Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 00:01

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Porysowany cylinder

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Porysowany cylinder

Post » 21 sierpnia 2014, 21:38

a jak by jeszcze bardziej rozwiercić i wstawić żeliwne tuleje ??
wiem wiem barbarzyńskie gówniane odprowadzanie ciepła i całe masa innych przeciw ale tańsze niż nowy nicasil

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Re: Porysowany cylinder

Post » 22 sierpnia 2014, 12:24

Za cienkie scianki do takiej operacji

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 24 sierpnia 2014, 22:28

Może ktoś z was ma jakiś dobry kontakt gdzie nakładają nicasil?

PostTen post został usunięty przez Pater 24 sierpnia 2014, 23:15.
Powód: Edit

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 24 sierpnia 2014, 23:15

Nadal nie jestem przekonany do nicasilu w tym modelu. Na kilku angielskich forach znalazłem informację, iż cbr 954 miała właśnie alusil, nie nicasil. Zdążylem także wyczytać, iż bloki silników zbudowane z alusilu, po przeszlifowaniu nie wymagają nakładania dodatkowej ochronnej warstwy na gładzie cylindrów. Może dlatego w każdej cbr 954 cylindry wyglądają jak wyglądają?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 26 sierpnia 2014, 10:52

Zaglebilem troche ten temat i wszytsko wskazuje na to iz faktycznie masz racje i na sciankach cylindrow jest tylko Alusil - jego specjalny stop, ale jednak to wylacznie Alusil bez pokrycia inna warstwa. Niestety, nie wiem za wiele na temat obrobki tego materialu pod nowe tłoki, gdyz nie jest to technologia stosowana w innych motocyklach, wiem jedynie iz samochody - np Porsche i Vw rowniez stosuja ta metode do produkcji tulei cylindrowych. Alusil na scinkach cylindrow ma pewna grubosc, do tego ASO Hondy ma w ofercie nadwymiarowe tloki, ale tylko + 0,25 mm, wiec mozliwe ze mozna po prostu rozwiercic cylinder i zastosowac wieksze tłoki z ASO - moze tak to przewidzial producent. Bedzie to wtedy zrobione tak jak w fabryce, wiec pewnie po jakims czasie rysy znow sie pojawią. Poszukaj firm zajmujacych sie obrobka tulei z Alusil-u , w naszym kraju pewnie nie bedzie ich za sporo, i podpytaj czy podejma sie rozwiercenia twojego bloku, z tego co sie dowiedzialem do Alusilu stosuje sie inna metode honowania niz w przypadku zeliwa, czy tez nikasilu i jest to podobno bardzo wazne.... ale tu niestety moja wiedza sie konczy......

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Porysowany cylinder

Post » 26 sierpnia 2014, 18:29

tutaj się zajmują takimi rzeczami. :P
http://krasnobrodzka-racing.com/pl/uslugi/motocykle

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 26 sierpnia 2014, 23:10

Skoro producent przewidział nadwymiar +0.25 to jest to pewnie max przy którym nie trzeba nic nakładać. Problem w tym, że tłoki które kupiłem są +1mm. Tak więc jak rozwiercę o 1mm będę zmuszony albo wymienić tuleję alusilową (czego nie zrobię, 1200 zł jeden cylinder) albo nałożę nicasil. Teraz pytanie, gdzie takowy w miarę dobrej cenie nałożą?

Btw. Pytałem ASO Hondy w Poznaniu jaką grubość ma owy alusil, dostałem odpowiedź że oni takiej wiedzy nie posiadają. Musiałbym napisać chyba do Japonii :/

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 28 sierpnia 2014, 10:52

Jesli masz juz kupione akcesoryjne tloki to doczytaj na stronie ich producenta pod jaki cylinder sa one projektowane. Tloki ktore sa dedykowane do wspolpracy np. z Nikasilem nie moga wspolpracowac z Alusilem ---> jest to super wazna sprawa !!!.
Zazwyczaj aftermarketowe tloki (np wiseco, a pewnie takie kupiles) sa dedykowane do wspolpracy z Nikasilem - a ten nakladaja w Czechach. Ile to dokladnie kosztuje nie wiem, bo jak pisalem nigdy nie musialem sie tym bardziej interesowac, kazdy olewal temat i latał dalej z rysami..

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Porysowany cylinder

Post » 28 sierpnia 2014, 11:16

Zwroc tez uwage na stopień sprezania na nowych tlokach, wiem ze na Wiseco niekiedy dochodzi on do 13 a nawet 13,5 : 1, a to moze byc problemem przy zastosowaniu zwyklego paliwa 95 lub nawet 98 oktan, mozliwe ze musial bys lac 100+ aby uniknac spalania stukowego.... standardowo 954 z tego co pamietam ma 11,5 - wiec to dosc spora roznica....

 
Posty: 18
Rejestracja: 16 sierpnia 2014, 10:15
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2003

Re: Porysowany cylinder

Post » 28 sierpnia 2014, 23:24

standardowo ma 12,5:1, przy tych wiseco będzie 13,5:1

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 września 2014, 11:53
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Porysowany cylinder

Post » 25 września 2014, 12:26

Dzień dobry wszystkim!
Przyłączam się do tematu!
Nie wiem od czego zacząć, mam cbr 929 z silnikiem z 954 i jakiś czas temu stwierdziłem ze moj blady nierówno pali na zimnym, jakoś się dławi..postanowiłem wymienić świece, skoro już to robiłem to postanowiłem odrazu sprawdzić jaki ma stopień sprężania, oakazało się ze na 3 cylindrach ma sprężanie 11,5 bar a na 1 ma 9,0 bar, myślałem ze może luz zaworowy jest zbyt mały, ale jak się okazało ku mojemu zdziwieniu, luz mieścił się w normie..w głowę zachodzę jak to jest możliwe ze na jednym jest tak wielkie zużycie a na pozostałych jest wszystko w porządku, pojęcia nie mam jak to się stało.
Postanowiłem ściągnąć głowice i okazuje się ze na tym cylindrze na którym stopień sprężania wynosił 9,0 bar gładź jest mocno zdewastowana, jeszcze bardziej niż na zdj u kolegi wyżej który boryka się z tym samym problemem a na pozostałych cylindrach prawie nie widać rys, są małe i nie wyczuwalne pod palcem..
Moje pytanie do Was brzmi moi drodzy, co mam teraz zrobić?
Kupić ten tłok 75.25mm i zrobić szlif na jednym cylindrze? bo na pozostałych stopień sprężania jest super a na powłoce Alusilu nie widać dużych rys.
Pozdrawiam!

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości