już sprostowałem powyżej.

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 19 maja 2009, 23:22

Guliver pisze:
adam76 pisze:
Guliver pisze:
Acha co do naklejek to ja już nie wiem dokładnie. Kolega ma 954 z Włoch i ma naklejki: czacha i zadupek pod lakierem, boczki naklejki na lakierze. Ja mam 954 z Anglii i wszystkie naklejki na lakierze, a moto nie było malowane i plastiki nie popękane. nie wiem czy to nie zależy czasem od kraju na jaki była robiona :/ Dlatego jeżeli plastiki są całe nie klejone to olej sprawę naklejek.


dziwne ja mam w uk 954 i naklejki na baku sa pokryte bezbarwnym


Na baku zawsze jest pod lakierem bez wzg. na region z którego pochodzi. Chodziło mi o resztę. Czyli o naklejki na plastikowych owiewkach, czyli: czacha, boczki, zadupek. Wypowiedź swoją już sprostowałem powyżej.


a sorki niedoczytalem w sumie to tez sie zastanawialem kiedys nad tymi nalepkami i kolega ma nowa cbrke i jest tak samo ze na baku tylko sa naklejki pokryte to dalem sobie spokoj z tym

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 19 maja 2009, 23:42

ja nie wiedzialem ze jak czarny dym pojdzie z tlumika to bierze olej, myslalem ze to od niewyreglowanej dawki mieszanki, gdyby olej bral to dym bedzie niebieski, a nie jak w dieslu czarny :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 19 maja 2009, 23:51

Luki213 pisze:ja nie wiedzialem ze jak czarny dym pojdzie z tlumika to bierze olej, myslalem ze to od niewyreglowanej dawki mieszanki, gdyby olej bral to dym bedzie niebieski, a nie jak w dieslu czarny :D


Pisałem że specjalistą nie jestem. Z tego co wiem to jednak według mnie nie masz racji. Jeśli kopci na czarno to znaczy że olej dostaje się do układu spalania, a jeżeli kopci na niebiesko to dostaje się woda z układu chłodzenia.

Nie zamierzam się z nikim kłócić. Mamy chłopakowi pomóc zatem postarajmy się napisać coś co pomoże mu uniknąć kupienia "finansowej studni bez dna".

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 20 maja 2009, 23:48

jak olej bierze to dymi na niebiesko a jak kopci jezeli bierze plyn chlodniczy to nie mam pojecia :D no ale rozne rzeczy sie zdarzaja, w Polsce tak bywa ze krowa utonie a lancuch plywa :D a jak chce kupic pewny w 100% motor niech jedzie do salonu bo u nas to jest rosyjska ruletka, i niech kupuje z mechanikiem albo z kolesiem ktory mial kilka motocykli bo tu na forum nikt za niego nie kupi i ze zdjec nie wywrozy co to za motor i kiedy sie zepsuje, zreszta tematow bylo pelno na co patrzec i jak kupowac

Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 24 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Motocykl: HONDA CBR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 17 października 2009, 21:14

Witam wszystkich.
Odswiezam temat gdyz chce zmienic swoje sc33 na 929.
Co sadzicie o tym
http://motomaniak.otomoto.pl/honda-cbr- ... 71289.html
Chodzi mi w szczegolnosci o to , czy nie jest malowana ?
Porownujac do orginalnego malowania z tego rocznika lekko sie rozni.
Z gory dzieki za odpowidzi.

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 17 października 2009, 21:23

ale shit!!
sisi to jest gość

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości