Strasznie wkurzało mnie każdorazowe szukanie na stronie producentów rodzaju klocków do mego motocykla. Tak więc w ten zimowy wieczór pogrzebałem troszkę w necie i zrobiłem listę firm i klocków pasujących do sc33. Z tego co wiem to takie same klocki stosowane były w 929 i 954. Mam nadzieje że się komuś przyda chociażby do szybkiego porównania cen bądź też zakupu.
Nissin:
ST 2P245-przód
NS 2P244 -Tył
RS(czerwone) = sport, bardzo ostre i skuteczne ale lubią zjadać tarcze.
ST(złote) = sportowo-turystyczne, skuteczność na przyzwoitym poziomie,
lzejsze zycie tarcz.
NS (niebieskie) = małe, lekkie, słabe sprzęty lub na tył.
EBC:
FA265HH-przód
FA174 -Tył
FA......- Podstawowy typ klocków hamulcowych zbudowany na bazie Kevlaru firmy Dupont, calkowicie bezazbestowe i nietoksyczne. Pozwalaja ograniczyc zuzycie tarcz hamulcowych praktycznie do zera!
FA......HH-Przeznaczone do szybkich motocykli sportowych i sportowo-turystycznych. Material uzyty do produkcji tego typu klocków powoduje znaczna poprawe sily hamowania przy jednoczesnym zwiekszeniu ich trwalosci. Ponadto poprzez zastosowanie perforowanej powierzchni tylnej klocków, znacznie poprawiono odprowadzanie ciepla.
Lucas:
MCB 703 SV -przód
MCB 634 -Tył
SV - okładzina sintermetalowa,
SRQ - okładzina sintermetalowa z domieszką karbonu,
CRQ - klocki karbonowe stosowane na tory wyścigowe
Ferodo:
FDB2079ST-przód
FDB754P -Tył
P - seria Platinum - najlepsza do codziennego użytkowania. Łączy znakomitą siłę hamowania oraz dobrą wytrzymałość - całość za rozsądną cenę. Skuteczność hamowania jest równie dobra na suchej drodze, jak i na podczas deszczu.
ST- seria Sinterowa - Klocki z dodatkiem miedzi w materiale ciernym, pasujące zarówno do stalowych, jak i żeliwnych tarcz hamulcowych. Gwarantują lepszą siłę hamowania niż seria Platinum, choć okupione jest to trochę krótszą żywotnością.
CP- seria CP911 - do zastosowań wyścigowych. NIE mogą być stosowane na drogach publicznych.
SBS:
734 HS-przód
657 LS-tył
Street Excel - do współczesnych motocykli szosowych i sportowych, sinterowe (mocne). Na przód HS (high friction - wysoki współczynnik tarcia) oraz tył LS (low friction - niski współczynnik tarcia)
Street - szosowe. Do turystyki i codziennego użytku. Na przód HF i tył LF
Off-Road - do motocykli off-road
RS i Dual Carbon - do jazdy wyścigowej.
Carbone Lorraine:
2711 SBK5 lub A3+ -Przód
2296 RX -tył
SBK5 - sportowe przednie (na ulicę do mocnych motocykli)
A3+ - szosowe przednie
RX3 - szosowe tylne (do użycia w parze z SBK5 i A3+)
S4 - do lekkich motocykli
A także: ATV1 (quady), C44 (wyściowe przednie), MSC (maxi scooter), SC (scooter), SM3 (supermoto), X1 (off-road ciężki teren), X2 (off-road lekki teren), X43 (off-road wyściogwe)
Na życzenie Fabiq'a
Brembo:
07HO45 -Przód
07HO36 -Tył
Zwykłe(Niebieskie) - Carbon-Ceramic
Szosowe(Czerwone) Na przód SA i tył SP (Sinterowe)
Sportowe(srebrne)(tylko przód)-SC(Sinterowe) i RC-(Carbon-Ceramic)
Aha i jeszcze ważna uwaga klocki pasują tylko do sc33 ale z 98-99 niestety we wcześniejszym modelu 96-97 oraz 92-96(sc28) pasują tylko klocki na tył. Oznaczenia twardości dałem przykładowe każdy niech wybiera według uznania 8)