Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dwa pytania

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Dwa pytania

Post » 23 sierpnia 2013, 15:34

Witam po dluzszej przerwie.
Wlasnie zakup.ilem 1000rr 2005r i mam pare pytan

- po przekreceniu stacyjki automatycznie zapalaja sie swiatla czy ten typ tak ma ? rozladowalem sobie baterie :|
- mam padniety czwarty bieg czy trzeba wymienic cala skrzynie czy mozna sama zebatke. czy skrzynia podejdzie od nowszych modeli?
dzieki za odp

 
Posty: 78
Rejestracja: 22 kwietnia 2010, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 3
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2005

Post » 23 sierpnia 2013, 16:03

Jeśli chodzi o światła to one tak mają, a co do skrzyni to juz mechanicy się muszą wypowiedzieć:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Re: Dwa pytania

Post » 23 sierpnia 2013, 16:57

Z światłami cbr to kicha ,już w 954 -03r mnie to bolało ale tak ma być.
Co do skrzyni biegów ,trzeba najpierw ją rozebrać..Przeważnie wystarczy wymienić trybo 4 biegu i te co się z nim zazębia jak i sprawdzić wodzik czy nie krzywy.Oczywiście stan innych wodzików i tryb też ,bo jak chcesz dłużej latać nią to po co później 2x rozbierać a koszt trybów a używanej skrzyni nie będzie tak zróżnicowany.

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 23 sierpnia 2013, 17:47

jaki jest poziom trudnosci wymiany tryb,tzn dostep do skrzyni i sama wymiana.

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 23 sierpnia 2013, 18:15

poziom trudności jest relatywnie bardzo niski, masz skrzynie kasetową, nie musisz rozpoławiać silnika
i nie polecam wymiany pojedynczych trybów, tylko całą skrzynię

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 24 sierpnia 2013, 09:15

tomekn pisze:poziom trudności jest relatywnie bardzo niski,


Z tym się trochę nie zgodzę,bo nie każdy jest mechanikiem czy musi mieć pojęcie o tym,niektórzy klocków oleju zmienić sami nie mogą a to moim zdaniem jest bardzo niski poziom trudności. Dla mnie może być wymiana skrzyni nawet z rozpoławianiem pieca bułką z masłem ,dla innych nieosiągalne :)
A co do wymiany całej skrzyni jak pisałem trzeba ją spr dokładnie w pdf są podane wymiary.
Zdarzały mi się r1 czy inne co miały tylko tryb 2 biegu zwalony bo na gumie kolo zmieniał biegi bez sprzęgła,a mam też takie skrzynie co po 12k 1 bieg wyskakuje a każde inne są ok ale za to każde tryba są zjechane. Ale cena używanych 2 tryb a używanej skrzyni kpl nie powinna być mocno zróżnicowana ,więc wybór należy do niego.

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 24 sierpnia 2013, 10:42

Martin.B.M. pisze:
tomekn pisze:poziom trudności jest relatywnie bardzo niski,


Z tym się trochę nie zgodzę,bo nie każdy jest mechanikiem czy musi mieć pojęcie o tym,niektórzy klocków oleju zmienić sami nie mogą a to moim zdaniem jest bardzo niski poziom trudności. Dla mnie może być wymiana skrzyni nawet z rozpoławianiem pieca bułką z masłem ,dla innych nieosiągalne :)
A co do wymiany całej skrzyni jak pisałem trzeba ją spr dokładnie w pdf są podane wymiary.
Zdarzały mi się r1 czy inne co miały tylko tryb 2 biegu zwalony bo na gumie kolo zmieniał biegi bez sprzęgła,a mam też takie skrzynie co po 12k 1 bieg wyskakuje a każde inne są ok ale za to każde tryba są zjechane. Ale cena używanych 2 tryb a używanej skrzyni kpl nie powinna być mocno zróżnicowana ,więc wybór należy do niego.


dlatego napisałem "relatywnie niski", czyli w porównaniu do wymiany skrzyni w innych motocyklach
osobiście to i tak uważam, że jak ktoś pyta o takie rzeczy na forum to raczej nie powinien się za to brać

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 24 sierpnia 2013, 17:36

sprawdzilem z pdf jest troche rozbierania co do skrzyni to ciezko kupic cala. Odnosnie braku 4 tego biegu nie sa zbyt odczuwalne tylko boje sie ze jak sa zeby zajechane to opilki moga zablokowac skrzynie i tylnie kolo taki czarny scenariusz.

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 25 sierpnia 2013, 09:34

adam76 pisze:tylko boje sie ze jak sa zeby zajechane to opilki moga zablokowac skrzynie i tylnie kolo taki czarny scenariusz.


Opiłki skrzyni nie zablokują,trafiają do smogu ,jak ich będzie bardzo dużo to mogą paść panewki.Zrobić ją musisz bo nawet sednie latanie spowoduje coraz częstsze wypadanie biegu ,co za tym idzie padnie pamiętnik i reszta skrzyni jak będziesz długo na tym latał.
Ziomkowi a T-cat też początkowo lekko szarpał a ,że tam wymienić skrzynie to koszt pawie taki sam jak nowy piec.Więc tak latał a po ok 2 latach całkiem się rozpadła skrzynia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 27 sierpnia 2013, 15:12

dziwne jak robie redukcje na dol z 5 na ta 4- ke to nie szarpie dopier jak dodam gazu.
Znalazlem cala skrzynie tylko jest z modelu 2007 wie ktos czy podejdzie?


Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości